Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mijn "nieuwe" omega 2.5 DTI 2003

Berry

OOP Huisleverancier
Ik heb gister van een bekende een super mooie zwarte omi station van 2003 opgehaald.
Het betreft een 2.5 dti executive uitvoering met bijna alle opties d:)b
De auto is dealer onderhouden en de rekeningen liegen er niet om 7(8)7
Nu het probleem,de vorige eigenaar belde mij van de week omdat de auto plots niet meer aansloeg,en of ik wist wat het zou kunnen zijn.Hij vermoede de pomp in de tank want die hoorde hij niet meer.
Lang verhaal kort maken ...auto opgehaald door de dealer die hebben hem uitgelezen en dat gaf geen foutcodes :Z
Dus het kon van alles zijn en werd daarom een duur geintje,en dat was voor hem de rede om na 6 jaar afscheid te nemen en de omi aan mij te verkopen.
Dus gister middag de auto op gehaald bij de dealer en net zelf maar is uitgelezen met de op-com.
En ik kreeg wel 3 fouten die na het wissen direct terug komen.Ook heb ik de pomp in de tank gecontroleerd en die werkt gewoon,ook draait de startmotor gewoon rond.
Heb remmenreiniger in de inlaat gespoten en daar wilde hij ook niet op aanslaan.
Wie weet raad wil de auto graag aan het lopen krijgen om er zelf in te gaan rijden.


fotos van deze prachtige zwarte bolide volgen nog *O*
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hier telt eventueel enkel de p380 voorgloei, tenzij dit door lege batterij komt.
De andere 2 zijn logisch gevolg van niet draaiende motor.

Wacht je batterij af, als die er dan nog zit, inlaatcollector afbouwen (zien dat je geen rubbers verliest in de luchtkanalen!!) en gloeikaarsen checken.
check realoem.com E39 525d 2002 voor referentietekeningen als je geen EPC of TIS hebt...
 

tonboy

Verbannen
Berry zei:
Heb remmenreiniger in de inlaat gespoten en daar wilde hij ook niet op aanslaan.

Remmenreiniger kan je gebruiken tot je een ons weegt maar dat werkt niet bij een diesel. Er zit immers geen ontstekingbron (bougie) in.
 
R

Ralph

Gast
inspuit timing is niet aanwezig, nokkenas positiesensor nameten, is een hall zender.
dieseldruk kan je uitlezen onder parameters.
en de gloeibougie moet massa maken met het frame en kun je per stuk na meten.

gekke is wel dat ze niet aanwezig zijn, kijk ook eens onder de optie start onderbreker of daar geen fouten staan. (imobilizer)
 

Berry

OOP Huisleverancier
Tonboy heb hier nog 2 diesels staan die normaal niet starten en met remmenreiniger wel ....wonder spul 8)
 

richard66

500.000+
tonboy zei:
Berry zei:
Heb remmenreiniger in de inlaat gespoten en daar wilde hij ook niet op aanslaan.

Remmenreiniger kan je gebruiken tot je een ons weegt maar dat werkt niet bij een diesel. Er zit immers geen ontstekingbron (bougie) in.

Ha ha Fout Ton over laatst hebben ze bij het bedrijf waar ik de diesel pomp heb laten maken , Ook mijn diesel op deze manier aan de gang gekregen anders moesten ze de heleboel ontluchten .

Dus Ton ben niet met je eens :N

Gr Richard.
 

richard66

500.000+
lowflyer zei:
Haha. Berry en een diesel? Daar moet goed aan verdiend zijn! _O-


Niet in Nederland Lowflyer die wil niemand hebben te duur voor de wegenbelasting wat wij betalen in Belgie voor een jaar is in Nederland per 3 maanden _O- _O-

gr Richard :b
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ben er nog niet aan toegekomen ...smoordruk ...motortje ombouwen hier, automaat vervangen daar...
Geld verdienen is leuk maar ben eigenlijk altijd voor andere bezig zodat mijn eigenwerk blijft liggen....sterker nog de Omi staat nog steeds op de trailer :S :S
 

Berry

OOP Huisleverancier
Van de week een paar vrije uurtjes gevonden om wat met de diesel te kloten.Heb nog een dti staan die wel loopt dus daar kon ik mooi wat onderdelen van omwisselen.
Dus daar de krukassensor en opvoerpomp van gedemonteerd,daarna uitgelezen en kreeg ik dezelfde foutcodes als op mijn niet lopende dti,de onderdelen uitgewisseld maar helaas niet willen lopen.De "defecte" onderdelen weer op de donor dti terug geplaatst en die starten gewoon weer.
De foutmelding van krukassensor ben ik kwijt, de andere foutcode p1189 niet genoeg brandstofdruk om te kunnen lopen blijft erin staan.
Toen ook nog maar de nokkenassensor voor de zekerheid gewisseld ...maar maakte ook niets uit.Leiding van de verstuiver los gedraaid en gestart en jawel daar kwam diesel uit.Ook met de multiemeter div sensoren gemeten en overal komt genoeg spanning op.Volgens enkelen geleerde oa mijn maatje [werkt bij de bmw] zegt dat de motor klinkt als dat hij totaal geen brandstof krijgt ...zie filmpje.
Morgen avond een retour test van de injectoren doen,als daar niets uitkomt zal ik hem naar mijn maat breng mag hij het lekker oplossen en zoniet dan druk ik hem plat (8>
 
Hmm raar geluidje. Krijgt hij wel genoeg lucht? Injectoren kapot? Ja ik help maar meedenken. Ken er wel iets van, maar niet zoveel *O*
 

Berry

OOP Huisleverancier
Nee helaas en omdat ik mijn geduld bijna had verloren zou ik mss wat rare dingen [lees slopen]gaan doen }) Dus heb ik hem gister naar een maat van mij gebracht die er mee aan de gang gaat d:)b
 

Berry

OOP Huisleverancier
Had nog wel effe een retour testje gedaan maar daar kwam ook niets uit 7(8)7


En toen was ik hem helemaal zat :z
 
Bovenaan