Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

De koplampen maar weer eens bij de oogarts langs gestuurd, last van beginnend staar. Hij kan nu weer helder kijken. Vrijdag is het mij opgevallen dat zijn oude baasje 2 straten verderop woont :D
 
Net de EGR klep vervangen bij onze vaste leverancier uit Mildam vandaan, binnenkort het expansievat vervangen voor een mooie witte eveneens uit Mildam vandaan. Maar een keer op een zaterdag doen, weet niet hoe de buurt hier reageerd als ik op zondag aan de knutsel ga, woon er net 3 maanden.
 

ommie b2

Heer van Stand
Nou Pieter, als de buurt zegt dat je niet op zondag aan de auto mag knutselen, zeg je toch gewoon dat de auto niet weet dat t zondag is? ( Meegemaakt met een vriend. Die stond de schutting te verven op zondag, komt er een mannetje naar hem toe... of tie wist dat het zondag was... Hij buigt zich naar dat mannetje toe en fluistert..... shhht, dat weet die schutting niet...... Ik dacht echt dat ik erin bleef.... dat gezicht)Maar ik snap je wel, eerst even goed kijken naar de gang van zaken en dan beslissen of het kan of niet.... Bij ons op het dorp worden ze niet vrolijk van klutsers op zondag.....

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Ik denk hakken en breken. :P

Gister de zomerset eronder gedaan en de remklauwen zilvergrijs geschilderd.

Foto's volgen nog.
 

ommie b2

Heer van Stand
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet wist wat pikeuren was en dus even gegoogeld.... Allereerst kwam er van allerlei in verband met de draf en rensport naar voren en dat leek me nou niet de bedoeling, maar toen kwam er een Belgische site en die had het over breekhamers... ik denk dus dat hier een drilboor bedoeld word... google is echt heel handig hoor..... maar gewoon effe vragen kan ook en is wel zo makkelijk....

T wordt inderdaad tijd voor de zomerschoenen..... gauw maar een keer effe doen denk ik....

Toedels Yvonne
 
Ja ik weet niet hoe jullie dit dan noemen... maar het is inderdaad joep zijn omschrijving met yvonne der uitleg... het werken met een boorhamer, breekhamer....
 
Zo hoort het... ik heb vandaag men zomerwielen terug geplaatst en erna een verdient rondritje van 3u gemaakt een terrasje tussendoor en nu een etentje... heerlijk zo'n mooie zondag
 
Zomerwielen moeten nog, moet 2 verse stukken rubber daarvoor hebben. Iets met net verhuisd, beetje verbouwen hier en daar en een maand die 2 weken te lang is
 
Nee, ik niet maaar wel de garage Grrr.

Wat gebeurt er, Omega maakte vorige week na het starten wel veel rare herrie onder de kap. Zoeken kijken maar ik zag nix.
Motor eenmaal warm geen rare geluiden meer.
Vrijdag weer veel herrie en na 10, 12 km rode lampje Batt. en heuul zwaar steuren. Multiriem was er afgelopen en ik zag water lekkage.
Waterpomp aan gort, even contact gehad met de Dokter en 5 km laten slepen naar een garage. Nieuwe waterpomp er in nieuwe multiriem en koelvloeistof erin.
Achteraf bezien (kijk je een koe in zijn kont) had ik dit ook zelf wel voor elkaar gekregen,
SDC10926.JPG
SDC10927.JPG
SDC10928.JPG
maar oke.
Omi loopt weer soepel en ik zit weer wat rechter op de bank (portemonnee is weer slanker)
 
Schoepje staat een beetje scheef en heeft zelfs een kras gemaakt. Multiriem zit ook best wel strak
Volgende keer doe ik de foto's onderaan, mar ze staan er wel, Ha!
 

ommie b2

Heer van Stand
Gelukkig weer snel opgelost, Rob, en doet tie weer wat tie moet doen.... wel mooie foto's hoor....:Y:Y*O*d:)b

Toedels Yvonne
 
Bovenaan