Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Bedankt, hoop dat ik ook menige kilometertjes mag rijden op Lpg :)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Maar weer eens uitgemest _O-

De automatten in de wasmachine gestopt, zijn er prachtig uitgekomen d:)b. Had ik niet verwacht...hele auto is weer schoon dus *O*
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Net terug van de keuring en alles was weer goed *O* -O- kan er weer een jaar tegen aan het enigste wat hij zij maar dat wist ik al
Je remblokken zijn dun dus van de week of zo maar effe nieuwe er in
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Mooizo.

Ik heb gisteren ook weer een verse APK gehaald. Alle APK punten in orde, alleen een lekje bij de radiateur gespot.

Binnenkort dus maar even aanspraak maken op m'n Winterplan certificaatje. >:)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Het was is dus weer een goede week op de omi's te keuren whaaaa
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

In dat geval zal ik de mijne ook eens doen 7(8)7
Mijn APK loopt tot 2 april, eerdaags maar eens keuren.

Probeer altijd optijd te gaan, en bij deze helemaal:

Datum afgift deel 1 is namelijk 2 april 2002
De apk datum is ook nog steeds 2 april *;

Hulde voor de eerste eigenaar die altijd de auto netjes optijd heeft voorzien van aandacht *O*
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

j6YLocF.jpg


afgelopen zaterdag voor de eerste keer gewassen. Gevonden ! een roestplek onder de achterwisser en ook als het dak open is aan 1 kant wat roest.
aan de binnenkant als de deuren open zijn allebei de linkerdeuren ook een roestplek, daar heeft de gordel tussen de deur gezeten.
voor de rest wat lichte krasjes die er wel uit te poetsen zijn.

De binnenkant ziet er op de deurpanelen na goed uit, die deur panelen hebben overduidelijke gebruikssporen, ik stoor me daar wel aan, misschien in de toekomst hier vier panelen hier scoren . . .

:w
 

dolf24v

Donateur 2024
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Eindelijk !!

Na 2 eerdere Omega stations nu op de derde mijn "Petje" kunnen zetten. Hoort er gewoon op te zitten!!

@Colin ->> Ben er blij mee :Y *O*
wqv4ux.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

d:)b

Ik vind het altijd een hele fraaie upgrade aan een station zo'n 'pet'.
 

Colinh

Donateur 2023
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Kijk mooi kontje Ruud d:)b


Heb je een foto van de zijkant?

Zelf gespoten of heb je m laten spuiten?



Gr Colin
 

dolf24v

Donateur 2024
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dank!

Nog geen foto van zijkant gemaakt. :N

Bij gelegenheid nog ff doen
Heb zelf gespoten, kleur is perfekt! :*)
Groet, Ruud
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Netjes Ruud! Hoort er gewoon standaard op te zitten zoiets. :Y


Ik heb ook niet stil gezeten deze week:

De van Henri overgenomen Irmscher deurpinnetjes gemonteerd:
nuw0i.jpg


24m9xcj.jpg


En ook nog een kapot mistachterlampindicatielampje vervangen en gelijk die voor de voorste mistlampen erin gedraaid (Business Edition heeft orgineel geen mistlampen vandaar) Nu dus weer 1 werkend lampje, en 1 nieuw lampje!
1huvtj.jpg


Binnenkort een wat grotere update, maar nog even geduld. :s
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

P.H. zei:
j6YLocF.jpg


afgelopen zaterdag voor de eerste keer gewassen. Gevonden ! een roestplek onder de achterwisser en ook als het dak open is aan 1 kant wat roest.
aan de binnenkant als de deuren open zijn allebei de linkerdeuren ook een roestplek, daar heeft de gordel tussen de deur gezeten.
voor de rest wat lichte krasjes die er wel uit te poetsen zijn.

De binnenkant ziet er op de deurpanelen na goed uit, die deur panelen hebben overduidelijke gebruikssporen, ik stoor me daar wel aan, misschien in de toekomst hier vier panelen hier scoren . . .

:w
mail Berry maar die heeft vast wel 4 nette liggen
 

Andrew

600.000
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dit weekeinde moest de Omega even geduld hebben, want de Corsa van mijn zoon had een acuut probleempje, de kleppendekselpakking begon aan de voorkant overmatig te lekken. Demontage van het bovendeel van het inlaatspruitstuk viel vies tegen, want zo'n X14XE motorruimte is voor mijn "kolenschop"handen veel te vol gebouwd. Formeel hoeft het expansievaatje er niet uit, nou dat moest dus wel.

Wat ik reeds vermoedde (en ook op internet werd genoemd): de carterventilatie bleek potdicht te zitten. De slang vanaf het carter naar het kleppendeksel was nagenoeg dichtgeslipt, evenals de slang naar het inlaatspruitstuk. Het potje in het kleppendeksel zat echt dicht. Toen ik in de schuur de perslucht op 1 van de aansluitingen zette, was ik net te laat met het afdekken van de andere aansluiting, met als gevolg dat het dak van de schuur onder de "mayonaise"spetters zat :)(
Morgen even langs de VOD om alle pakkingen en O-ringen te gaan halen. En meteen maar de motorolie + filter vervangen.

Andrew
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Andrew zei:
Het potje in het kleppendeksel zat echt dicht. Toen ik in de schuur de perslucht op 1 van de aansluitingen zette, was ik net te laat met het afdekken van de andere aansluiting, met als gevolg dat het dak van de schuur onder de "mayonaise"spetters zat :)(

Andrew

Altijd leuk zoiets vooral als er net iemand naast staat _O- .
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Andrew zei:
Dit weekeinde moest de Omega even geduld hebben, want de Corsa van mijn zoon had een acuut probleempje, de kleppendekselpakking begon aan de voorkant overmatig te lekken. Demontage van het bovendeel van het inlaatspruitstuk viel vies tegen, want zo'n X14XE motorruimte is voor mijn "kolenschop"handen veel te vol gebouwd. Formeel hoeft het expansievaatje er niet uit, nou dat moest dus wel.

Wat ik reeds vermoedde (en ook op internet werd genoemd): de carterventilatie bleek potdicht te zitten. De slang vanaf het carter naar het kleppendeksel was nagenoeg dichtgeslipt, evenals de slang naar het inlaatspruitstuk. Het potje in het kleppendeksel zat echt dicht. Toen ik in de schuur de perslucht op 1 van de aansluitingen zette, was ik net te laat met het afdekken van de andere aansluiting, met als gevolg dat het dak van de schuur onder de "mayonaise"spetters zat :)(
Morgen even langs de VOD om alle pakkingen en O-ringen te gaan halen. En meteen maar de motorolie + filter vervangen.

Andrew


Rotklus ! met een X1.4XE of en (C)X1.6XE :h
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan