Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Vanmiddag de mod gedaan en het werkt

Blazer op volle kracht bij stationaire motor heerlijke hete lucht die niet meer afkoelt

Ik had hier allang last van, ook om tips gevraagd maar geen oplossing

Bedankt voor de gouden tip Jacob d:)b

Grt. Hans

Mooi om te horen!

De pomp wordt normaliter aangestuurd door de ECC module, in de B2 heeft deze pomp, voor zover mij duidelijk is geworden, uitsluitend de functie om bij stilstaande motor en contact uitgeschakeld de restwarmte uit de motor te pompen tbv verwarming van het interieur. Echter, bij mij werkte dit niet. Ook niet na alle bekabeling nagelopen te hebben en bij de dealer de ECC uitgelezen te hebben op een mogelijke parameter die aangezet moest worden oid. Dus daartoe maar besloten het op deze manier te doen. Bij een B1 (V6 en ECC) zou het pompje echter wel standaard constant meelopen.

In de warme zomerdagen zou je er dan voor kunnen kiezen de stekker weer af te koppelen omdat de driewegklep dichtgaat als er geen warmtevraag (airco aan) is voor het interieur.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Bij een B1 (V6 en ECC) zou het pompje echter wel standaard constant meelopen.

In de warme zomerdagen zou je er dan voor kunnen kiezen de stekker weer af te koppelen omdat de driewegklep dichtgaat als er geen warmtevraag (airco aan) is voor het interieur.


Bij mijn omega werkte dat dus ook niet

inderdaad een optie om de stekker af te koppelen in de zomer d:)b

Grt. Hans
 
net op zoek gegaan naar het schudden van de motor van gisteren.
motor was mooi warm gereden en ging na een bezoek aan de supermarkt schudden bij lage toerentallen. bij hogere toerentallen geen probleem.
nu (koude motor) gestart en gekeken. niets te merken, niets te zien. schudden doet hij niet nu.
google geeft geen bruikbare tips.
2.2 handgeschakeld, net door de apk dus waarden zijn goed. wel altijd al een voorste lambdasonde die een eigen leven leidt.
niets veranderd aan afstellingen of ergens aangezeten.
waar ik dit zo neer moet zetten op het forum is me niet helemaal duidelijk, dus zet ik het maar even hier neer...
wie weet raad?
 

Joep

Verbannen
Vraag kun je gewoon kwijt onder het kopje techniek en dan motorisch.

Toch die lamdasondes maar eens nakijken denk ik.
 
Zondag na een rust van 2 maanden de v6 even uitgelaten alles mooi in orde. Na een uurtje terug gestald.
Vanavond moest ik onverwacht even een ritje van 2u maken en dacht bij mezelf.... waarom de diesel ik pak de v6 mee. Aangekomen op bestemming niks aan de hand. Op de terugweg wachtend aan de rode lichten het springt op groen dus mijn groene had er zin in, ik vertrek en bij omschakelen van 3 naar 4

een kleine knal en reed verder met het geluid van een rare 3 cilinder tractor achtige motor. |:(

Nu ik geen tijd heb door de verbouwingen hier heb ik hem maar meteen bij de garage afgezet. Hopelijk weet ik morgen meer...

Iemand al enig idee?
 

ommie b2

Heer van Stand
ohhh, da's vast niet goed.... hoop dat iets simpels en niet al te kostbaars is.... sterkte ermee

toedels Yvonne
 
Vraag kun je gewoon kwijt onder het kopje techniek en dan motorisch.

Toch die lamdasondes maar eens nakijken denk ik.
lambdasondes nakijken moet ik even laten doen.
ik zal m'n bericht even in genoemde afdeling zetten, hopelijk komen daar meer reacties
 
Na veel storingen en kapotte onderdelen komt waarschijnlijk morgen min omi weer thuis.... Hij staat nu al 5 weken bij de opelgarage.....Alles is weer goed gekeurd:f
 

Joep

Verbannen
5 weken? Dat is echt schandalig maar mooi dat ze weer thuis komt. Was er een hardnekkige storing waar ze niet uit kwamen?

Oef Yves, hopen dat het niet heel ernstig is. En anders heb je toch nog wel een paar V6'jes op voorraad? :P
 
Had net nieuwe accu,en kachelweerstanu.
Maar na 2 dagen accu leeg,en blower kapot,
Zat ergens sluiting.bleek in de kachelmotor te zitten.dus nieuwe kachelmotor ,weerstand en accu.....hoef alleen kachelmotor te betalen,en leenauto zonder kosten..was 2e leenauto,de 1e Maria ging kapot kruiskoppeling aandrijving gebarsten7(8)7
 

ommie b2

Heer van Stand
Hmmm, Johannes, het zat je dan even niet mee.... hopen dat alles nu naar tevredenheid is opgelost

Toedels Yvonne
 

dolf24v

Donateur 2024
Het lijkt erop dat ik vandaag de storing "lichtstand dimlicht" heb kunnen oplossen !
Beide sensoren van draagarmen afgehaald, schoongemaakt / inspecteren. De armpjes zaten wat los in de behuizing en het magneetje op de kop werd dan niet meer op de minimale afstand gehouden. Om de haverklap melding op het display |:(
Op de vooras extra beugeltje gemaakt en op voorspanning gezet, kan er nu niet meer uit of los komen te zitten. Voor de achterste sensor voldeden enkele dikke rubber o-ringen die om ik over het armpje en het huis heb gespannen.
Plaatje bij het praatje
20170204_111450.jpg 20170204_111520.jpg

Net korte testrit gemaakt en diverse hobbels genomen maar blijft nu storingsvrij en regeling werkt zoals het heurt. d:)b
Nu nog een keertje de nokken monteren, 3M strips op advies van Yves gehaald, lijkt inderdaad makkelijk te gebruiken. 8)
 
Laatst bewerkt:
@yvonne : sorry maar ik weet nog niks... zit er echt te druk in. Maar hou je op de hoogte

@dolf24v : ben blij dat ik je iets heb kunnen aanraden maar heb eigenlijk geen idee waar je het over hebtd:)b
 
Bovenaan