Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mijn Omega

Joep

Verbannen
Op de 2.5 en 3.0 blokken zou je aluminium kleppendeksels van een Vectra kunnen monteren. De 2.6 en 3.2 motoren hebben bobinebruggen waardoor het bij die motoren niet mogelijk is. Een paar uitzonderingen daargelaten die de boel hebben ge-mod.

De V6 motoren moeten om de 60.000 km of om de 4 jaar aan de nieuwe riem.

Succes met je zoektocht!
 
oke bedankt zo ver voor de informatie!
Met de automaat bakken is in principe weinig wat stuk gaat toch ? (omdat bij de omega A- Senator B nog wel is wou verbranden.)
 
de bakken gaan lang mee mits niet verkracht door vorige eigenaar de bpm valt opzich nu nog reuze mee met een taxatie en de bpm was ik toen iets van 375 euro kwijt en een volle omega is in duitsland sneller te vinden trouwens ik heb nog foto's maar door thuis omstandigheden niet meer mee bezig geweest je krijgt ze nog wel ik moet de wielen ook nog halen daar kom ik nog op terug binnenkort

grtz henri
 
vandaag naar Wageningen geweest opel dealer broekhuis.
daar stond een omega 3.2 met 90000km nap en en 1e eigenaar tekoop.
vanochtend gebeld en werd me verteld dat het een super mooie auto is net zo als nieuw!
dus vanmiddag vrij genomen er heen gereden.
daar aangekomen idd een erg mooie omega alleen een groot roest plek op rechterachter wielrand.
en rechter achter scherm was al eens gespoten, schuur krassen zaten er nog in.
heb erg getwijfeld toen ik daar was +- 400km rijden heen en terug.
maar ze zeggen vaak bij twijfel niet doen, en dus maar besloten om verder te zoeken!

als iemand nog eens iets weet houd ik me aanbevolen!

gr Wybe.
 
Was ook erg teleur gesteld.
Had me er op verheugd (mede door de goede berichten over de telefoon)
Was op de foto ook niet te zien.
Maar waar de rand omgevouwt is circa 5 a 6 cm was hij door geroest en de rand was verder op ook al dikker van roest.
 

Joep

Verbannen
Dat is altijd balen zoiets. Vooral met die kilometerstand zou je een nettere verwachten.
 

tonboy

Verbannen
Er is ook nog maar een heel klein publiek voor auto's zoals de Omega. De jongste modellen zijn al 11 jaar oud, hebben een "rijke" historie qua onderhoud, duur in wegenbelasting en verbruik, en ga zo maar door. Ga maar eens naar de dealer en probeer hem in te ruilen op een nieuwe auto. Je krijgt waarschijnlijk meer korting zonder inruil dan dat je je Omega erbij inruilt. Grote achterwielaandrijvers zoals de Omega doen het gewoon niet meer goed in de handel.
Tel daarbij op de roestproblemen van de Omega, de vaak hoge km stand , dan zijn de meeste handelaren blij de auto voor een laag bedrag kwijt te zijn. Model 2002 of 2003 voor een vraagprijs van € 1000 zijn geen uitzonderingen. Zeker weten dat je die kan meenemen voor niet meer dan € 700 . De mijne stond een jaar geleden geprijsd voor € 1450, uiteindelijk kreeg ik hem mee voor € 600.....
Dan kan je ook begrijpen dat een Omega zonder APK vaak meer tot last dan lust is voor die handelaren. Kijk ook maar eens op Jetcars. Daar komt het afval van Rotterdam vaak terecht, Omega's voor € 450 te over. Wat hebben zij er voor betaald denk je ?
 
Zo doet Berry het toch ook :P Vind het wel grappig, iemand helpt een ander van ~1600kg oud ijzer af, en die kent een stel mafkezen die er vervolgens geld voor over hebben. :D Fijn spelen met 0,0 marge.
 
Hij was inderdaad wel stevig aan de prijs.
Maar dacht als hij echt als nieuw is met die km stand kan ik er ook heel erg lang mee toe!
Maar dan maar 1 met wat meer km's en dan zonder roest!
Zolang het maar onder de 2 ton blijft.
 
Vandaag de Omega even in de was gezet.
Heb de aluminium lijsten in de kunststof strippen met belgom alu gepolijst,
die zijn goed opgeknapt glimmen weer als nieuw.

Heb inmiddels ook al heel wat onderdelen op reserve liggen zoals,
draagarmen, stuurstangen, stabilisator stangen, alle ophanging rubbers, remklauw revisie setjes, wiellagers voor en achter
veerpoot lagers, remslangen etc etc. (zal daar morgen wel ff een foto van maken)
Moet nog even een krukas sensor op reserve leggen (die is nog niet vervangen)

Heb van Joep nog een setje 17'' Irmscher softstars velgen gekocht. (voor de winterbanden)
Worden als het goed is woensdag bij me bezorgt.
























Vorige week ook de Rekord weer uit winterslaap gehaald,











Toch maar weer de originele achterlichten erin gezet!

 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Daar is aandacht aan besteed, erg mooi. Sowieso een erg nette Omega.

De originele achterlichten van de Rekord vind ik er beter bij passen, al misstaan die donkere ook zeker niet.
 
Bovenaan