Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

NCDC radio + frame uitbouwen

yoyo

The UK brothers
I kben even aan de gang geweest om de radio en frame eruit te krijgen.
Hoe en wat moet ik nu het eea doen?
Als ik de schroeven van de asbak (links ,rechts en één in het midden toch) krijg ik toch de asbak er niet uit!
Tevens als ik de radio eruit heb zit er één schroef achterin het frame die ik los draai en dan zit het frame nog muurvast.
Ook had ik de 2 schroefjes achter de stoelverwarmingsschakelaars eruit gehaald.

Nu is het zo dat ik in het verleden wel eens iets afbrak en nu dus niet te hard eraan wil trekken.
Wat is de precieze volgorde om het frame en omhulsel helmaal los te krijgen :?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: NCDC

Radio eruit halen en dan kan het frame eruit.
Het frame zit waarschijnlijk geborgd met omgebogen lipjes van het frame.
Schakelaars en asbak hoeven er niet uit volgens mij, asbak zal er wel uit moeten als je het hele middenconsole eruit wil halen.
 
Sjors to the rescue !

(da's dan wel weer een nadeel als je veel láát doen (zoals ik)... dan leer je het zelf ook niet (meer)... 8)7 )

Kom d'r maar in, Sjors :P
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Denk dat Vega weer redelijk compleet was.
Asbak moet er volgens mij ook niet uit...(zit trouwens maar vast met 1 schroef in 't midden)

Die schuif is wel lastig om eruit te krijgen, die spant redelijk hard.
Voor mijn CDR2005 is die er destijds tamelijk geplooid uitgekomen. (Is dun staal, dus plooit snel, maar ook snel weer (ongeveer) terug)
 

yoyo

The UK brothers
Als ik tijd krijg (ik weet niet of de vrouw des huizes nog plannen heeft) kijk ik vanmiddag even of ik hem kan uitvouwen en uiteraard ook weer
in de plooi leggen.
(Kijken of er een extra rbg kabeltje ligt)
 
De Asbak zit maar met één schroef vast en wel in het midden, kan zijn dat deze nog wat klemt of gewoon door de lange montage tijd wat vast zit.

Het metal DIN frame van de radio zit ook maar met één schroef vast, verder klemt deze langt de voorzijde, je moet dit met een fitting schroevendraaier iets los wippen, dan kan je 'm er zo uit trekken, let wel dat je bij een uitgeschoven frame met de achterkant het front van je midden console niet beschadigt ! ik vouw er meestal een hand doekje omheen.




dg1kqd.jpg











Groetss,
Sjors
 
Bovenaan