Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

mijn eerste poetsdag

osrfya.jpg
ben begonnen met de omega te wasssen met nxt carwash van meguiars.
vervolgens aan het kleien geslagen ,de omi was niet heel smerig maar werd wel een glijbaan .(quick detailer van meguiars)
daarna een glaze gebruikt white diamond van pb(is voor lichte kleuren).
als laatste een wax opgebracht de collinite 845.
Heb nog geen dap aangeschaft dus alles met de handen gedaan.
op de fotoos is het misschien niet goed te zien maar de omi staat er weer strak en glimmend bij.
de rubberen strips heb ik afgenomen met autoglym vinyl en rubber.
de ramen schoongemaakt met glass cleaner van meguiars.

Eigenlijk hoop ik op opbouwende kritiek en wat er nog verbeterd kan worden.
omdat er niet veel swirls en/of krassen op zaten heb ik niet gepolijst
al met al ben ik er weer tevreden mee al besef ik wel het kan altijd beter ...

nu de fotoos van het eindresultaat


jhc4s3.jpg


2lvlj09.jpg


1okepv.jpg


osrfya.jpg


2921u06.jpg
<br /><br />-- 22 feb 2015 16:23 --<br /><br />ps de eerste foto hoe die er opkomt mij een raadsel nog nooit gezien ,nietr op mijn mobiel of mijn laptop of pc
is in ieder geval niet van mij de omi uiteraard wel
 
Netjes! Nu is op een zilver grijze kleur niet goed te zien of er swirls in zitten en na de glaze al helemaal niet goed meer. Zet hem eens onder TL licht in bv een parkeergarage, kun je het beter zien. Als je eens tijd en spullen hebt om te polijsten en daarna de glaze en colli staar hij nog meer te glimmen ;). Maar voor nu, thumbs up!

Gr. Paul
 
@paul
Mijn bedoeling was om eens te gaan polijsten als ik een dap incl de monello starterskit heb aangeschaft.
Je hebt gelijk dat onder een bouwlamp er genoeg swirls in zullen zitten.

maar ik kon het geduld niet meer opbrengen om niet eens te gaan poetsen.

gr wilfred
 

tonboy

Verbannen
Wilfred, je hebt een groot voordeel dat de auto zilver is, hoe donkerder hoe meer die swirls en het vuil opvallen.
 
Bovenaan