Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Naad bandenbak doorgeroest (B2 sedan), lassen?

Dag allen,

Gister helaas een schroef in een band gereden dus moest het reservewiel voor de eerste keer in 23 jaar aan de bak. Eerder had ik al een beetje roest aan de onderzijde/buitenkant maar helaas bleek nu de binnenkant op de naad tussen de bandenbak en het zijscherm dat naast de einddemper zit, volledig door is.

Weet iemand of dat enigszins te lassen is? Ik vermoed dat de volledige naad van voor tot achter tot vrijwel helemaal door is. En zo ja, weet iemand een adres in omgeving Den Bosch (Beetje omrijden is natuurlijk ook geen punt)? Of ervaring met kosten van dit laswerk? Afwerken en lakken kan ik zelf. :)

De rest van de Omega is naar omstandigheden nog prima, vind het zonde ‘m hiervoor te moeten slopen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voorzie @clach eens van wat info / foto's of ga een keer bij ze langs. Dan heb je in 1 klap een objectief antwoord van iemand met ruime ervaring met Omega's.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Hier ook een met roestgat in bandenbak.
Kwam dit al tegen bij checkup na aanschaf. Gelijk roestomvormer aangebracht en automatje erin
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230506_073309_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20230506_073309_com.android.gallery3d.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 10
Hmm inderdaad, dat ziet er inderdaad ook niet zo best uit. Het grote ronde gat is nog het minste zo op het oog, dat is makkelijk te verhelpen. Die roestige naad links richting de carrosserie zou me meer kopzorgen bezorgen… Binnenkort gaat de mijne ook nog even op de brug om het een en ander aan roestpreventie te doen.
 
Bovenaan