Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Laatst wat problempjes bij het starten, volgens de dokter was de krukassensor an het overlijden. Gelukkg is Rob niet eigenwijs en dacht dat het iets anders was. Gisteren bleek de dokter weer gelijk te hebben. Niet meer aanslaan en bij starten geen beweging in de toerenteller. Dan staat er plotseling 1700 kilo oud ijzer op de driveway waar je geen kant me opkan. Ralph had voorraad, dus even naar de wildernis gereden en een nieuwe opgehaald. Toch wel erg prettig als je lid van zo'n forum bent. Thuis gekomen bleek het opkrikken en zekeren nog het meeste werk, sensor zat er snel in, geen last met het rubbertje Ralph. Wel zeiknat geregend, maar starten en het functioneerde weer helemaal. Heel fijn geregeld, weer erg bedankt Ralph.
 
heb ik ook gedaan is secuur werkje anders werkt het niet, maar je hoeft niet onder de auto om eea los te halen kan allemaal van binnenuit
 
photolist-T7XKHx-RQr533-T7XKKr-T7XKNT-RSZ5Pg-RSZ5Tz-RQr519-RQr4Rm-RSZ682-RQr521-RQr4Wm-RQr56j-RSZ5Ra-T4mkBf-T7XKKX-T4mkwL-RQr4PN-T4mkmA-SVAuCr-T7XKJz
De distributiesnaar, v-snaar en de waterpomp vernieuwd. Verder naar de spuiter geweest voor de dorpels achter en motorkap (roestvorming en steenslag). Een nieuwe kitlaagje rondom antenne (Het rubber was namelijk verpulverd bijna.)
 
photolist-T7XKHx-RQr533-T7XKKr-T7XKNT-RSZ5Pg-RSZ5Tz-RQr519-RQr4Rm-RSZ682-RQr521-RQr4Wm-RQr56j-RSZ5Ra-T4mkBf-T7XKKX-T4mkwL-RQr4PN-T4mkmA-SVAuCr-T7XKJz
De distributiesnaar, v-snaar en de waterpomp vernieuwd. Verder naar de spuiter geweest voor de dorpels achter en motorkap (roestvorming en steenslag). Een nieuwe kitlaagje rondom antenne (Het rubber was namelijk verpulverd bijna.)
roestvorming dorpels?
 
Het schijnt een euvel te zijn bij de Opels, dat er bij de achterdeuren bij de scheiding wielkast en dorpel de roestduivel opsteekt. Het betrof beide kanten en zodoende naar een spuiter gebracht te Soest. Tegelijk heb ik de motorkap, de vóórbumper en een gedeelte onder de tankklep laten spuiten, want daar was de blanke laag deels weg, door overtollig brandstof denk ik. De letters en cijfers heb ik weg laten halen bij de achterklep. Er hoefde daar niet gespoten te worden, daar het professioneel is verwijderd en zonder sporen achter te laten.
Ja, wat zit er nog aan te komen? Technisch in orde verder, alleen de airco is defect (lekkage), maar daar doe ik voorlopig niets aan. Ik rijd liever met het raam open. De parkeersensoren, die weigeren dienst. Maar ook dat vind ik niet zo interessant. Ik houd de Omega origineel.
Binnenkort komt er een BlackVue dashcam in, dan is de Omega compleet.

De distributieset, v-snaar en de waterpomp kostte effe € 800,00. Ik kreeg vorig jaar november geen certificaat bij de Opel werkplaatsdagen. De riemen waren te slecht en verviel het winterplancertificaat.


N.B.: Sorry, dat ik weinig reageer of berichten plaats, ik check iedere week het forum op updates en vind het reuze interessant. Ik heb tenslotte ook geen foto's. Ik heb vaak geprobeerd foto's te uploaden, doch zonder succes. Ik zou wel willen, maar ja, het lukt eenmaal niet. De Omega is in Spakenburg (U) te bewonderen trouwens.
 
ok bij mij geen last van roest op die plaatsen zal ook te maken hebben met onderhoud van vorige eigenaren, en zorgen dat je de binnenkant van de wielkasten goed schoon houd, want daar zit me af en toe een bak zand,
 
Hallo
Vandaag heb ik een ritje naar Mildam gemaakt en kennis gemaakt met Berry.
Had een rollo die dienst weigerde en die heb Berry omgeruild met een werkend exemplaar.
Ook heeft Berry mijn Omega weer voorzien van een motor bodem bescherm plaat want die miste ik ook.
Heb gelijk me koelvloeistof reservoir die geel was uitgeslagen laten vervangen door een mooie schone witte.
En als toetje is me Omega voorzien van een mooie zwarte grill.
Dit was de eerste lange rit sinds ik de lpg instalatie er in heb laten bouwen en het verbruik is met wel meegevallen.
Was met een volle tank gas vertrokken en toen ik ik weer 420 km later in Rotterdam was heb ik hem weer vol getankt.
Er ging bijna 45 litter in wat er op neer komt dat ik 1 op 9,3 heb gereden.
Gas prijs in Rotterdam is 58 euro cent. Dat betekend dat ik voor ruim 26 euro heen en weer bent gereden.
 
Bovenaan