Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Niveau regeling en verlagen?

Janneman zei:
Dat is goed nieuws Lars, kan je wat meer details vertellen over het crea zijn met de tech. Die van mij is minimaal 30mm naar beneden gegaan en denk zelfs iets meer, kan je dat dan ook nog oplossen met de tech?

Ik denk dat je dat inderdaad wel kunt overbruggen.
Echter kan het ''op de Lars manier'' zijn dat je de auto 2 of 3 keer zult moeten calibreren daar het hier op gevoel gaat.

Met andere woorden: je manipuleert het systeem op gevoel en op het oog.
Het is dus zaak om goed in de gaten te houden hoeveel klikjes (van de brug) de banden nog contact maken met de vloer.


Vega zei:
opel_omega_steinmetz zei:
Dat gaat wel degelijk

Ja dat is heel crea gevonden, zo had daar nog niet over nagedacht.
Zit je toch nog wel met één probleem en dat is op het moment dat je contact maakt gaat na verloop de pomp werken omdat die denkt dat de auto te laag staat. Hoe heb je dat ondervangen?

Doordat ik het systeem gemanipuleerd heb werkt het net zoals voorheen.
Ik heb de auto op het oog gecalibreerd, ik heb het 2 of 3 keer moeten doen voordat ik vond dat de auto een mooie rechte lijn er op na hield.
Doordat ik de sensor niet op het 0 punt heb gecalibreerd, maar zeg op +1, denkt het systeem dat de +1 de goede stand ofwel 0-stand is.

Het systeem werkt dus gewoon naar behoren, en pompt dus ook niet onnodig de schokbrekers op.
Zoals je kunt ze op de foto's die ik van mijn auto wel eens post, ligt de auto mooi ''waterpas''




EDIT:

Hier 2 kiekjes die vers van de pers zijn:
Zoals te zien zijn de lijnen precies zoals ze moeten zijn.

Forummmm2_zpsfa62c33b.jpg


Forummmm_zpsc7f1954f.jpg
 

Joep

Verbannen
Ik vind het een zeer mooie Omega! :*)

Al had ik de neus net wat verder laten zakken of de kont wat meer omhoog gezet. Vind onder een schuine hoek erg mooi!
 
B-Buster zei:
Staat erg mooi. Wat voor combinatie vering/dempers heb je nu?

Zijn de originele dempers.
Heb deze set uit Duitsland gehaald omdat ik perse niet meer als zeg 2,5 cm naar beneden wou gaan.
Dit ivm de drempels etc.

Daarbij vind ik zelf dat de Omega op deze manier het mooiste ligt.
Daarom om de (helse zoektocht) naar veren die 2 a 2,5 cm verlagen en geen 4.
 
Joep zei:
Ik vind het een zeer mooie Omega! :*)

Al had ik de neus net wat verder laten zakken of de kont wat meer omhoog gezet. Vind onder een schuine hoek erg mooi!
Staat wel mooi maar je krijgt hele rare rijeigenschappen, zo ben ik met trekker oplegger een keer bijna in de slip geraakt, gelukkig greep de elektronica in. Had een lage trekker en hoge trailer dus de luchtvering achter wat omhoog gezet, nou daar ging hij bijna in een flauwe bocht op de snelweg....

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Staat wel mooi maar je krijgt hele rare rijeigenschappen, zo ben ik met trekker oplegger een keer bijna in de slip geraakt, gelukkig greep de elektronica in. Had een lage trekker en hoge trailer dus de luchtvering achter wat omhoog gezet, nou daar ging hij bijna in een flauwe bocht op de snelweg....

Gr. Paul


das toch net ff wat anders 8)
 
Maar uhm... mijn vraag is nog niet egt beantwoord... hij word volgende week verlaagd met een irmscher set maar wat moet ik de garage zeggen dan mbt die niveau regeling... wat moeten ze doen... wat voorn opdracht moet ik ze geven... want dat asje stokje aan passen? kan iemand mij duidelijk uitleggen misschien met een foto wat er gedaan moet worden... greeetzzz Tony
 
roekenest zei:
IJsblok zei:
Staat wel mooi maar je krijgt hele rare rijeigenschappen, zo ben ik met trekker oplegger een keer bijna in de slip geraakt, gelukkig greep de elektronica in. Had een lage trekker en hoge trailer dus de luchtvering achter wat omhoog gezet, nou daar ging hij bijna in een flauwe bocht op de snelweg....

Gr. Paul


das toch net ff wat anders 8)
Ja klopt, maar dit om even aan te geven dat je er eigenlijk niet mee zou moeten experimenteren ;-).

@Tony,
Ik denk inderdaad dat wat Ralph zegt de beste oplossing is, stokje aanpassen.

Gr. Paul
 
Bovenaan