Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

nieuwe ophangingsrubber project in de winterstalling.

Hallo

de auto gaat de winterstalling in. De auto word enkel gebruikt als werkpaard en aangezien de ophanging niet jofel is en ik nog een bus heb die toch wat prettiger rijd in de sneeuw.

Nu wil ik de tijd gebruiken om het onderstel een grote beurt te geven.

De dingen die ik wil vervangen.
eigenlijk alles wat de wegligging behoorlijk verbeterd. Maar geen pu bussen en derg.
Kijken of de niveau regeling weer tegen een redelijke prijs gemaakt word. De schokbrekers zijn gewone ipv stelbare.
Onder bij de aandrijfas rammelt het behoorlijk.
Zit ter er daar ook lagers of rubbers of iets dergelijks.

different olie verversen.

versnellingsbak spoelen.

en het gewone onderhoud spul.

ik wil me eerst eens oriënteren op wat dit aan onderdelen gaat kosten.

voor ik de keuze maak van of een andere omega of repareren.

Ik gaat liever voor reparatie. Meer omdat de 2.5dti niet veel te vinden is met een fatsoenlijke km stand.
ik heb ook gekeken voor 2.2 diesel. Een maatje van mij Heeft er 1 vergeleken met de 2.5 vind ik het helemaal nix zo'n 2.2 die 30 pak merk je goed.

Mvg Alex

ik rij ongeveer een 80000 km per jaar.
 
Origineel weet ik nog niet. En wat is origineel..spel maakt zelf geen rubbers dat besteden ze ook uit net als de meeste onderdelen. Ik hecht niet zoveel waarde in het opel doosje waar het inverpakt is..meer dat het artikel van goede kwaliteit is.

Hoe de keuze te maken weet ik nog niet. Misschien hebben hier mensen goede en of vervelende dingen hebben meegemaakt met immie of origineel.

Ik rij tussen de 1000 en 2000km per week. Vorig jaar zat ik op 84000 km. Met deze auto dit jaar al 43000 das omdat ik met deze auto pas eind mei ben gaan rijden voor het werk. Hiervoor reed ik met de bus.
 

Vega

Medewerker
Administrator
altemo zei:
ik wil me eerst eens oriënteren op wat dit aan onderdelen gaat kosten.

Ga even zitten en neem veel :k

Rubbers voor draagarmen en differentieel ongeveer €250 (origineel)
Lagers ongeveer €140 (skf origineel)
Spoorstangen ongeveer €140 (niet origineel)
Grote bussen voor de achteras ongeveer €80 (niet origineel)
Motorsteunen ongeveer €220 (origineel)
Bak rubber ongeveer €50 (origineel)
Schokdempers ongeveer €350 (origineel) op eBay goedkoper
 
Berry zei:
Simpel rekensommetje dus .....slopen de hap 8)

Nee nog niet.

Over een paar jaar mag je hem slopen.

Eerst maar eens kijken hoe dat de aandrijfas van elkaar af gaat om het rubber te vv bij het tussenlager.

Iemand een idee.

Heb het lager wel eens vervangen van een volvo 240.en daar schuift hij van elkaar af met van elkaar afschuiven.

Hoe gaat dat met de 2.5dti?

De as ligt al onder de auto vandaan .

Mvg alex
 
8) Nou ik weet het gewoon nog harder trekken

Thnx.

Nu eens kijken of dat de olie plug los wil.

Die heb ik vanmorgen dol ggedraaid.yep te lomp geweest.
Een maatje van me heeft de laatste x olie voor me vv en ik denk dat het allemaal te vast gedraaid is.
 
Bovenaan