Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

nieuwe koppleing slipt in 3de 4de en 5de versnelling

Hallowa een vreenmd probleem

sinds kort begin mijn koppeling soms teslippen dus besloten deze te vervangen nu blijkt dat onder mijn 2500dti een 2200dti koppeling was ingebouwt
dat het uberhoud vol heeft gehouden een wonder koppeling was overigens nog maar half weg..
nu is mijn koppeling vervangen voor de koppeling die het hoort tezijn plaat drukgroep lager..
nu in mijn 3de 4de en 5de versnelling bij vol last trekt hij hem door de koppeling heen nu is de wagen wel gechipt maar lijkt het mij niet dat de kracht zo groot is deze door de koppeling heen trekt dat vermoed de garage
was voorheen ook niet zo..

heeft iemand hier ervaring mee of tips advies zou opnieuwe ontluchten misschien helpen
verkeert om van de platen kan niet had ook al iemand gezegt

Mvg daniel
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wel een fatsoenlijk merk gemonteerd? Van bepaalde 'goedkopere' setjes is bekend dat ze niet geweldig zijn.

Dual Massa Vliegwiel kan dan ook nog de boosdoener zijn. Die gaan, zeker bij diesels, weleens defect.
 
ja van luc setje en dual massa vlieg ja.. nou weetje hij slipt met het nieuwe set erger en lijkt wel als ik even stil heb gestaan het weer over is tot ik stuk ga rijden en dan in eens doet die het wat is er defect aan het dual massa vliegwiel want hebben hem wel gecontroleerd op speling en leek allemaal in orden eigenlijk en waarom is er een 2,2 diesel koppeling in gekomen ? is daar misschien een bepaalde reden voor
 
R

Ralph

Gast
verkeerde set, je heb 2 sets 1 voor de Omega en 1 voor de Vectra en overige kleinere motoren.
verschil tussen die 2 is dat de plaat diameter iets kleiner is en de drukgroep slapper.
De geldzak geniet er ook van.
 
oke ralph maar nu zit ht goede setje er in haha maar hij doet het nog steeds erger als met het verkeerde set.. maar vanmorgen ging ik rijden slipte hij en nu is het weer weg en misschien kan het zijn da die het morgen weerdoet..
 
R

Ralph

Gast
Re: nieuwe koppelling slipt in 3de 4de en 5de versnelling

vapourlock op het koppelingspedaal, remvloeistof stroomt niet terug. keerklepje blijft hangen. locatie is tegen het schutboard. waarschijnlijk vuil ingekomen tijdens het afkoppelen of zelfs verbogen.
 
Bovenaan