Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

moer van flens wieltap loskrijgen.

Ik ben bezig met het uitbouwen van mijn achter wiel lager ( ja ook ik ben aande beurt :( )
Maar nu krijg ik die k*t moer die de wieltap vast houdt niet los.

Heb op dit moment niet de beschikking over brug/ put om fatsoendelijk onder de omega te staan. Wie heeft een tip om dit kolere ding los te krijgen??
 
R

Ralph

Gast
Is geen tip voor, wel het gereedschap. Slagmoer 3000NM. 2400 op 10 bar werkdruk lukt net.
blokkeren met een hardstalen pen op de bouten van het hitteschild misschien?
verder als je deze eraf heb zit de flens ongelofelijk vast. trekker/pers 12 ton doet wonderen.
dan de as die door het lager heen zit idem dito.
en dan de boel terug monteren ...................?????????????????? veel geluk.
dit is geen pretje.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ben het met Ralph eens zonder de juiste tools is dit niet te doen.
En zeker niet als je geen brug hebt, ik zou zeggen terugbouwen en doen als je de juiste tools hebt.

Of als je even geduld en een Caravan hebt dan heb ik binnenkort nog wel een paar mooi draagarmen over waar nieuwe lagers en rubbers inzitten.
 
Het is gelukt. Heb het lager vervangen en alles zit weer op zijn plaats.

Flens heb ik met een simpele poelie trekker eraf gekregen net als de as, die viel nog net niet zo eruit.

Daarna de hele y draagarm gedemonteerd en naar iemand geweest die mij het oude lager eruit en nieuwe erin heeft geperst. Daarna de as in de vriezer gelegd en zo erin kunnen schuiven.

Moet zeggen dat het weer heerlijk rijd zonder irritant rammel geluid.

Oja heb met veel moeite toch maar de put leeg vrij gemaakt.
 
Bovenaan