Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

MV6 3.0 AUT4 na één week vs Sport Station 2.2 H5

Ik heb nu één week met de B1 MV6 3.0 sedan gereden, wat mij opviel/ het verschil is t.o.v. de B2 Sport Station 2.2

Het meest grote verschil is toch duidelijk de grotere motor i.c.m. met de automaat, dat geluid ! echt Geweldig d:)b en wat een souplesse!
Het comfort van de grotere motor is dat het binnen ook een stuk stiller is en dát is comfort !, ook de (hogere) bandenmaat speelt daar voor een heel groot deel in mee,
bij de sport uitvoering breed en laag zat ik altijd mee in de spoorvorming, met het stuggere onderstel kreeg je binnen ook altijd alles direct voor je kiezen en rug.
Nu rij ik door de zelfde straten en dat gaat een stuk soepeler, de schokbrekers of zijn het schokdempers zullen ook wel wat meer veerweg hebben dan een sport uitvoering

Ik vind een zwart/donker interieur altijd mooi maar deze heeft nu leer en is licht van kleur en dat geeft wel een luxe uitstraling
Die lichte kleur dat geld eigenlijk ook voor de buitenkant :Y

Kleine(re) verschillen zijn er ook,

bijvoorbeeld de buitenspiegels zijn kleiner/anders van vorm wat de eerste paar keer kijken weer effe wennen was.

opbergruimte is (nog) minder dan in de B2 dichte deurvakken zitten er niet in en die middenconsole is voorbereid voor een telefoon maar kan je niet veel mee als je die niet hebt.

Die zelf dimmende binnenspiegel is leuk maar neemt ook wat zicht weg, je ziet wel koplampen maar wat lastiger wat voor een auto het is (politie of niet ;) )
ik dacht eigenlijk dat die spiegel alleen zou werken als er een auto achter reed met verkeerd/te hoog afgestelde koplampen

het zicht door de achterruit is ook flink minder, hoofdzakelijk door de middelste hoofdsteun (ik weet dat die er uit kan)

Het in file parkeren maak ik een potje van, ik kan de achterkant/einde van de auto niet zien, die station met z'n rechte achterkant zetten ik met 2 cm er tussen neer.

misschien is er nog iets maar dat schiet me effe niet te binnen maar kortom een geweldige fijne auto om in te rijden en die verschillen zijn zeker géén nadelen.
 

yoyo

The UK brothers
En ik weet zeker dat je heel erg snel aan die voiture gaat wennen, heeeeel veel plezier ermee!
 

tonboy

Verbannen
Het voordeel van een station t.o.v. een sedan is het zicht en de ruimte. Ik heb daar doelbewust voor gekozen vanwege mijn 2 herdershonden.
Nadeel van een station is het koekblik effect. Geluiden van de weg en motor worden als het ware versterkt door een station. Dat heeft weinig of niets te maken met de motor, alhoewel de liefhebbers van V6 motoren anders zullen beamen denk ik.
 
Lekker hoor dat geluid uit de irmscher uitlaat, daar rol ik het afsluitzeil ding, of hoe het mag heten, even voor op :-).
Maar dat scheelt wel een stuk met de station qua geluid van de wielkasten achter denk ik.
Ik moet ook zeggen dat ik de lichte bekleding wat fijner vond, vooral bij het instappen in het donker, dan zag je tenminste nog wat. Nu stap je zo'n donker gat in.

Gr. Paul
 
Bovenaan