Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mistlichten Omega A

Hey!

Vandaag met de Omega A bezig geweest. In de Omega zitten een paar originele mistlichten. Deze zitten nu aangesloten op de originele kabelboom. De vorige eigenaar had ze gekoppeld aan het grootlicht want dat vond hij mooi. Ik niet dus dat is er netjes uit geknipt en onder de motorkap weer origineel terug gezet. Nu alleen de vraag voor het stukje in het interieur...... In het dashboard zit een schakelaar maar er zit geen kabel achter. In de zekeringkast wel zekeringen (die dus in de grootlicht situatie niet nodig waren). Weet iemand mij te vertellen waar de kabel naar de schakelaar uit kan hangen? Ik kon hem nu niet vinden maar gok dat hij er wel is (aangezien de kabelboom ook rekening houd met koplampsproeiers en elektrisch verstelbare lampen). Weet iemand welk deel van de kabelboom ik zou moeten volgen achter het dashboard om hem (hopelijk) tegen te komen?
 
Nee sorry geen idee. Echter zou het niet kunnen dat de vorige eigenaar de mistlichten incl schakelaar naderhand ooit heeft ingebouwd maar dat er geen kabel naartoe heeft gelopen en uit gemak gewoon bij het groot licht heeft aangesloten omdat dit makkelijker was dan een kabelboom in het interieur aanpassen
 
Nee sorry geen idee. Echter zou het niet kunnen dat de vorige eigenaar de mistlichten incl schakelaar naderhand ooit heeft ingebouwd maar dat er geen kabel naartoe heeft gelopen en uit gemak gewoon bij het groot licht heeft aangesloten omdat dit makkelijker was dan een kabelboom in het interieur aanpassen

Ja klopt. Dit heeft hij ook gedaan. De gehele kabelboom in het vooronder is echter voorbereid en volledig.... Ik mis enkel het stukje naar de knop. Heb Wybe ook even een berichtje gestuurd of hij het weet in die van hem.
 
In mijn a zaten geen mistlampen dus wellicht niet voorbereid

Ja dat is dus het lastige. Bij mijne zit het wel onder de motorkap allemaal voorbereid. Daar zitten ze dus ook netjes in de kabelboom en zijn ze daarop aangesloten. Onder het dashboard weet ik alleen niet waar te zoeken of hoe het eruit moet zien. Met de vraagbaak kom ik ook niet echt verder.
 

dolf24v

Donateur 2024
Weet niet zeker, maar vaak zitten niet gebruikte kabels "ingepakt" in schuimband tegen rammelen ongeveer op de plaats waar ze kunnen worden aangesloten op schakelaars / apparaten. In dit geval dus boven/ naast de radio (in een randje??) weggestoken of zo ???
Ff zoeken |:(
 
Bovenaan