Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Motorlampje eventjes aan tijdens optrekken......

Hallo allemaal,

Vandaag ging tijdens het iets harder optrekken het motorlampje aan en meteen weer uit. Dit is nog nooit eerder gebeurd. Merkte wel dat de auto bij koude start iets stotterde tijdens het optrekken en bij stationair gas geven een licht plofje liet horen uit de uitlaat, om vervolgens weer normaal te rijden. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Blok heeft inmiddels 164k erop zitten waarvan de laatste 60k op LPG.

Alvast dank!
 
Heb net paperclip truc gebruikt, geeft geen melding! Echter toen ik even de motor startte en stationair liet lopen ging het motorlampje aan en uit een paar keer. Dus niet knipperend maar zoals een lampje wat slecht contact maakt dat zou doen, snappie beetje? Zou het aan de lambda's kunnen liggen?? Ik lees op internet dat die maar 160k meegaan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hang hem eens aan een computer en kijk of de lambda's ten opzichte van elkaar logische waarden weergeven.

Je hebt ook nog een LPG installatie die voor storingen kan zorgen, injecteert hij afwijkend dan kun je ook een reactie krijgen op je lambda's.

De levensduur van die dingen lijkt erg te variëren. Bij de ene hier zijn ze rond de 150k vervangen, de ander heeft 2 ton met zijn originelen gedaan voor ik hem inruilde.
 
Dus zouden het de beide lambda's voor de kat kunnen zijn??? Moet hij nu persé aan de Tech2? Is geen Tech2 hier in de buurt helaas.....
 
Elke VOD heeft een Tech2 hoor.
En sommige universele garage's kunnen het meeste tegenwoordig ook wel uitlezen.
 
Ik heb de ervaring dat uitlezen bij de VOD geen zin heeft met een gas auto, je kunt beter dan naar een goeie gas instalateur gaan die spoort het euvel zo op.
 
Ik heb vandaag wegens andere werkzaamheden helaas geen tijd gehad om naar de VOD te gaan. Ben wel net terug van een rit van 140km waarbij de auto op zich lekker reed, echter het mm lampje toch af en toe zichzelf liet zien. Bij flink doortrekken lijkt het mm lampje wel een epileptische aanval te krijgen, echter hij blijft niet aan. Hij flikkert gewoon af en toe.....heel raar.... wederom met de paperclip geprobeerd en wederom geen foutmelding. Kan een gasauto trouwens wel foutmeldingen geven via het mm lampje??? Het is toch een apart lopend brandstof systeem met eigen computer of vergis ik me?
 

Joep

Verbannen
Als dat systeem helemaal apart is dan kan ie door de gasinstallatie ook geen foutmeldingen geven.
 
Tja, volgens mij is het injectiesysteem wel geschakeld via de computer zodat hij weet dat hij moet overschakelen van gas naar benzine. Maar meer dan dat weet ik niet.
 
Oei oei oei......moment van schaamte 7(8)7

Vandaag bij betrouwbare garage geweest voor uitlezen. Ik ga pertinent niet naar de Opel dealer bij ons, want zodra je zegt dat het om een Omega gaat, kijken ze je dus letterlijk de deur uit!
Monteur de apparatuur eraan gehangen: Motormanagement lamp te weinig stroom..... Kan een massaprobleem zijn zegt de monteur. Oeps, daar gaat opeens bij mij een belletje rinkelen......
Ik heb aan het begin van de week de beschadigde onderdelen met de sloper uitgewisseld en daarmee ook het linker voorspatbord. Onder een van de boutjes zaten twee massakabeltjes, je raadt het al......
Ik met mijn goed fatsoen alles weer in elkaar gezet, blijk ik die twee massa kabeltjes over het hoofd te hebben gezien en dat was dus de oorzaak van het knipperende MM lampje! Onder de motorkap maakten ze af en toe contact en daarmee ging het mm lampje storen. Monteur kon er wel mee lachen en ik kwam er vanaf met een kleine donatie in hun fooienpot! *O*

Dus kinderen:
Wie last heeft van een knipperend MM lampje, kijk even je massa kabeltjes na....._O-

*#*schaamtemodus uit*#*
 
Bovenaan