Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag bij de vod een nieuwe voorruit besteld aangezien die van mij afgelopen week nog een barst bij kreeg van een vriendelijke vw t4 rijder (bedrijf niet nader te noemen).

De omega krijgt een warmte absorberende voorruit. Nu alleen wachten tot ze binnen is.

Gr jack
 
Gisterenavond hebben we een ritje gemaakt richting Almkerk om te gaan kijken naar het NK truckpulling.
Mooie baan en best wel veel sfeer.
"Was best gezellig", zouden de nederlanders zeggen. ;)

Maar niet vertrokken vooraleer we de omi nog iets completer hadden gemaakt.

Voor...

mini-2011-09-02163426.jpg


Na...

mini-2011-09-02163726.jpg
 
Jawel heren. Aankondiging. DE POEP HEEFT DE VENTILATOR GESLAGEN! Ofwel ik heb vandaag m'n auto gewassen. Ja ja het moest er van komen. Nu zit ik te wachten op een flinke bui om het af te maken.

Avant:
IMAG0083.jpg


After:
IMAG0084-1.jpg


Nachher:
IMAG0085.jpg


Tijdens mijn wasavondturen werd het wel wederom duidelijk dat het echt tijd wordt om eens een legertje dappers te lokken met koffie, gebak, patat en onbeperkt frisdrank dus vrijwilligers mogen zich melden.

Gr Wim
 

Andrew

600.000
Inmiddels al weer enkele weken terug (even vergeten te melden hier) een nieuwe uitlaat eronder gehangen. Laatste deel van de vakantie had de auto een wat "sportief" geluid gekregen, de eerdere "tijdelijke" reparatie had het begeven. Na eerste inspectie in Zweden was duidelijk dat het niet alleen een nieuwe achterdemper moest worden, maar ook de twee middendempers. Doodzonde, want de dempers zijn nog helemaal in orde, alleen het allelaatste stuk pijp leek te slecht om te laten zitten. Dus vanuit Zweden bij Eef & Huub geregeld dat de onderdelen aanwezig waren bij thuiskomst, naast de mooie korting was hij ook nog bereid om zaterdag even naar de garage te komen zodat ik niet tot maandag hoefde te wachten, _/-\o_ _/-\o_ super!!!!

De middendempers hadden (achteraf bezien na demontage) op zich nog wel gekund (dus als iemand interesse heeft voor die middendempers, gratis af te halen, anders gaan ze naar het grof vuil, is voor een Y22XE of Z22XE Stationwagen). De oude uitlaat was 5 jaar geleden door de VOD (Opelcentrale Sliedrecht) eronder gehangen, dus ook origineel. Opvallend zijn toch de verschillen bij de achterdemper (middendempers waren niet veranderd). Vooraf gesteld dat de nieuwe uitlaat een meer dan perfecte pasvorm heeft, dat ie wel oke. Minst vervelend is, dat je nu niet meer van die veerringen hoeft te gebruiken om te borgen dat de uitlaat niet van de ophangrubbers afschuift, nu is het uiteinde wat omlaag gebogen. Vreemder vind ik de afwerking van de (zichtbare) eindpijp. De oude einddemper had een fraai edelstalen deel over de pijp geschoven, wat met enkele puntlasjes vastzat op de pijp. Nu is dat simpelweg een de schuin afgezaagde pijp. Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen, dat edelstalen deel zit inmiddels op de nieuwe uitlaat :)

Dit weekeinde het handvat van het dashboardkastje gerepareerd, er was een asje uitgevallen. Meteen de schokbreker van het deksel ervan weer vastgezet, zodat het deksel nu langzaam omlaag komt na openen.

Ondanks de hitte heeft de Omega gisteren een uitgebreide was- en poetsbeurt ondergaan, het staat er weer netjes bij.

Andrew
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
Andrew, is je fototoestel kapot? ;)

Nou, jij mag dus nooit meer raden. Ja dus, die ligt bij de reparateur omdat de spiegel is klem gelopen, gebeurde op de laatste dag van de vakantie :(

Vandaar dat ik ook geen foto's heb kunnen maken van bovenstaande zaken.

Andrew
 
Tukker sur meuse zei:
Jawel heren. Aankondiging. DE POEP HEEFT DE VENTILATOR GESLAGEN! Ofwel ik heb vandaag m'n auto gewassen. Ja ja het moest er van komen. Nu zit ik te wachten op een flinke bui om het af te maken.

Tijdens mijn wasavondturen werd het wel wederom duidelijk dat het echt tijd wordt om eens een legertje dappers te lokken met koffie, gebak, patat en onbeperkt frisdrank dus vrijwilligers mogen zich melden.

Gr Wim


Hoi wim super mooie omega _/-\o_
waar komt die body kitt vandaan?? ik ben ook opzoek naar zo'n setje :)

Gr Daan<br /><br />-- 04 sep 2011 22:38 --<br /><br />hallo allemaal

zo de verbouwing thuis alles achter de rug .
dus ik heb weer wat tijd kunnen steken in me omega:)

na lang informeren heb ik dan eindelijk me open lucht filter erop gezet en dat klinkt echt super mooi :9~
volgend weekend even een filmpie oploade.
me uitlaat is lek gegaan :( dus die heb ik even besteld en dan klinkt het helemaal super

volgende maand maar even nieuwe bande bestellen wilde voor de 265/35of30/19 gaan maar dat staat volgens mij niet zo mooi op 8J iets te bol dus heb gekozen voor de 245/35/19 dan wijkt me teller ook niet af den die banden zijn niet zo duur :)
dus hopelijk voor de amersfoort meeting dat ik met knappe 19inch dur heen kan

me leer even grondig aangepakt vandaag maar me voorstoel was niet meer teredden zitten teveel slijtage plekken en scheuren in:( dus tog maar kijke voor andere stoelen weet iemand toevallig of er stoelen van een B2 inpassen? die vind ik wat mooier

en me vader had 2 weken terug tog maar besloten zijn omega station weg tedoen heel zonde had net grote beurt en alles gedaan was duur koste plaatje
maar hij liep al tijdje tezeuren dat ie een 4x4 wilde dus heeft die de knoop doorgehakt en kwam ie laatst met een chevrolet tahoe aan van 2003 echt super gaaf ding trouwens.
dus mocht ereen nieuw lid komen met een 2,2 station uit 2002 met weinig km dan zal die vast van me vader zijn geweest auto was namelijk die dag erna alweer verkocht :o

Gr Daan
 
DaanMV6 zei:
Hoi wim super mooie omega _/-\o_
waar komt die body kitt vandaan?? ik ben ook opzoek naar zo'n setje :)

Gr Daan


Hoi Daan, Dank je. Ik heb het setje destijds van ebay gesleept uit polen, je zou het niet zeggen maar het is immitatie. Ik heb laatst ergens foto's voorbij zien komen van een omega met de voor- en achterlip op de sloop in... volgens mij veghel. Wie helpt me even? Nu even geen tijd om t op te zoeken. Check de tijd, ik moet zo gaan werken.

Gr Wim
 

Joep

Verbannen
Tukker sur meuse zei:
DaanMV6 zei:
Hoi wim super mooie omega _/-\o_
waar komt die body kitt vandaan?? ik ben ook opzoek naar zo'n setje :)

Gr Daan


Hoi Daan, Dank je. Ik heb het setje destijds van ebay gesleept uit polen, je zou het niet zeggen maar het is immitatie. Ik heb laatst ergens foto's voorbij zien komen van een omega met de voor- en achterlip op de sloop in... volgens mij veghel. Wie helpt me even? Nu even geen tijd om t op te zoeken. Check de tijd, ik moet zo gaan werken.

Gr Wim
Dat zijn nog eens tijden om te beginnen! haha! Ik moet er ook vaak om 5u uit, bah! :P

Dit weekend de Omega eens grondig gestofzuigt, en de koplamp-hoogteregeling op de voorste draagarm vervangen. Dat werkt gelukkig ook allemaal weer :*)
 
A

Anonymous

Gast
ANWB gebeld, auto staat stroomloos. effe wachten.................

en inmiddels weer een volle accu met dank aan de Wegenwacht.
 

yoyo

The UK brothers
Een paar maanden geleden had je dat toch ook al?
Toen heb je een nieuwe accu gekocht, maar nu weer stroomloos?

Kan je lekker gebruiken nu. :N
 
yoyo zei:
Vw van Carglass?

Nee niet van carglass gelukkig. Hoef van hun geen voorruit.

Laatste keer met de bedrijfsbus een nieuwe laten plaatsen. Na 10km bleek de kit niet eens droog te zijn raam zat los erin. Eens maar nooit weer.

Gr jack
 
A

Anonymous

Gast
yoyo zei:
Een paar maanden geleden had je dat toch ook al?
Toen heb je een nieuwe accu gekocht, maar nu weer stroomloos?

Kan je lekker gebruiken nu. :N


Typisch gevalletje van pech. Accu is nu weer op peil. Vreemd inderdaad accu is pas 3 maanden oud/jong.
 
A

Anonymous

Gast
Zal morgen de dynamo laten meten. Ben morgen toch in de garage om er nieuwe achter veren te laten monteren.
Bedankt voor de tip Jack.

-- 07 sep 2011 09:57 --

Vanochtend de nieuwe achterveren laten monteren, en wat een vooruitgang t.o.v. de "oude".

Ter vergelijking van de veren, hieronder de foto van nieuw en oud, let op het hoogte verschil.

2mouka9.jpg



Als je onderstaande foto uitvergroot is de hoogte nog beter waar te nemen met de stand zoals het eerst was.

4hy6nr.jpg





Tevens de accu en dynamo laten testen alles oké en geen "lekstroom". :s

*O* *O* *O* *O*
 
@ Rene: hing je Omega achterover dan ? gezien het vele verschil of is er een winding afgeknapt ?


Zelf net een dagje thuis uit Italie, vandaag of morgen eens even de moed verzamelen om de Omega schoon te maken, het is nu gewoon beestachtig.



Gr Lars
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan