Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Morgen naar de Doktor, wagen heeft keuren. Als de motor warm is gaat hij "Motorboten" en de lamp MM gaat na knipperen vast branden. Verlies van power en verder eigenlijk niets te merken. Gaan morgen ook naar de distrie riem kijken of deze schade heeft van de waterpomp wissel, er is koelvloeistof overgegaan en daar schijnt het niet tegen te kunnen.
Ik zag nog een hele mooi kleur voor mij Omega, mijn vrouw zegt dat ik er dan voortaan alleen in rijd.

Ik ben er nog niet uit
 

Bijlagen

  • 20170610_141404.jpg
    20170610_141404.jpg
    142,1 KB · Weergaven: 10
Via e-bay een aanbieder in Duitsland voor € 39,99 (excl. verzending).
Ze passen vrijwel precies maar het is wel een gefriemel om ze ertussen te krijgen.
 
Via e-bay een aanbieder in Duitsland voor € 39,99 (excl. verzending).
Ze passen vrijwel precies maar het is wel een gefriemel om ze ertussen te krijgen.
die zitten dus achter het glas zal ik maar zeggen maar hoe kom je daar dan dan moet de helle teller toestand uit mekaar
 
Je moet de klokkenunit eruit halen. Dat is niet zo'n werk. En als je de unit eruit heb, draai je twee schroefjes los en klik je de unit uit de houder. Dat wijst zichzelf.
Om de gehele unit uit het dashboard te halen, moet je:

* De ventilatorroosters middenstuk en links eruit wippen. (Naar beneden kantelen en met een hard-plastic lepel eruit wippen. De draaikrans blijft wel in het dashboard achter.
* De behuizing van de midden-roosters eruit halen (2 schroeven en dan naar je toe trekken)
* Bovenste kap van het stuurhuis eraf halen. (3 schroeven van onder vandaan en 2 schroefjes, achter plastic dopjes, achter het stuur. Stuur heen en weer draaien en je ziet ze zitten)
* Stuur naar beneden kantelen (onderste stand)
* Schroef achter linker rooster eruit draaien
* Schroef achter midden rooster eruit draaien
* Schroef boven stuurhuis eruit draaien.
* De gehele unit via de rechterkant naar je toe trekken. (Let op!)
* Stekker display losmaken (zit aan de achter kant.
* De gehele unit kan je er nu zo uit halen. Voorzichtig, want de lampjes steken aan de achterkant uit. (Ervaring, helaas)

Terug in omgekeerde volgorde, let op dat de stekker van het display er goed in zit.

De ringen heb ik gekocht bij TWFS-shop.de voor € 39.99 plus verzendkosten. De ringen moeten in de opening van de tellers geplaatst worden en dat is soms knap moeilijk. Geduldwerk en met een scherp mesje een beetje bij geschraapt.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en de goedkeuring kan wegdragen van de experts.

Succes
 
Vandaag was ik weer even bij de Dokter, altijd leuk de man te spreken. Was weer even gezellig en de heer Vega was daar toevallig ook. Deed iets met een Signum, sommige hebben ook geen ook enkele schaamte.

Maar het slechte lopen van de motor, waar op de heenreis niets meer van te merken viel, werd veroorzaakt door een mottige aardlitz aan de motor/ chassis. Misfire in cylinder 3. Was snel opgelost, kost alleen wat koper. Toch ook maar de distrie riem vervangen ivm de waterschade van de defecte waterpomp. De man is toch een beetje een kunstenaar hoor, bijzonder zorgvuldig en ook nog snel, respect Doktor. En als je me volgende keer niets zo snel wegjaagt krijg je ook je sixpack, lekker biertje, weer, moet ik nu zelf opdrinken. Ik wordt maar niet slank zo.
Bedankt weer Ralph en Peet voor de gezelligheid.
 
Uit- en inbouw van de klokkenunit is nog geen 20 min. werk. (Als je weet hoe) Maar die ringen vind ik de moeite waard. Ik kijk er iedere keer graag naar.
 

Joep

Verbannen
Dat is wel iets leuks Paul. :) Ik zie dat de rand rondom het BC scherm er ook bij zit?
Weet je zo de Duitse benaming om ze te kunnen vinden?
 
Bovenaan