Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Niveau regeling en verlagen?

Beste mede omega liefhebbers,
Ik loop al enige tijd rond om mijn omega te verlagen alleen heb ik actieve niveauregeling. wat is dan de beste aanpak om hem te verlagen? is het niet zo dat als ik achter verlaag waar die niveau regeling zit dan omhoog wil omdat die regelaar denkt dat die te zwaar beladen is en te laag staat. ik wil niet zomaar gaan klooien met die niveauregeling. Iemand een idee hoe ik hem kan verlagen zonder me niveauregeling naar de filestijen te helpen ?
greetz Tony
 
R

Ralph

Gast
je kan de schakelaar aanpassen met een korterstokje, heb je alleen het probleem dat de luchtkussens op de schokbrekers lager komen te zitten dus een andere bolling hebben. ook de veerweg op de schokbrekers is hier niet op berekend en zul je dus moeten proberen. 3 cm is haalbaar lager zeg ik nee.
 
Ralph zei:
je kan de schakelaar aanpassen met een korterstokje, heb je alleen het probleem dat de luchtkussens op de schokbrekers lager komen te zitten dus een andere bolling hebben. ook de veerweg op de schokbrekers is hier niet op berekend en zul je dus moeten proberen. 3 cm is haalbaar lager zeg ik nee.

hey ralph thanks voor je reactie!
dus als ik het goed begrijp kan ik het stokje aan passen? maar dan staat die tog ook lager? zonder tussenkomst van andere veren ? want dan zakt die in. greetz
 
R

Ralph

Gast
nee, wel even een setje veren eronder.
irmscher of eibach of iets dergelijks.
 
lager dan 3 cm gaat stuk . je kan de bevestiging van je regel arm ook iets verzetten . joep heeft meen ik nog een set verlaging voor een station liggen .
 
Nee, Janneman heeft 'de Niels oplossing' toegepast :)
(komt overeen met hetgeen Henri al schreef).
Janneman heeft overigens alleen zijn veren vervangen. Niet zijn gasdempers.
Hij is echter wel een lekker stuk naar beneden gekomen
cid_ii_139313a5240bb782.jpg

Hier het hele verhaal.
Inmiddels is ie nog een paar mm gezakt.
Op de vergelijksfoto is de auto nog niet verplaatst (nadat ie op d'r wielen is gezet, zakt ze altijd nog wat in als de auto verreden wordt).
Tevens waren de veren nieuw en ook daar win je nog een paar mm na verloop van tijd.
Jan, maak weer eens een nieuwe foto!
 
De Niels methode is niet het stangetje inkorten maar een sleufgaatje maken in het bevestigingsbeugeltje op de draagarm.
 
Janneman zei:
De Niels methode is niet het stangetje inkorten maar een sleufgaatje maken in het bevestigingsbeugeltje op de draagarm.

i am peter griffin and i am retarded ! :9
Ik krijg er geen beeld van in me hoofd hoe dat er uit moet zien en hoe je dat bedoelt.
Gr
 
Janneman zei:
Gaat niet Lars is al uitgezocht.


Dat gaat wel degelijk,

Mijn auto ligt namelijk ook +- 2,5 cm dichter bij het asfalt.
Dit heb ik vervolgens aangepast met de tech, je moet alleen een beetje crea zijn.
Op sommige punten word bijv gevraagd de wielen van de grond te halen, dit heb ik niet gedaan, ik heb ze nog de grond laten raken (uiteraard wel iets de Omega omhoog gedaan)
Hierdoor is de uitslag van de sensor niet maximaal, en hoeft de auto dit niet te compenseren.

Mochten mensen twijfelen aan mijn geloofwaardigheid, dan wil ik rustig wat foto's schieten van de verlaginsveren en sensoren die niet bewerkt zijn.

Groetjes

Lars
 
Dat is goed nieuws Lars, kan je wat meer details vertellen over het crea zijn met de tech. Die van mij is minimaal 30mm naar beneden gegaan en denk zelfs iets meer, kan je dat dan ook nog oplossen met de tech?
 

Vega

Medewerker
Administrator
opel_omega_steinmetz zei:
Dat gaat wel degelijk

Ja dat is heel crea gevonden, zo had daar nog niet over nagedacht.
Zit je toch nog wel met één probleem en dat is op het moment dat je contact maakt gaat na verloop de pomp werken omdat die denkt dat de auto te laag staat. Hoe heb je dat ondervangen?
 
Bovenaan