Verhaal is nog niet ten einde, Aart.
Morgen en overmorgen heb ik cursus, dus geen tijd om langs te gaan.
Vervelende was dat ze 'vergeten' waren de schijven te monteren. Wat dus níet zo was, want ze lagen achter in de kofferbak. Logisch want je gaat geen nieuwe schijven monteren als je geen nieuwe blokken hebt (die ik niet bijgeleverd had, omdat ik niet wist dat ze 'op' waren).
Sjors heeft net ook nog even gekeken en vond de slijtage wel mee vallen. Punt is echter dat mijn schijven wél op zijn.
Kom je weer terug op het eerste verhaal: één vervangen, dan twee ook.
Meneer achter de balie was mij echter 'vergeten' te vertellen dat de schijven achter in de auto lagen... dus 'I was not amused' toen ik thuis de rekening bekeek en zag dat mijn schijven de oude waren. Maar dat is nu dus duidelijk waarom...
Bougiekabels hebben wel degelijk geholpen; hij slaat nu beter en sneller aan en loopt ook mooier 'rond'.
Waar ik af-en-toe last van had was dat ie op 5 poten ging lopen. Dat vooral bij inparkeren. Dus dat is nu opgelost en kan ik weer verder met mijn LPG-perikelen (het oplossen ervan wel te verstaan).
Waterpomp is absoluut niet vanzelf sprekend, Aart.
Die wordt alleen vervangen wanneer er speling op de as zit of wanneer ze de lagers horen.
Als ie uit elkaar ligt kunnen ze dat goed controleren.
En dan is mijn motto: hoor je daar iets ? Niet twijfelen maar vervangen. So it has been done.
Mijn nieuwe schijven heb ik net weer aan Sjors verkocht.
Hij zat er min-of-meer om te springen en ik wilde toch eigenlijk 'zwaardere' schijven (i.v.m. de GTO remklauwen en -blokken). Schijven die de warmte dus beter aan kunnen.
Worden waarschijnlijk Brembo's. Die heb ik nu ook achterop liggen en bevallen goed.