Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

motor loopt .....weer goed.

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

Het valt wel mee hoor, maar zoals de oerdegelijke 2.4 in mijn ex A= Omega ben ik er nog
nooit ééntje tegen gekomen.
Meer dan 300.000 zonder ook maar één motorisch klachtje. d:)b
 
R

Ralph

Gast
Re: motor loopt .....niet goed.

waarom zet je niet een andere 2e hands kop erop ?
bij deze stand kunnen de kleppen al ingeslagen zijn heb je met een paar maanden de volgende.
 

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

Ja Ralph,

We kijken eerst hoe deze eruit ziet (ik heb de LPG installatie er vanaf 90000 km erin zitten)
en destijds heb ik mij door de gasboer laten vertellen dat dit type blok (z serie) geharde zittingen heeft
dit in tegenstelling tot de y series.
(iets wat hij mij op mijn hart drukte bij het zoeken van een Omega, om echt te kijken naar een Omega met een Z-blok)

Is de kop beschadigt dan wordt er idd gekeken naar een andere kop. (waarvan je dan ook weer moet geloven dat hij goed is).
Het voordeel is dat diegene die het gaat doen hier in Hoogvliet werkt bij een motor revisie bedrijf en daar alle spullen
bij de hand heeft om iets dergelijks wel goed te kunnen ( hoop ik hahaha) _/-\o_

He enige wat ik moet hebben is.......geduld. :X
(en dit jaar heb ik met allerlei zaken veel geduld moeten hebben) :h
Ik wist niet dat ik dat kon.(zal wel moeten zou je zeggen) |:(

Maar nog even een vraag, de EGR klep die achterop de kop zit kan ik die nu het beste afdoppen (ik heb geen klachten hiermee)
Of moet ik het gewoon zo laten?
Wat is hiervan het voordeel nu precies? :?

;)
 
Re: motor loopt .....niet goed.

zuur ,,voor je aart ik leef met je mee. :'( ik had er al een donkerbuin vermoeden van dat het een klep moest zijn .
net wat Ralph zeg ik zou ook gelijk alle kleppen doen hij lig toch open en veelal zie je het niet ook niet hoe
de centreerlaag is, dus gewoon 16 nieuwe er in.
Is het werk ook niet.

ps zie het ook weer posities er gaat gelijk weer een nieuwe koppakking op "neem wel een OEM setje"en een nieuwe dis riem en waterpomp.
 

Andrew

600.000
Re: motor loopt .....niet goed.

Ik waarschuw alvast, 8 OEM-uitlaatkleppen is (financieel) NIET LEUK en echt even slikken 7(8)7

Tel daarbij nog een koppakkingset, distributieset, waterpomp en nog het nodige kleine spul en je zit ruimschoots tegen een bedrag met 3 nullen aan te hikken. Voor mij waren daarmee de kosten klaar omdat ik het zelf gefixt heb.

Ik had ook nog naar een ruilkop geinformeerd bij de VOD, maar daarvan ging ik qua kosten meteen al achteruit eten :r

Andrew
 
Re: motor loopt .....niet goed.

originele kleppen van oem zijn 250 euri ex btw .!!

daarbij komt idd nog de rest zoals andrew zegt ..

was met ruilkop . als nog 900 kwijt ..niet bij een vod overigens ..
 

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

Ja het is even (stevig) slikken.
Maar de man in kwestie gaat de hele kop nakijken , en ik vetrouw op hem.
Dus als hij zegt er moet dit en dat gedaan worden dan doet hij het maar.

En om een beetje eerlijk te zijn heb ik het een beetje gehad met deze Omega.
Ze zal (als ze weer opgeknapt is) toch wel heel goed haar best moeten doen wil ze mijn vertrouwen
weer terug winnen. :(
 
Re: motor loopt .....niet goed.

Ik vind het echt zuur voor je maar laten we rieel blijven dit zijn wel de kenmerken van een auto op gas
Ik zelf zou nooit een gas wagen kopen of het moet een dikke Amerikaan wezen (oldtimer) of de kop,
Moet daar helemaal op aan gepast zijn zoals bij Volvo.

Me vader kocht ook eens een auto met 50000 op de klok en daar ging ook gas in en ook daar
Lag na 110000 kilometer de kop er af ivm verbrande kleppen .ik weet het dus niet
Wat ze zeggen dat gas veel te heet word geloof ik echt.
 

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

carenbar zei:
Ik vind het echt zuur voor je maar laten we rieel blijven dit zijn wel de kenmerken van een auto op gas
Ik zelf zou nooit een gas wagen kopen of het moet een dikke Amerikaan wezen (oldtimer) of de kop,
Moet daar helemaal op aan gepast zijn zoals bij Volvo.

Me vader kocht ook eens een auto met 50000 op de klok en daar ging ook gas in en ook daar
Lag na 110000 kilometer de kop er af ivm verbrande kleppen .ik weet het dus niet
Wat ze zeggen dat gas veel te heet word geloof ik echt.

Klopt ook Barry, maar ik heb altijd op gas gereden (mijn vorige meer als 300.00 zonder problemen)en dit is niet zo zeer
een lpg kwaal, de klep is hier krom omdat er er een stukje van de bougie is afgebroken en de stalen elektrode
(staafje rond misschien 1 mm en plm 1 cm lang) is waarschijnlijk tussen de klep komen te zitten en de uitlaat in verdwenen.
En het zou best wel kunnen dat dit door de temp kwam (het gebeurde ook tijdens stevig wegrijden) maar dan hoort de bougie in
kwestie toch niet kapot te gaan terwijl dit nota bene toch een LPG bougie is.

Ik hoef je dan niet uit te leggen wat er dan gebeurt Barry.
En daarom is de klep iets je krom en hij kon inwendig (endoscoop) zien dat de uitlaatklep (1 stuks) op de rand beschadigt is.

De bougies die erin zaten waren ook de originele lpg exemplaren van NKG en die komen er dus niet meer in,(gaan nu bosch worden denk ik)<br /><br />-- 08 okt 2012 14:18 --<br /><br />
jack-omegax3.0xe zei:
Ken het gevoel Aart. Heb deze vertouwens kwestie met mijn vorige gehad.

En?....ook gedumpt toch?

;)
 

renepaul

Donateur 2024
Re: motor loopt .....niet goed.

Ik ook ja. Had met mijn B1 de een na de andere onkostenpost, en je blijft maar geloven dat het nu wel een beetje klaar zou zijn.
Maar dan ga je weer voor de APK, en kost het weer een lieve duit.

De B1 is nu weg, en hoop dat de B2 beter bevalt.

Sterkte Aart.....
 

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

René-MV6 zei:
Het is gewoon k#t Aart, wat zijn de verdere plannen ?

ik laat deze weer maken en net als Renepaul zegt, ik hoop dat het dan even over is.<br /><br />-- 08 okt 2012 17:47 --<br /><br />Jack hebbie je fiets nog gevonden?
 
Re: motor loopt .....niet goed.

yoyo zei:
carenbar zei:
Ik vind het echt zuur voor je maar laten we rieel blijven dit zijn wel de kenmerken van een auto op gas
Ik zelf zou nooit een gas wagen kopen of het moet een dikke Amerikaan wezen (oldtimer) of de kop,
Moet daar helemaal op aan gepast zijn zoals bij Volvo.

Me vader kocht ook eens een auto met 50000 op de klok en daar ging ook gas in en ook daar
Lag na 110000 kilometer de kop er af ivm verbrande kleppen .ik weet het dus niet
Wat ze zeggen dat gas veel te heet word geloof ik echt.

Klopt ook Barry, maar ik heb altijd op gas gereden (mijn vorige meer als 300.00 zonder problemen)en dit is niet zo zeer
een lpg kwaal, de klep is hier krom omdat er er een stukje van de bougie is afgebroken en de stalen elektrode
(staafje rond misschien 1 mm en plm 1 cm lang) is waarschijnlijk tussen de klep komen te zitten en de uitlaat in verdwenen.
En het zou best wel kunnen dat dit door de temp kwam (het gebeurde ook tijdens stevig wegrijden) maar dan hoort de
bougie in
kwestie toch niet kapot te gaan terwijl dit nota bene toch een LPG bougie is.



.

Ik hoef je dan niet uit te leggen wat er dan gebeurt Barry.
En daarom is de klep iets je krom en hij kon inwendig (endoscoop) zien dat de uitlaatklep (1 stuks) op de rand beschadigt is.

De bougies die erin zaten waren ook de originele lpg exemplaren van NKG en die komen er dus niet meer in,(gaan nu bosch worden denk ik)

-- 08 okt 2012 14:18 --

jack-omegax3.0xe zei:
Ken het gevoel Aart. Heb deze vertouwens kwestie met mijn vorige gehad.

En?....ook gedumpt toch?

;)






Oke ik dacht dat hij verbrand was

Maar heb wel gelijk dat een bougie daar tegen moet kunnen
 

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

jack-omegax3.0xe zei:
:) :( :)
ik las een tijdje geleden dat jij ook nog vervangend vervoer
nodig had(ivm de spuitwerkzaamheden) en daarna je hele box opgeruimd (B1spullen in de verkoop) en daarom dacht ik dat je je fiets zocht om mee naar je werk te gaan.
 
Re: motor loopt .....niet goed.

Nee ben met de baas in overleg of ik van het werk een vervangend voertuig kan krijgen. Aangezien de schade mede door hun is veroorzaakt, daar de bus op naam van de zaak gehuurd was.
 

yoyo

The UK brothers
Re: motor loopt .....niet goed.

Andrew zei:
yoyo zei:
@Andrew,
Heb jij een 5 cilinder? _O- _O-

Jazeker, wist je dat niet :+

Nee hoor, ik had ten eerste cilinder 4 - 3 - 2 - 1 gemeten (wat dus niet klopte met de cilindernummering op het compressiekaartje) en vervolgens de probleemcilinder (om mezelf echt te overtuigen dat het daar fout zat) nog een tweede keer gemeten.

Was er met de endoscoop nog wat te zien aan die kleppen? Bij mij kwam deze klep eruit:

359xo4o.jpg


Andrew


Ja Andrew, de klep zit niet goed op zijn zitting (in gesloten toestand) en sluit ook niet goed af .
(is wel anders van kleur dan de andere klep, dus buiten dat hij krom is zal hij ook wat oververhit geweest zijn
omdat deze dus ook niet meer koelt omdat hij niet goed op de zitting komt.

Verder konden we het niet héél erg goed zien want dit was een endoscoop met een vaste arm zeg maar.
Dus je kon wel de wanden zien. en helemaal omhoog de kleppen (van de zijkant).
Jammer dat dit alleen door een kijkertje ging want met een schermpje had je er een mooie foto van kunnen maken.
De rest was perfect en sloot goed aan en was niet weggezakt of zo.

Maar zo erg als die klep van jouw zal hij er niet uit zien, want dan heb je helemaal geen compressie meer op die cilinder.<br /><br />-- 09 okt 2012 02:05 --<br /><br />
jack-omegax3.0xe zei:
Nee ben met de baas in overleg of ik van het werk een vervangend voertuig kan krijgen. Aangezien de schade mede door hun is veroorzaakt, daar de bus op naam van de zaak gehuurd was.


Aha op die fiets.
 
Bovenaan