Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Motor wordt volgens meter dashboard niet warm en verwarming doet het slecht.

Ik heb een OMEGA-B; Y2.6SE (13-12-2001). Ik herinner me dat in mijn oude ascona van 1977 er ooit een probleem was met een thermokoppel gestuurde klep in het koelsysteem die ervoor zorgde dat eerst de klep dicht stond zodat de motor eerst warm kon worden. Als deze dan voldoende warm geworden was dan ging de klep open en ging er ook warmte naar de kachel voor de verwarming. Het mijn Omega ook zoiets en kan dit de oorzaak zijn? Hoe dan dit oplossen?

Heeft mijn Omega dat niet, wat is wer dan aan de hand?
 
De thermostaat bedoel je? Die gaan zo nu en dan eens kapot en dan kunnen dit soort symptomen optreden. Hoe deze bij een 2.6 is ingebouwd weet ik niet, maar dit soort reparaties stellen over het algemeen niet veel voor.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Thermostaat is de eerste verdenking inderdaad.

Bereid je bij de V6 voor op een flink gevecht, er zit een buis overheen geschoven vanaf de zijkant (bestuurderskant) welke altijd tegenwerkt. Zeker als er al eens een McPrutser aan gewerkt heeft die het bijv. een goed idee vond er kit tussen te doen omdat hij de O-ring niet wilde vervangen. Inmiddels is die ring NLS dus je hebt geen keuze. Is er nog niet aan geklooid en ben je voorzichtig dan is waarschijnlijk goed schoonmaken en zonder kit terug monteren voldoende.
 
Bovenaan