Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Vrijdag even naar Amsterdam afgereisd voor een nieuwe APK. Alleen nieuwe achterbanden (bekend) en er was en pootje van een relais afgebroken waardoor het achterste mistlicht het niet deed. (geconbinerd met remlcht vandaar dat relais). Her Dokter heeft het restant van het pootje weer vast gesoldeerd, hele grote handen bij een klein reailtsje. Vervolgens een nieuwe zekering geplaatst en de compressor weer gereset zodat de de nivo regeling ook weer werkt. Mag ook wel weer, ik rijd graag op niveau.
En weer zeer tevreden naar huis met een nieuwe APK. Bedank Ralph was, als altijd weer even gezellig bij je.
 
R

Ralph

Gast
Vrijdag even naar Amsterdam afgereisd voor een nieuwe APK. Alleen nieuwe achterbanden (bekend) en er was en pootje van een relais afgebroken waardoor het achterste mistlicht het niet deed. (geconbinerd met remlcht vandaar dat relais). Her Dokter heeft het restant van het pootje weer vast gesoldeerd, hele grote handen bij een klein reailtsje. Vervolgens een nieuwe zekering geplaatst en de compressor weer gereset zodat de de nivo regeling ook weer werkt. Mag ook wel weer, ik rijd graag op niveau.
En weer zeer tevreden naar huis met een nieuwe APK. Bedank Ralph was, als altijd weer even gezellig bij je.

Wat kun jij lullen op niveau, jij moest in het kabinet gaan.
 
Gisteren de omega laten keuren. De apk verliep pas op 30 maart maar aangezien het 2 maanden eerder mag heb ik het maar gelijk gedaan. Ze hoefden alleen een koplamp wat af te stellen.
Heb in het weekend een nieuwe bosch bougiekabelset. Hella Bobine bougies en een orginele nokkenas sensor erin laten zetten omdat ik hem niet zo mooi vond lopen als ik wilde.
Krukas sensor is al vernieuwd in december.
Had eerst de verkeerde bobine gekocht want daar heb je weer verschillende stekkers in kwam ik achter. Had een hella bobine gekocht met een rechthoekige stekker maar mijn omega heb weer een ovale stekker.
Had wel mijn motor type X30XE op gegeven maar vanaf een bepaald motor nr is de stekker weer anders vertelde ze mij.
Maar in iedergval loopt de motor weer als nieuw.
 

ommie b2

Heer van Stand
he nee Rob, tuurlijk niet.... je kan ook zo smakelijk vertellen..... lees het graag hoor

toedels Yvonne
 
Nog niets gedaan maar wel aan de hand:
Vanmorgen reed ik weg vanaf mijn werk richting huis.
Het is geen grote afstand, maar rijdt net de parking af en het acculampje begint te branden.
Bij de rotonde merk ik ook dat de stuurbekrachtiging weg is gevallen en dat de motortemperatuur op gaat lopen tot niveau "waarschuwingslampje".
Voorzichtig naar huis gereden en motorkap open gedaan.... Poeliesnaar gebroken.....
Morgen wordt ie opgehaald door de VOD om de snaar te vervangen, te kijken waarom de snaar is gebroken (ouderdom/spanrol) en evt gevolgschade (waar is de snaar tegen aangekomen) te onderzoeken.
Wordt dus nog vervolgd......
 
Auto is weer thuis...... Oorzaak: vastgelopen spanrol :S
Verder is er nog gekeken of de snaar nog ergens schade had veroorzaakt, dat bleek gelukkig niet het geval.
Dus nieuwe spanrol en nieuwe snaar en snorren maar weer _/-\o_ :f
 
Goedenavond Omega lotgenoten.
Vandaag kennis gemaakt met jullie beroemde Omega dokter Ralph.
Heb last van een trillend geluid al ik 80 rijd en als de automaat in de lockup gaat. In de sportstand heb ik er geen last van.
Dus een afspraak gemaakt met Ralph in Amsterdam.
Ralph ging gelijk me auto van top tot teen inspecteren en het bleek dat ook bij mij de Omega kwaal van de rubbers te voorschijn kwam. Het midden cardan lager bleek helemaal aan stukken te zijn en ook de hardyschijven aan alle twee de kanten vol met scheuren.
Ralph had al een ruilcardan met een nieuwe middenlager bij zich maar de hardyschijven helaas niet op vooraad. Dus die komen volgende keer aan de beurt.
Ook blijken bij mij aan alle twee IMG_1190.JPG IMG_1193.JPG IMG_1192.JPG IMG_1196.JPG de kanten de donuts helemaal op te zijn en dat het al bijna ijzer op ijzer is.
Ook heb Ralph mijn luchtpomp afgesloten want het leek wel een stofzuiger als ik me Omega starte.
En als klap op de vuurpijl heb hij mij Irmscher kofferbak spoiler gemonteerd.
Ik ben erg onder de indruk van zijn kennis over deze auto.
Ook neemt Ralph de tijd en de moeite om van alles uit te leggen hoe het een en ander werk.
Als laatste hier een paar foto s van mij middag in 020
 
Bovenaan