Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

NCDC2015 met en zonder safe code?

Omdat ik bij m'n Omega B2 3.2 geen car pass,en dus ook geen code's qua sleutel,immobilizer en radio codes heb,vandaag toch maar besloten om ff de NCDC 2015 eruit te trekken en zo het GM radio serial nummer van deze radio te ontfutselen.
Na het nummer te hebben bemachtigd,de NCDC 2015 weer teruggestopt en tot mijn verbazing bleef alles werken ZONDER safe code!Moest wel wat instellingen van de radio veranderen maar verder bleef alles het doen.Bij de dealer aangekomen gelijk het GM nummer doorgegeven en via kenteken en chassis nr kon men al gelijk het een en ander zien.
Nu heb ik dus wel het sleutelnummer en de immobilizer code nr maar bij de radio/infotainment code staat; XXXX !
Zijn er dus ook radio's waarbij geen code is afgegeven of hebben ze ooit de code verwijderd..ik roep maar wat.
Wie weet het antwoord?

Greetz Erik.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Omdat ik bij m'n Omega B2 3.2 geen car pass
Gewoon een carpass aanvragen op het VIN daar hoef je niet de radio ervoor uit te halen, kost iets van €35.
de NCDC 2015 weer teruggestopt en tot mijn verbazing bleef alles werken ZONDER safe code
Klopt.
Nu heb ik dus wel het sleutelnummer en de immobilizer code nr maar bij de radio/infotainment code staat; XXXX !
Klopt ook.
Zijn er dus ook radio's waarbij geen code is afgegeven
Ja nieuwe, maar daar heb je zo niet zo veel aan. Of diegene die vrij gemaakt zijn.
Wie weet het antwoord?
Ik._O-

De code die in de radio/cid/telematica staat is de security code van de auto. De code die bij de immobilizer staat is de security code van de auto (vandaar de XXXX bij de radio op de carpass), deze wordt ook gebruikt voor de cv/alarm module.
Aangezien de code met de Tech 2 er hard wordt ingezet kan je zonder problemen de accu loskoppelen of de radio verwijderen.
 
Dank je Peter...weer een stuk wijzer geworden!Omdat de code van de radio XXXX aangaf en dus daar niet voor hoefde te betalen kreeg ik wel de uitgeprinte pagina mee waar de overige codes wel op stonden.d:)b

Greetz Erik.
 
Bovenaan