Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

niet nieuw , wel onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn naam is Rob Nieuwendijk.
Ik doe ook wel eens wat met Opels en de laatste jaren wat meer met Omega's.
Nu heb ik een 2,2-16v waar ik al wat mee heb moeten doen...
olie verbruik tot en met opgelost. en nog wat meer zaakjes...
Feit is: met de Omega ben je nooit klaar! ;)
9qd4d2.jpg

24lpkc4.jpg

21kjxpx.jpg

2njeikh.jpg

qyslzq.jpg

2uhy23a.jpg

egq2xi.jpg

5kra88.jpg

9qd4d2.jpg

9tfqma.jpg

2nhffgo.jpg
 

ommie b2

Heer van Stand
Welkom terug dan maar Rob. Even je eerdere voorsteltopic erbij gehaald en nu ben ik weer bij;).
Ik wenste je toen veel veilige kilometers en dat doe ik nog steeds. Geniet ervan

Toedels Yvonne
 
lowflyer zei:
Jammer dat het geen 3.2 is :P
Sorry maar is nog niet op mijn pad gekomen, niet dat ik er niet aan zou beginnen hoor maar...
Mijn x-ste Omega was een 2,5 V6 met een lekke koppakking, was economisch niet meer repareerbaar..anders had ik daar wel wat mee gedaan,
Vorige Omega was een 2.0-16v koppakking lek.. verleden jaar effe net voor de vakantie vervangen...
 
Ik lach er maar mee hoor, over het algemeen hoor ik weinig goeds over een Opel 2.2i 16v .
Maar hier op het forum klaagt er eigenlijk niemand echt van. Dus zal dit nog wel meevallen. Ik wens je veel plezier met de wagen.
 

richard66

500.000+
Welkom terug.
tja een 4 cilinder is ook weer niet mijn ding is mis er nog 4 cilinders _O- _O- Maar ieder zijn ding .

Tja het houd je van de straat , maar je pakt het wel gelijk goed aan zo te zien d:)b

Verder veel succes met de Omega en veilige km .

gr Richard. :b
 
Ter info, deze Omega heb ik gekocht omdat het een B -type 2 is en ik wel eens wat anders wou als een type 1.
Ik ben ook niet specifiek een 4 cilinder fan, V6 mag, liever nog naar de V8 uit een Holden of een Pontiac..
Maar ja, je moet wat he...
Deze laatste kreeg ik voor weinig, betekend niet dat het een mindere wagen is hoor!
Let wel ruimte en rijcomfort zijn top!
Helaas mankeerde deze ook wel wat en ben ik er nog steeds niet klaar mee.
Het geld wat er in vloeit krijg ik er nooit meer uit maar ik heb zo'n lol met die wagen, dat maakt een hoop goed.
Feit is dat-ie in het begin 1 liter olie op de 100 km gebruikte en niet warm werd, geen koplamp hoogte regeling en nog meer kwaaltje.
Dan begin je met kleppendekselpakkingen en andere dingen te repareren maar uiteindelijk was dat niet de oplossing.
Het blok was door koud rijden , thermostaat constant open, van binnen te veel vervuild, schraapveren vast, ook na 5 keer spoelen, en waarschijnlijk zuigerveren gebroken.
Dus maar een ander blok gekocht van een forum lid. Blok leek goed, toch maar kop er af want 1 uitlaatkanaal zag er wel heel vreemd uit qua kleur tov de anderen. Tja , toch een lekke koppakking maar omdat ie op de bok stond, was dit appeltje eitje. Koppie er af, en ach, klepjes eruit, nieuwe hoedjes ,klepjes opgefrist, kanaaltjes bewerkt, kopvlak gemaakt en weer in elkaar..
ofnkhc.jpg

2qlgx9x.jpg

Blok er in en hee , minder als 1 liter op de 3000 km...
Al met al sinds july 2014 50.000km mee gereden en blijven lachen.
Laatst even een dubbele uitlaat gecreeerd , ik heb mijn lol.
 
Welkom ziet er wel heavy uit zeg jemig... rij
zelf ook in een 2.2 hoop dat mij dit bespaart blijft
zie me zelf niet ff een blok eruit halen hehehe
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom Rob.

Lekker bezig geweest met je motor(en), leuk om te zien.
Interessante uitlaat ook, ben benieuwd hoe dat klinkt. Heeft het nog een merkbaar effect op de prestaties?
 
Ja..het heeft effect..hij is wat drehfreudiger..of te wel trekt makkelijker door.
geluid van de uitlaat is donker ..wel meer hoorbaar maar gaat bovenin beter door. Rollentestbank test zou leuk zijn!
Met een V6 zou ie wat stiller zijn..
Ik ga nog naar een Green cotton of een K&N luchtfilter en misschien de voorkant van de uitlaat nog aanpassen..
spruitstuk en 100 of 200 cellen kat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan