Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

NCDC 2015 Radio safe melding ??

Hallo,

met mijn omega 3.2 uit 2001 heb ik sinds 2 weken een probleem: de stuurwielbediening v/d radio en boordcomputer doen het niet meer i.c.m. een Radio Safe melding van het display/navigatiesysteem. het betreft een ncdc 2015.

de spanning is van de radio geweest (zekering eruit), hoe krijg ik deze melding er weer af? Opel Dealer(s) in de buurt weten het ook niet hoe deze melding te verwijderen. Het betreft de originele radio-navi/display/cd wisselaar en bose versterker (?) die af fabriek in de auto zitten, ik heb de originele car pass er ook bij waar de security codes e.d. op staan.

op internet lees ik iets van alle onderdelen afzonderlijk "ontkoppelen" dmv de testkast en vervolgens weer met elkaar verbinden (anti diefstal beveiliging?), klopt dat?

wie kan mij aan een adres helpen waar ze deze melding eraf kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
 

Vega

Medewerker
Administrator
 
We stellen het op prijs als je hier Wie ik ben... begint, dan weten we met wie we te maken hebben.


gerjan zei:
Hallo,

met mijn omega 3.2 uit 2001 heb ik sinds 2 weken een probleem: de stuurwielbediening v/d radio en boordcomputer doen het niet meer i.c.m. een Radio Safe melding van het display/navigatiesysteem. het betreft een ncdc 2015.

Ze willen wel eens de code verliezen door bv accu wissel of te lage spanning of piekspanning oid.

de spanning is van de radio geweest (zekering eruit), hoe krijg ik deze melding er weer af?

Nee dat werkt niet.

Opel Dealer(s) in de buurt weten het ook niet hoe deze melding te verwijderen.

Dat is wel heel erg triest dan van deze Opel dealers |:( , deze kunnen beter overstappen naar Peugeot of zo. _O-

Het betreft de originele radio-navi/display/cd wisselaar en bose versterker (?) die af fabriek in de auto zitten, ik heb de originele car pass er ook bij waar de security codes e.d. op staan.

op internet lees ik iets van alle onderdelen afzonderlijk "ontkoppelen" dmv de testkast en vervolgens weer met elkaar verbinden (anti diefstal beveiliging?), klopt dat?

wie kan mij aan een adres helpen waar ze deze melding eraf kunnen krijgen?

Is alleen op te lossen met een Tech 2
 
Bedankt voor je snelle reactie!

een tech-2 apparaat hebben ze er vanmiddag aan gehad, maar deze kon geen communicatie tot stand brengen met het ncdc apparaat?
 
Vanmorgen weer 2 uur bij de dealer gespendeerd, communicatie met tech2 apparaat met rest vd auto werkt maar ze komen de ncdc niet in. Zoals hierboven vermeld moeten hiervoor 2 draden worden doorgelust (tijdelijk). Liggen deze draden er standaard? zo nee, wat moet er precies doorgelust worden? (hier was geen van hun bekend mee?)

In het technisch abc (?) wordt de werkwijze om de apparaten te onthuwen/ huwen wel beschreven maar het openstellen van de diagnose functie niet.

Kan iemand mij evt. het juiste persoon/adres aanwijzen om dit te verhelpen? wil er wel een eindje voor rijden, dat maakt niet uit.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is niet standaard zo geleverd, is achteraf een fix geweest nadat bleek dat in sommige situaties de accu leegliep bij aanwezigheid van een 2015. Dat was te verhelpen door de diagnosedraad te onderbreken d.m.v. een modificatiesetje, of door zelf wat te knutselen uiteraard. Zit die modificatie er, dan hoort die duidelijk zichtbaar te zijn in de zekeringenkast onder je stuurkolom.

Weten ze dat bij een officiële dealer niet, dan weet jij in ieder geval waar je niet meer wezen moet. Als ze dat al niet kunnen oplossen dan zou ik ze de rest van m'n auto ook niet toevertrouwen.

Vraag Vega eens als hij terug is van z'n vakantie. Die heeft ook een Tech2 en, belangrijker, weet hoe hij ermee moet spelen.
 
Ik zal hem eens een berichtje sturen dan, dat lijkt me beter.

Maar aangezien bij mij niets duidelijk zichtbaar is aangepast in de zekeringkast zou die dus gewoon communicatie moeten hebben met de navi begrijp ik?
 
R

Ralph

Gast
wij met de tech2, spelen er niet mee. mijn paps zij altijd tot je 11e groeit het de rest moet je er aan rukken. :)(
 
Ik heb inmiddels de aanpassing/2 extra kabeltjes die (volgens mij) de dealer destijds heeft gemaakt ook gevonden. zit keurig een labeltje aan dat het voor diagnose van radio/navi is, lag achter de relais in de zekeringskast.
 
R

Ralph

Gast
mooi zo nu tech2 eraan en inlezen.
zijn ook een stel lull"" in het kwadraat.
Lang leven het OOP. *O*
 
Bij mij zit er zelfs nog een oranje stikker dat ze bij diagnose van de NCDC 2015 in de TIS ( :S ) moeten kijken
 
Waar zit die like knop, dat probeer ik zoveel mogelijk voor mij te houden op een ander forum waar ongeveer 300 keer per dag langs komt wat het lampje betekent waar een auto met steeksleutel in staat.
 
Wou hier nog even op terugkomen: heb de melding er inmiddels zelf af gekregen dmv deactivate/active theft protection met mijn (goedkope) op-com kastje, was in de veronderstelling dat dit niet zou werken maar wil schijnbaar dus toch wel. Alles doet het weer, navi, tuner etc.

Enige wat nu nog niet werkt is de stuurwielbediening, volgens mij zit deze functie niet op de op-com kloon.
 
Bovenaan