Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nieuwe Poll... lees dit eerst/ook !

Zou jij een mede-OOP'er 'uit de brand' willen helpen als die met een probleem (komt te) zit(ten)?

  • Ja, natuurlijk help ik mijn Omega-broeder in nood :)

    Votes: 7 87,5%
  • Nee, dank je.

    Votes: 0 0,0%
  • Weet ik (nog) niet. (graag specificeren in dit draadje).

    Votes: 1 12,5%

  • Total voters
    8
Beste [acro=Opel Omega Portal]OOP[/acro]'ers
Er is weer een nieuw idee aan mijn brein ontsproten _O-
Dit is gekoppeld aan de poll die nu loopt.

Volgende is mijn idee:
Stel je komt, onverhoopt, met panne te staan en hebt snel hulp nodig.
Je kunt natuurlijk de wegenwacht bellen, of een [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro].
Maar stel dat je geen [acro=abonnement]abbo[/acro] hebt bij de wegenwacht en/of de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] is al gesloten omdat het na zessen is...
Dan kan het handig zijn dat je hulp kunt inroepen van een mede [acro=Opel Omega Portal]OOP[/acro]'er. Toch...?
De poll gaat dus ook over het feit: zou jij een mede-[acro=Opel Omega Portal]OOP[/acro]'er 'uit de brand' willen helpen als die, bij jou in de buurt, met panne komt te zitten?
Uiteraard moeten hier dan wel wat regels aan verbonden zijn.
Bijvoorbeeld: -binnen een straal van ~25 km.
-Geen reparatie maar meer iets in de trant van 'repatriëring'; iemand even naar het station brengen bvb.
-Of als zijn/haar Omega op een vervelende plek is stil komen te staan, even afslepen naar een veilige plek.
Dat soort zaken.

Uiteraard zal er dan ook een manier bedacht moeten worden om een mede-[acro=Opel Omega Portal]OOP[/acro]'er te kunnen benaderen (eventueel via een contactpersoon, want ik kan mij voorstellen dat niet iedereen met zijn/haar telefoonnummer wil strooien).
Voordeel is dat dit natuurlijk 2 kanten op werkt. Kom je zelf een keer met een probleem te zitten, kun je zelf een beroep doen op deze 'service'.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie's. Brand maar los, zou ik zeggen.
En wees gerust: het is/wordt géén verplichting!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik vind het een creatieve gedachte.

Hoe haalbaar is dit in de praktijk. Overdag valt zoiets voor mij al af i.v.m. werk bijvoorbeeld.
 

yoyo

The UK brothers
Het is inderdaad wel een mooie gedachte :Y , maar in hoeverre haalbaar? :S
Iedereen heeft werk, en als ik bv s'nachts thuis ben gekomen zal ik Ruud heus niet om 09.00 van de A-15 gaan slepen :z :'( :O
en daar tegenover staat dat hij mij s'nachts om 01.30 ook niet komt helpen verplaatsen. ;( (en das logisch)

Ik bedoel maar even te zeggen, dat je daar dan eigenlijk wel een hele grote club voor moet hebben.
-O-

gr,
Aart
 
Ha Ruud,

Een mooie gedachte d:)b . Ik weet alleen niet hoe je dit dan nader moet gaan invullen. Hiervoor hebben al verschillende mensen hierover wat gezegd en wat beperkingen aangegeven. Maar misschien moeten we het ook niet al te zwaar maken, in die zin dat het op een soort van wegenwacht voor Omegarijder gaat lijken. Misschien geeft dit laatste wat richting aan invulling van het idee, dat - zoals ik al zei - een mooi idee is.

Groet,

Walter
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik heb ja gestemd

Als je hier ergens in de buurt bent, en ik ben dan ook vrij uiteraard (kan niet zomaar even weg op't werk bvb)
Dan zal ik met plezier iedere Omega rijder helpen, in de mate van het mogelijke.
Enkele km's rijden om iemand naar een station ofzo te brengen zie ik geen probleem in.
Of evt. de auto even thuis achter plaatsen tot herstelling mogelijk is ofzo.
Of naar de dealer helpen slepen evt...
Of evt. een overnachting (in overleg met de ouders dan weer natuurlijk)

Dat moet je echt op dat moment zien. Van een echte service spreken is denk ik moeilijk haalbaar.
Je zal dan idd ook ieders GSM nummer moeten hebben.
Ook dat is voor mij niet onmiddellijk een probleem, daar ik toch al wel van enkele mensen dat heb ondertussen...
Niet dat ik hem hier openlijk ga posten ofzo!

Ergens wel een leuk idee!
Hoewel ik ook bij een pechverhelping (buitenland) ben aangesloten.
 
'Pechverhelping' _/-\o_ Prachtige Belgische benaming :>

Nogmaals, mijn beste mede-[acro=Opel Omega Portal]OOP[/acro]'ers; het is géén verplichting !
Uiteraard hebben we rekening te houden met werk, familie, omstandigheden, etc.
Maar zie het gewoon als een vriendendienst. Een échte vriend kijk je echter ook niet scheef aan als hij/zij jou, op het moment dat jij dat graag zou willen, eens níet kan helpen.
Het gaat meer om de Omega-verbroedering. Een hobby/auto die ons allen nader tot elkander brengt (Hallelujah, I'm a believer ! _O- het moet niet zouter worden 7(8)7 ).

Ik heb nu in ieder geval wat feedback en ga hier eens verder naar kijken om te kunnen beoordelen of dit levensvatbaar is en hoe we het verder invulling kunnen geven.
De poll blijft voorlopig nog wel even open staan :>
 

yoyo

The UK brothers
Oke ik weet waar ik een weekendje naartoe ga!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) Naar België _/-\o_ _/-\o_ O-)

Rijdt naar belgië trek een zekering eruit en voila een weekendje België _O- _O- _O- .

Goed geregeld stijn! :Y :Y :Y

(geintje)

gr,
Aart *O* *O*
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
yoyo zei:
Oke ik weet waar ik een weekendje naartoe ga!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) Naar België _/-\o_ _/-\o_ O-)

Rijdt naar belgië trek een zekering eruit en voila een weekendje België _O- _O- _O- .

Goed geregeld stijn! :Y :Y :Y

(geintje)

gr,
Aart *O* *O*

Meestal heb ik wel een voorraad zekeringen liggen,
en de TIS is ook bij de hand,
dus dat weekendje zou heel kort kunnen zijn *O* *O* -O- _O- _O-

MetalRush zei:
'Pechverhelping' _/-\o_ Prachtige Belgische benaming :>

Tjah, nu maken wij Belgen het voor één keer makkelijk... :w
btw. ik heb dat niet verzonnen:
<a class="postlink" href="http://www.touring.be/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.touring.be/</a>
<a class="postlink" href="http://www.vab.be/nl/producten/pechverhelping/default.aspx#" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vab.be/nl/producten/pechverh ... ault.aspx#</a>
 
Bovenaan