Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

motor houd in als ik rij

Hallo kan iemand mij helpen met mijn omega 2.2
Als ik gas geeft dan valt hij terug naar stationair en moet ik het gas pedaal los laten en dan kan ik weer gas geven.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen.
 

Joep

Verbannen
De auto om te beginnen uitlezen.

En klinkt mij als een sterk vervuild gasklephuis en een verstopte carterventilatie.

Is niet zo heel veel werk en verder niet zo heel spannend.
 
Kan ik de gasklephuis makkelijk reinigen en als ik hem er afhaal waar moet ik op letten.
De carterventilatie waar zit deze precies?
 
Inderdaad uitlezen als er een storing is. Zo niet: begin dan bij bobine en bougies. Haal deze eruit en kijk of er olie aan zit. Zo ja: kleppendeksel vervangen.

Als dat opgelost is, kun je naar gasklephuis kijken. Als je het gasklephuis losmaakt om te reinigen, haal dan meteen een nieuwe pakking. Die heb je hoe dan ook nodig! Kost hooguit 2,50 bij de VOD. Gasklephuis reinigen is redelijk eenvoudig: haal 2 bussen remmenreiniger en maak alles blinkend schoon.

De carterontluchting is eigenlijk heel eenvoudig: alle 3 de slangen die op de kleppendeksel zijn aangesloten moet je schoonmaken. Dat zijn er twee richting inlaat (dus richting gasklephuis) en een rechts achterdoor aan de zijkant als je het blok vanaf de voorkant bekijkt. Die laatste maakt een 90 graden bocht naar beneden en sluit dan aan op een pijp. Ik raad je aan de pijp ook los te maken. Ziet er lastiger uit dan het is. Goeie zaklamp is handig zodat je de 2 13-er boutjes kan zien zitten. Pijpje loshalen, doorsteken en goed schoonmaken van binnen.
 
Goed te horen dat ie weer goed loopt! Je kan overigens nog overwegen een olieafscheider te plaatsen. Heb ‘t zelf ook gedaan bij m’n 2.2 en dat werkt perfect. Veel minder troep in het inlaatkanaal.
 
Deze kun je bij de dealer krijgen of online: Opelnummer, 5656098. GM Nummer, 9201848. Kost rond de €20. Eventueel nog de twee losse slangetjes erbij, dacht nr 24421017.

Deze komen op de plek van de 90 graden slang achteraan op de kleppendeksel.
 
Bovenaan