Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

NCDC 2015 eet geen gebrandde CD's

Beste Omega-vrienden,

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met gebrandde CD's in m'n Omega, ik weet dat de radio ze lust, aangezien de vorige eigenaar ze wel kon afspelen.
Heb al een aantal merken CD's geprobeerd en brand op een zo laag mogelijke snelheid (en nee, ik brandt geen data-CD's ;) )
Kan iemand mij vertellen welk merk en juiste instelling/brand software wél afgespeeld wordt?
Bij voorbaat dank!

 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vergeet je gebrande CD's.
Check het forum voor het laser probleem. Dat ding verslijt en moet je niet verder achter zoeken om een goede kwalitatieve disc te vinden...
Heb het ook.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als hij ook geen originelen meer leest, zie reactie Stijn.

KobusBV zei:
Heb al een aantal merken CD's geprobeerd en brand op een zo laag mogelijke snelheid (en nee, ik brandt geen data-CD's ;) )
Kan iemand mij vertellen welk merk en juiste instelling/brand software wél afgespeeld wordt?

Het is niet alleen het merk, maar ook (vooral) de combinatie van media en brander die het resultaat bepaald.

Mijn vorige NEC brander deed het goed (op 16x) met Verbatim en Philips, mijn huidige LG brander deed het goed met dezelfde Verbatim schijfjes (uit dezelfde verpakking, ook op 16x) maar doet het niet goed met dezelfde Verbatims uit een nieuwe verpakking... Daarna een doosje Philips'en gekocht en geen problemen meer.


Zijn al topics over, zie eerdere ervaringen. ;)
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
gaat het over de bovenste cd of de cdc (wisselaar)

de cdc is erg kritisch wat gebrande cd's betreft

de bovenste cd slikt eigenlijk alles

grt. Hans
 
bij mij gaat zowel bij de cd speler alsook de navi cd gebrande cd s, wel bij navi de verbatim schijfjes gebruiken
 
Dank voor al jullie reacties!

Zowel de bovenste als de wisselaar lusten wel originele CD's, alleen weigeren ze beide mijn zelfgebrandde CD's.

Ik zal als eerst de merken Phillips en Verbatim eens op de proef stellen, en eventueel een andere brander / PC.

PS. Weet iemand wat de meest recente kaarten voor dit systeem zijn? Ik heb momenteel 2008..
Bdv!
 
Bovenaan