Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Motortje CV LV en RV hetzelfde?

Zijn de motortjes van de CV linksvoor en rechtsvoor hetzelfde? Ik dacht altijd van niet, maar...
- Een paar weken geleden heb ik bij Berry het motortje voor de bestuurderszijde laten vervangen. Het motortje wat eruit kwam had nr. 90493702.
- Ondertussen ging mijn motortje aan de bijrijderszijde ook kapot (nog eruit gehaald). Ik kocht een motortje bij William (ook op het forum) en dat motortje had ook nr. 90493702. Hij heeft dat motortje echter uit de bijrijderszijde gesloopt.
Nu is mijn vraag: kan dit motortje dus aan beide zijden worden toegepast?
En hoe zit het dan met motortje nr. 90449073? Tot nu toe dacht is dat dat het 'bijrijdersmotortje'was. Is dat niet zo?
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
voor de mini-facelift: 90449074
naar de mini-facelift: 90493702

links of rechts maakt inderdaad niet uit verschil zit hem in de connector

achter- en voor deur zit wel verschil in

Grt. Hans
 
R

Ralph

Gast
nee de ene is 5 of 6 pins en de andere 3 pins meen ik.
 
Het wordt er niet duidelijker op. Wel of geen verschil?
En hoe is het dan te verklaren dat ik een motortje met hetzelfde nr. uit de bestuurderzijde heb, terwijl William dat uit de bijrijderszijde haalde? Dat zou er toch op wijzen dat het motortje aan beide zijden wordt toegepast?
Kan het zo zijn dat er aan de bijrijderszijde een connector wordt gebruikt met minder dan 6 pinnen, op een motortje met 6 pinnen? Dus een aantal pinnen wordt dan gewoon niet gebruikt aan die kant?
 
Bovenaan