Hallo,
Ik dacht plaats hier even een bericht over mijn Omega.
Zo ziet mijn Omega er nu nog uit:
Heb inmiddels Smoke knipperlichten gekocht voor in het spatbord.
En heb nieuwe 17 inch Irmscher Softstar velgen gekocht.
En wil er nog een paar Kenteken platen op met dikke letters.
Als het goed is komen ze volgende week binnen.
Als ik het erin heb plaats wel weer een paar foto's.
En nog een foto met mijn vader zijn Senator erbij:
Deze Omega's heeft mijn vader gehad:
Een Omega A 1991 2.0 8v.
Die beviel niet.
Toen Deze:
Opel Omega A 2.6 van 1992.
Toen wij hem nog hadden zijn er nieuwe wielranden, wielkuipen + dorpels ingelast.
Die hebben we zo'n 10 jaar gehad toen aan een kennis verkocht en die heeft toen de koppeling eruit gereden op vakantie.
Toen hebben we hem terug gekocht maar er moest zoveel aan gedaan worden:
Tank lek, Cardan zat ruimte op, Uitlaten verrot, Koppelingsplaten + Drukgroep.
We hebben maar besloten om hem te slopen en maar goed ook! (Er zat nog geen roest weer op de bekende plaatsen.)
Maar toen we het interieur eruit haalden zagen we dat het schutbord helemaal verrot was.
Wat je ziet bij de wielkuipen is modder geen roest!
Toen hebben we een omega station van 1996 gehad geen foto's meer van.
Toen kregen we deze Omega van 1998 op LPG:
Die hebben we 2 jaar gehad en toen zijn er nieuwe drijfstanglagers ingekomen.
En later is er nog een gereviseerde kop opgekomen.
Toen hebben we hem verkocht.
Toen kregen we een Omega b2 2.216v
Die hebben we 2 jaar gehad maar beviel niet weinig vermogen in vergelijking met de 2.0 16v.
Dus die weer verkocht.
Toen heeft mijn vader deze Senator's gekocht:
De zwarte een 2.6 de grijze een 3.0 24v.
De grijze is het mooiste nergens geen roest.
En die weer verkocht.
En toen heeft mijn vader weer een Omega b1 gekocht 100 editie had toen 125000km gelopen NAP.
En heeft nu 160000km gelopen.
Die heeft hij 3 jaar gehad en is nu van mij.
We zijn de afgelopen 2 jaar bezig geweest met de restauratie van een Opel Diplomat B 2.8.
De lak was helemaal kapot en dof omdat de auto uit Frankrijk komt uit Marseille.
De auto is opnieuw gespoten, de stoelen opnieuw bekleed en de bumpers opnieuw verchroomd.
Dit is het eindresultaat:
Zo was hij:
Zo was hij na het schuren:
Zo is hij nu geworden:
Mijn eerste auto is een Opel Rekord E2.
Daar wou ik eerst dagelijks in rijden maar toen hij klaar was vond ik het zonde:
Zo was hij toen ik hem kocht:
Zo is hij geworden:
Toen heb ik een winter auto gekocht met weinig PK's omdat ik als beginnende bestuurder niet meer als 83KW in de verzekering kon krijgen.
Die heb ik zo'n 3 maanden gehad en toen gebeld met de verzekering of ik de Omega erin kon krijgen en het mocht.
Omdat ze nu wat vertrouwen in me hebben geen schade's gehad.
Dit rijd stukken beter dan de Astra lekker comfortabel.
Gr Wybe.
Ik dacht plaats hier even een bericht over mijn Omega.
Zo ziet mijn Omega er nu nog uit:
Heb inmiddels Smoke knipperlichten gekocht voor in het spatbord.
En heb nieuwe 17 inch Irmscher Softstar velgen gekocht.
En wil er nog een paar Kenteken platen op met dikke letters.
Als het goed is komen ze volgende week binnen.
Als ik het erin heb plaats wel weer een paar foto's.
En nog een foto met mijn vader zijn Senator erbij:
Deze Omega's heeft mijn vader gehad:
Een Omega A 1991 2.0 8v.
Die beviel niet.
Toen Deze:
Opel Omega A 2.6 van 1992.
Toen wij hem nog hadden zijn er nieuwe wielranden, wielkuipen + dorpels ingelast.
Die hebben we zo'n 10 jaar gehad toen aan een kennis verkocht en die heeft toen de koppeling eruit gereden op vakantie.
Toen hebben we hem terug gekocht maar er moest zoveel aan gedaan worden:
Tank lek, Cardan zat ruimte op, Uitlaten verrot, Koppelingsplaten + Drukgroep.
We hebben maar besloten om hem te slopen en maar goed ook! (Er zat nog geen roest weer op de bekende plaatsen.)
Maar toen we het interieur eruit haalden zagen we dat het schutbord helemaal verrot was.
Wat je ziet bij de wielkuipen is modder geen roest!
Toen hebben we een omega station van 1996 gehad geen foto's meer van.
Toen kregen we deze Omega van 1998 op LPG:
Die hebben we 2 jaar gehad en toen zijn er nieuwe drijfstanglagers ingekomen.
En later is er nog een gereviseerde kop opgekomen.
Toen hebben we hem verkocht.
Toen kregen we een Omega b2 2.216v
Die hebben we 2 jaar gehad maar beviel niet weinig vermogen in vergelijking met de 2.0 16v.
Dus die weer verkocht.
Toen heeft mijn vader deze Senator's gekocht:
De zwarte een 2.6 de grijze een 3.0 24v.
De grijze is het mooiste nergens geen roest.
En die weer verkocht.
En toen heeft mijn vader weer een Omega b1 gekocht 100 editie had toen 125000km gelopen NAP.
En heeft nu 160000km gelopen.
Die heeft hij 3 jaar gehad en is nu van mij.
We zijn de afgelopen 2 jaar bezig geweest met de restauratie van een Opel Diplomat B 2.8.
De lak was helemaal kapot en dof omdat de auto uit Frankrijk komt uit Marseille.
De auto is opnieuw gespoten, de stoelen opnieuw bekleed en de bumpers opnieuw verchroomd.
Dit is het eindresultaat:
Zo was hij:
Zo was hij na het schuren:
Zo is hij nu geworden:
Mijn eerste auto is een Opel Rekord E2.
Daar wou ik eerst dagelijks in rijden maar toen hij klaar was vond ik het zonde:
Zo was hij toen ik hem kocht:
Zo is hij geworden:
Toen heb ik een winter auto gekocht met weinig PK's omdat ik als beginnende bestuurder niet meer als 83KW in de verzekering kon krijgen.
Die heb ik zo'n 3 maanden gehad en toen gebeld met de verzekering of ik de Omega erin kon krijgen en het mocht.
Omdat ze nu wat vertrouwen in me hebben geen schade's gehad.
Dit rijd stukken beter dan de Astra lekker comfortabel.
Gr Wybe.