Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

naar 10 jaar omega over gestapt op een insignia

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Na 10 jaar met veel plezier in de omega gereden te hebben stap ik over op een ander model.

4 jaar met een 2.2 en de laatse 6 jaar met een 2.6, allebei automaat.

Eind deze week ga ik mijn insignia ophalen, een 2.0 turbo 4x4 Cosmo automaat.

De omega 2.6 heb ik ingeruild.

ik blijf het forum volgen met enige regelmaat.

Iedereen bedankt, die geholpen hebben met oplossingen - opmerkingen en tips d:)b :w

grt. Hans
 

renepaul

Donateur 2024
Ik denk dat voor iedere Omega rijder wel een keer dit punt komt.
En dan is het lastig om een waardige opvolger te vinden.
De Insignia is er zeker een.
Veel veilige kilometers.
 
Ik denk dat voor iedere Omega rijder wel een keer dit punt komt.
En dan is het lastig om een waardige opvolger te vinden.
De Insignia is er zeker een.
Veel veilige kilometers.

Ik ga er toch voor om mijn exemplaren in ere te houden om achter 17 jaar aan mijn zoontje te kunnen overhandigen.

Dus dan zouden mijn B2's toch 37 jaar zijn...
Als ze dan nog op de openbare weg mogen rijden met een verbrandingsmotor

Nu rij ik er wel niet dagelijks meer mee. Dus dat scheelt
 
Bewaren is ook een kunst op zich. Roest is een groot probleem en bij heel weinig km’s kan het zijn dat wanneer je ‘m buiten hebt staan, hij nog harder roest. Regelmatig gebruiken en bij voorkeur lange afstanden is vaak het beste. Ik rij de mijne nu ook veel minder sinds ik een auto van de zaak heb. Heb ‘m maar gehouden omdat verkopen niks oplevert (500 euro en dan mag je in je handen klappen...). Een 2e, resp 3e auto is altijd handig! :Y
 
Idd en ik heb het geluk dat ik alles binnen kan zetten. Ik laat de auto van de zaak wel buiten staan... Die word toch iedere 5 jaar vervangen. Half december is het weer zover.
Dan komt de nieuwe Citroën jumpy dubbel cabine 2.5ton sleep voor mij weer binnen.
 
Ah kijk aan! Droog staan is altijd beter, helaas nu niet de mogelijkheid. En tja, dat zal ook meespelen, dit jaar nog maar 2130 stuks geregistreerd in NL. 25% minder dan vorig jaar...! Wordt vanzelf nog eens zeldzaam zo’n gebakje. :')
 
Ah kijk aan! Droog staan is altijd beter, helaas nu niet de mogelijkheid. En tja, dat zal ook meespelen, dit jaar nog maar 2130 stuks geregistreerd in NL. 25% minder dan vorig jaar...! Wordt vanzelf nog eens zeldzaam zo’n gebakje. :')
nou dat vind ik nog best veel ik denk dat de signum hier niet aan komt, en nog wel meer types
 
Ik denk zelfs dat er hier maar 1000 van verkocht zijn ofzo_O-
Nee het zal wel iets meer zijn. Maar ook hier is deze zowat een uitgestorven ras
 
Toeval wil dat ik vanmorgen in Leende een donkerblauwe B2 tegenkwam met Belgisch kenteken. Volgens mij best luxe uitvoering en in topstaat.
 
Bovenaan