Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nieuwe Opel Omega Eigenaar --> Roy

Goedenavond allen,

Sinds vandaag ben ik eigenaar van een Opel Omega Caravan B1, 2.0 16v, bouwjaar 1999, met op dit moment 178000 KM.
Deze auto heb ik gekocht vanwege het feit dat wij graag weer een grotere auto wilde hebben.
Toevallig deze auto tegen gekomen en besloten de gok te wagen.
Het rijden van deze valt me zeker niet tegen, kom uit een MG ZT-T Diesel automaat en hebben nog een MG ZR staan.

Enige is dat deze auto een aantal aandachtspunten heeft:
- Stoelverwarming lijkt niet te werken
- Stoelverstelling hoogte staat vast (heb hier al wat van gelezen)
- Cruise Control, achteraf ingebouwde, werkt niet goed
- Geen radio aanwezig in de auto...]
- Rechterachterportier heeft een hele mooie originele patina plek (roest)

PLuspunten:
- Interieur is nog zeer netjes, niet uitgeleefd (donker groen leer ziet er nog super uit, zeker op de achterbank)
- De ruimte is heerlijk
- Verbazend hoe rap dit nog gaat.
 
Welkom Roy. Tof dat je een 2.0 rap vind_O-
Echter wel degelijke wagens. Patina krijgen ze allemaal. Radio kun je hier wel een origineel scoren en anders aftermarket.
Hoogteverstelling kan iets tussen je rails zitten of vuil of motortje kapot...

Veel plezier ermee:b
 

dolf24v

Donateur 2024
Stoelhoogte verstelling rubber kapje wegvouwen en dopje 13 op verlengstuk en VOORZICHTIG asje los proberen te krijgen.
 
Dank je wel.
Radio had ik nog een Chinese aftermarket liggen doet het prima met audio streaming. Dus voorlopig is dat opgelost.

Voor de stoelverstelling heb ik waarschijnlijk een ideetje met een pijpsleutel 13

Nog even war vragen
* Is de stoelverwarming te maken?
* Heeft er iemand een setje koplampsproeiers voor een b1 liggen? Mis er namelijk een
* op de gl zitten standaar geen mistlampen?


@lowflyer boven in toeren gaat het prima
 
Welkom natuurlijk!

De stoelverwarming is soms nog te maken, afhankelijk waar de breuk van de warmtedraden zit.
Soms is vervanging van het matje de enige oplossing.

GL betekende volgens mij bij Opel destijds “Geen Luxe” en was min of meer de kalere uitvoering. Mistlampen zitten op die uitvoeringen doorgaans ook niet standaard (gekeken over volledige modellenreeks bij Opel). Heb overigens nog een goed setje mistlampen liggen voor een B1, mocht je interesse hebben. :)
 

Joep

Verbannen
Voor mistlampen achteraf in een B1 inbouwen heb je ook de bijhorende bumper nodig. Zit in de GL bumper niet voorbereid. De gaten niet voorbereid en bedrading ook niet.
 
Klopt helemaal wat joep zegt. En wat die gl betreft... mijn omega A2 is ook een gl uitvoering en staat inderdaad voor geen luxe.
 
Stoelhoogte verstelling rubber kapje wegvouwen en dopje 13 op verlengstuk en VOORZICHTIG asje los proberen te krijgen.

Heb dit inderdaad gedaan met een mooie pijpsleutel maat 13. Kleine slag op de moer gegeven en daarna zonder problemen de stoel naar boven en onder kunnen bewegen.

Top tips. Weer eentje van de todo lijst af
 
En stoelverstelling liefst nooit op de aller-onderste stand laten. Ik zet ‘m altijd helemaal naar beneden en geef ‘m dan een heel klein slagje naar boven.
 
Zo dan vanavond even bezig geweest met de hohn gold cruise control... Deze werkt nu ook weer. Zat een storing in een van de kleppen in de vacuümpomp. Deze losgehaald en schoongemaakt en toen werkte ze weer.

Heeft er iemand nog een goede ruitenwisserarm liggen? Had namelijk nieuwe achterwisser gehaald echter blijkt de veer van de achterwisser arm oud te zijn waardoor deze niet meer op de ruit drukt met de wisser. Zeker in het midden doet deze niets
 
overigens nog een goed setje mistlampen liggen voor een B1, mocht je interesse hebben. :)

Vanavond de buitentemperatuursensor vervangen en achter de kapjes in de bumper zie ik links en rechts een stekker liggen. Lijkt mij op die van de mistlampen. Waarschijnlijk passen deze weer niet zo in de gaten of heb ik dan andere afdekkapjes nodig...

Daarbij moet ik nog even nakijken of de bekabeling achter de knop zit.
 
De bekabeling zal er wel liggen maar de mistlichten passen niet in je bumper. Een omega b1 met mistlichten heeft een andere voorbumper dan een omega b1 zonder mistlichten.
 
Bovenaan