Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Motorkap omega 2000 past op 1998

tonboy

Verbannen
Kan het hier in het forum niet vinden.
Weet iemand of een motorkap van na de modificatie > 2000 past op een Omega uit 1998 ?
En zo ja, wat moet daar voor aangepast worden (behalve natuurlijk de grill)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Koplampen zijn anders van vorm.

Je moet ook je parafaan vervangen of aanpassen ivm de sproeiers die bij een B2 niet meer in de motorkap zitten. Wil je het mooi aan laten sluiten op de bumper, dan heb je daarvoor ook een B2 model nodig met bijbehorende bumpersteun.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee past niet zonder meer, er zijn nog wat extra items nodig.

Toch beter zoeken is al een paar keer voorbij gekomen.

Je hebt nodig:

Motorkap.
Motorkapsluiting aanpassen.
Motorkap gasveren.
Gril.
Parafaan met ruitensproeiers erin.
Koplampen.
Koplamplijsten.
Bumperdrager met steunen.
Wis was installatie.
Bedrading aanpassen.

Heel veel geduld.
 

tonboy

Verbannen
Op het oog zou je toch zeggen dat... maar goed past dus niet.
Denk dat ik het tzt maar zelf eens probeer te maken.
Dat wil zeggen oude type motorkap, nieuw type grill, en nieuwe type motorkap waar ik de voorkant van gebruik.
Lijkt mij een leuke uitdaging.
Bedankt voor de berichten.
 

tonboy

Verbannen
Heel graag ! Ben echt benieuwd.
Zie er tegen op om de modificaties uit te voeren zoals Vega in zijn bericht stuurt. Of zoals ik zelf wilde gaan doen,
 

Berry

OOP Huisleverancier
Hier de fototjes
Wat Vega zegt is natuurlijk allemaal waar, maar de kap op de foto is dus ook lowbuget en kost 5 min werk.De motorkap sluiting een cmtje uitgedraaid,en verder is alles van de B1.

 

Berry

OOP Huisleverancier
Heb je wel wat aparts Jacco 8)
Ohja Ton alle ombouwdelen heb ik voor je tekoop voor een zacht prijsje
Gr B
 
Berry zei:
Hier de fototjes
Wat Vega zegt is natuurlijk allemaal waar, maar de kap op de foto is dus ook lowbuget en kost 5 min werk.De motorkap sluiting een cmtje uitgedraaid,en verder is alles van de B1.



zoals ik al zei het past gewoon :Z :Z vindt het nog mooi staan ook zou het 7jaar terug toendertijd ook doen mat mijn b omega mv6
 
Ik vind het nog niet eens zo gek staan.
Heb je inderdaad iets aparts. Je kunt de bumper etc. later altijd nog aanpassen.

Gr. Paul
 

tonboy

Verbannen
Heeft iemand zo'n motorkap in het zilver nog liggen toevallig.
Kan er wel 1 kopen via Berry, maar helaas is die een andere kleur.
En dat kost mij hier zo'n 400 euro op te laten spuiten.
 
tonboy zei:
Heeft iemand zo'n motorkap in het zilver nog liggen toevallig.
Kan er wel 1 kopen via Berry, maar helaas is die een andere kleur.
En dat kost mij hier zo'n 400 euro op te laten spuiten.



400 euro ? 7(8)7 zoiets kost 250 max

of je meot geduld hebben tot berry een in de goeie kleur sloopt :)
 

tonboy

Verbannen
Ja, echt waar. Ze zitten niet te wachten op alleen een motorkap spuiten. Moeten daarvoor toch de hele oven opstoken en dat kost al 100 euro. Dan het schuren van de motorkap en het afsluiten van de oude laklaag met een sealer, en dan pas spuiten.
Goed, zullen best goedkopere adresjes zijn maar of de nieuwe lak dan lang blijft zitten ...

Denk dat ik maar even wacht tot ik een motorkap krijg aangeboden in de juiste kleur.
 
tonboy zei:
Ja, echt waar. Ze zitten niet te wachten op alleen een motorkap spuiten. Moeten daarvoor toch de hele oven opstoken en dat kost al 100 euro. Dan het schuren van de motorkap en het afsluiten van de oude laklaag met een sealer, en dan pas spuiten.
Goed, zullen best goedkopere adresjes zijn maar of de nieuwe lak dan lang blijft zitten ...

Denk dat ik maar even wacht tot ik een motorkap krijg aangeboden in de juiste kleur.

een beetje spuiterij spuit zoon kap er zo bij alss de oven toch al warm is en dan gaat het er zo bij door de 250 euro is een normale prijs ligt een beetje aan heo net de motorkap is maar 250 a 300 euro is gewoon bij een gerenomeerde spuiterij
 
Bovenaan