Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Waar ben je naar op zoek, Dennis?
Welke informatie wil je hebben..?
(overigens niet het juiste draadje om te vragen, maar dat even terzijde ;) ).
 
Vandaag de "pizzapunt" van de bak geschroeft en intern schoongemaakt, hopenlijk is het euvel nu verholpen en tevens de de computer van de bak van de goede software laten voorzien.
 
Er valt weinig te doen bij 'm, toch gister even de 3mm dikke drab en koolaanslag uit 't gasklephuis verwijderd en 't welbekende pijpje opgeboord, nu loopt ie stationair weer 100% netjes ipv 99.
 
Thanks ;) Was weer eens wat anders dan een dashboardlampje vervangen! Multiriem zit er nu wel aan te komen, dus dat maandag eens overleggen/bekijken.
 
Krijg ook waarschuwing "Lichtstand dimlicht" na het vervangen van de voor demper/veren. Las de melding van dolf24 maar daar kan ik niet veel mee: ik zie geen electrische aansluitingen op de foto's. Kan iemand me kort uitleggen hoe dit "stand systeem"werkt en hoeveel en waar de sensoren hiervan zich bevinden?
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
2 sensoren voor en achter bestuurderskant

Deze zitten bij de draagarmen

Je kan deze maar beperkt stellen

Teveel verlaagt dan moet je met een techII de hoogte laten instellen

Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
vandaag de 3 wegklep vervangen

De vorige 3 wegklep is precies 3 jaar ongeveer 28.000km meegegaan8)7

Vind ik persoonlijk vrij kort

Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Oké dan heb ik geluk gehad denk ik

Alleen net op zondag Pinksteren gaat zo'n ding natuurlijk kapot

De VOD had er nog 2 op voorraad, die heb ik allebei maar meegenomen voor het geval het weer op zondag gebeurd

Grt. Hans
 
Krijg ook waarschuwing "Lichtstand dimlicht" na het vervangen van de voor demper/veren. Las de melding van dolf24 maar daar kan ik niet veel mee: ik zie geen electrische aansluitingen op de foto's. Kan iemand me kort uitleggen hoe dit "stand systeem"werkt en hoeveel en waar de sensoren hiervan zich bevinden?

Of gewoon effe op knop duwen melding wegd:)b
Ik zou dan ieder jaar 2 x moeten laten doen
 
IMG_2062.JPG Vandaag me bij Berry gekochte Irmscher sidekirts bij de Spuiter laten monteren. Gelijk de spiegel kappen en de voor en achterspoiler ook maar overnieuw laten spuiten.
 
Bovenaan