Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mulders Tiel

Mulders Tiel is een [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] die mij al 10 jaar als klant mag behandelen.
Eerst met onze 2 A-Omega's, toen een Vectra DTI Sport, daarna een B2 Omega V6 en nu wederom een B2 Omega V6.
Ik kan dus wel zeggen dat ik redelijk wat ervaringen heb bij deze mannen.
Over het algemeen ben ik erg te spreken over deze [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro]. Personeel is vriendelijk, behulpzaam en capabel.
Het enige dat mij stoort bij Mulders is de schade-afdeling.
En dan niet zozeer het werk dat ze afleveren maar de aanhangende prijs.
Ik heb de pech gehad dat ik een aantal kleine schade's moest laten taxeren of laten verhelpen. De gepresenteerde rekening vond ik 'over the top'.
Vandaar dat ik er voor heb gekozen om voortaan dezelfde schade-hersteller in te schakelen (o.a. bij het spuiten van mijn Cecotto bumper en McPlank), als die Jacco gebruikt (help even, Jacco... welk bedrijf is dat ook al weer 8)7 ).

Advies: Als [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] absoluut aan te raden. Als schade hersteller: alleen als de financiën niet uitmaken (lees: tegenpartij betaald).
Reden: Capabele, vriendelijke mensen. Dure schade afdeling.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klopt.

<a class="postlink" href="http://www.schellings-autoschade.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.schellings-autoschade.nl/</a>

Leveren goed werk voor een nette prijs en denken goed mee. Hebben mij goed ondersteund toen ik met de verzekering aan het strijden was. d:)b
 
Morgen gaat mijn 4-wiel-liefde weer naar ome [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] voor groots onderhoud.
Tevens wilde ik de bougie-kabels laten vervangen, op aanraden van een ex-collega en vriend van Sjors. Dit weer i.v.m. mijn LPG-perikelen.
Ik schrok mij helemaal de blubber van die prijzen... € 570,- incl. BTW en montage }:)

Nu komt mijn goede klandizie ter sprake, want ik belde de man van aftersales met de mededeling dat onze Vega een mooie deal heeft voor OOP-ers in Rotterdam. Na wat telefoontjes belde hij mij keurig terug met de mededeling dat ik dezelfde korting krijg als Vega in Rotterdam, bij Eef & Huub.
Dat scheelt een slok op een borrel: € 305,- 8) Blijft nog een enorme bult geld, maar is wel noodzakelijk in mijn geval en zeer prettig (is nota bene bijna de helft!).

Vrijdag weet ik hoe de onderhoudsbeurt verlopen is.
Deze zal pijn gaan doen: grote beurt, APK, distributieriem, bougiekabels, filters en vloeistoffen. -O-
 

yoyo

The UK brothers
Kijk dat is netjes, Ruud hou ons op de hoogte man (zeker ook met die lpg perikelen, want ik ben daar reuze benieuwd naar) :Y
 
Nou ze belden net al dat mijn oliekoeler lekt.
Heb gezegd dat ze dat wel even mogen laten zitten.
Een gewenste modificatie is een externe olie-koeler... dan zijn we direct van dit gedonder, in de toekomst, af :Y

[EDIT]
Nou, het wordt mooier en mooier...
Net wéér mijn VOD aan de lijn: remschijven voor zijn op, remblokken voor zijn op, middendempers beginnen te lekken, waterpomp heeft al iets speling en multiriem moet vervangen worden.
Ik durf straks niet naar de rekening te vragen ;w
 
Allemachtig man, dat gaat niet de goede kant op. Hoe kunnen die remblokken nu al versleten zijn (en die schijven waren toch nog redelijk goed toen je de remupgrade deed).

Anyway, veel sterkte (sla dat spaarvarken maar alvast stuk ;( ).

Groet,

Walter
 
Ik heb net even gerekend, Walter (lang leve Spritmonitor.de)
De blokken zijn nog geen 36.000 km mee gegaan.
Schijven zitten haar hele leven al op de auto. Met die EBD-blokken hebben ze blijkbaar meer te lijden (en dan rij ik nota bene nog veel snelweg km's).
Ik ga wel op zoek naar mogelijke alternatieve blokken.
 
Ruud,

Dat kan toch niet ?! ze hebben gezien dat de slijtindicatoren zijn doorverbonden dus dan trekken zei hun conclusie ! tevens weten ze helemaal niet van de modificatie ? proberen ze er strak OEm blokken in te stoppen :?

Olie koeler lek ? aan de hand van wat constateerde hun dat ?



Groeten,

Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat met die blokken lijkt me wel heel snel. Ik vraag me ook af of ze niet naar die indicatoren kijken...

Ben toch wel benieuwd of die inderdaad al op zijn. Ander zijn die van mij ook al bijna op de helft.

Anyway, ik hoop voor je dat het meevalt.
 
@ Sjors: Dat ze anders zijn, hebben ze wel gezien :P En het doorverbinden van de sensordraad voorkomt juist een valse melding. Dus daar zijn zij niet op af gegaan.

Olie-koeler: Ze hebben de plenum eraf gehaald, hè... grote beurt.
Maar des te sneller kan ik dan gaan denken aan de uitvoering van een externe olie-koeler.

@ Jacco: ik heb ook gezegd dat ze die ouwe blokken fijn laten zitten.
Wil ik zelf even bekijken voordat ik iets ga doen.
Schijven na 100.000 km vind ik ook wat snel overigens... ook een reden voor nader onderzoek (die heb ik wél laten vervangen... waren volgens hen vrij dun).
 
A

Anonymous

Gast
Zo dan,

Daar wil je de rekening niet van zien, laat staan hebben!
 

yoyo

The UK brothers
Phoeeeeee dat is weer een forse rekening, maar die remmen kwestie is toch wel een punt van aandacht
zeker als ik hier hoor dat Jacco zijn blokken ook al halverwege zijn.

(verbaasd mij niet eigenlijk na al dat gescheur en gerem in Tiel (meeting) om al het bloed
van onze knuffel belg in zijn neus te krijgen)

Maar leuk is het het niet deze ontwikkeling.
 

Andrew

600.000
Ach, ik heb ook een keer van de VOD de mededeling gehad dat mijn voorremblokken op waren (met een lamp via de velgopeningen beoordeeld 7(8)7 ). Die heb ik naderhand zelf eens echt bekeken en waren nog ruim meer dan 50% (dat kostte me toen wel een nieuwe slijtagesensor, want die ging kapot).

Nou hebben ze natuurlijk bij jou de remmen wel open gemaakt, maar ben wel benieuwd hoe ze dan aan andere blokken hadden willen komen, neem aan dat de originele blokken niet meer passen.

En als de rekening op de deurmat valt: ga eerst zitten, houd een stevige borrel bij de hand, maar neem nog geen slok, want anders denk ik dat je je gaat verslikken :X

Andrew
 
@ Aart: eeeh, dat zegt Jacco niet.
Ben toch wel benieuwd of die inderdaad al op zijn. Ander zijn die van mij ook al bijna op de helft.
Da's wat anders ;)

@ Andrew: De blokken heb ik ook niet laten vervangen. Ze zagen zelf ook dat dit niet de standaard remmerij is :P
Schijven zijn wel vervangen (dus ik kan ook niet al te lang met de remblokken wachten).

En die rekening... tja, het is gewoon noodzakelijk. Mijn Omega wordt (goed) gebruikt. En daar horen dit soort (minder leuke) dingen bij.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Even begrijpend lezen Aart!

Mijn blokken zijn nog als nieuw, kan ik geen slijtage op zien nu na zo'n 10.000km. Lijkt me ook erg sterk.

@ Ruud: wanneer heb je hem terug?
 

yoyo

The UK brothers
solly :$ :O

Maar bij jullie slijten de remschijven ipv de blokken??? :Y >:) neeeeeee niet slaaaaaaannnn _O-
 
MetalRush zei:
@ Sjors: Dat ze anders zijn, hebben ze wel gezien :P En het doorverbinden van de sensordraad voorkomt juist een valse melding. Dus daar zijn zij niet op af gegaan.



Nee, daarom juist ! hé ze zijn doorverbonden ! dus ze zullen wel op zijn en je omzeild de melding (al ben je totaal daar het niet type niet voor)
 
Bovenaan