Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

auto liep niet lekker, vermoedelijk de bougies.
die heb ik vanmiddag vervangen voor nieuwe.
proefritje, niet helemaal tevreden.
binnendoor, beetje stotterend, en uiteindelijk helemaal niets meer...
uitgerold en in een parkeervak gezet.
maar eens zien. mja

ik had natuurlijk hier kunnen vragen via de telefoon en 4G, of bv Berry bellen.
maar ik stond toch bij hem voor de deur, dus aanbellen kon ook :)

tussen aanbellen en uitzwaaien zat een nog geen half uurtje, da's inclusief ouwehoeren en een proefrit na de reparatie.
met een glimlach en een nieuw gasklephuis naar huis gereden.

ik had het al eerder gemeld, die man heeft echt gouden handjes d:)b
 
Die vierkante "ring" zat er ook bij en in het Duits heet het Tachoringe. Op hun site zoek je dan naar de Opel Omega B.
 
Aangezien de automaat bij regelmaat van de klok hikt, heb ik de automaat laten spoelen. Ik heb natuurlijk eerst bij de plaatselijke Opel-dealer gevraagd wat het met zou kosten om te laten spoelen. 'Spoelen doen we niet zelf, dat besteden we uit.' Dus restte mij niet anders op dan geduld te hebben en uit te stellen. Alleen 2 pakkingen en filter kost al € 110,00 en dan komt de olie en arbeid er bovenop. Ik kwam terloops een advertentie tegen van: Automaat spoelen, klaar terwijl u wacht! Het bedrijf heet RA-autoservice te Velp. Daar een afspraak gemaakt, want het kost daar € 290,00 all-in. Ik heb er de hele tijd (90 minuten) bijgestaan en hij vertelde steeds wat het proces inhield. Gaf duidelijke uitleg en zag er professioneel uit. Tijdens de operatie heb ik de auto van onderen goed bekeken. Dan zie de staat van de katalysatoren, uitlaat en cardan (een beetje zweten). Het spoelen gebeurt met draaiende motor en je ziet de smurrie eraf komen. Interessant om te weten is wat er aan slijpsel af komt en hoe de oude pakking eraf gelepeld wordt. Alles werd weer netjes gevuld en gemonteerd.
Hij loopt weer als een zonnetje en ik raad dit adres zeker aan. Je kunt tijdens het proces gewoon foto's maken en filmen.
 
Vandaag het makkelijkste gedeelte van het alarmsysteem ingebouwd nu alleen de kiekert nog. Moet dat ding met een tech2 ingeleerd worden of na inbouw sleutel in het contact, op contact zetten en de knop ingedrukt houden op de sleutel?
 
Vandaag de rubbers en fuseekogels uit de "nieuwe" (Berry) draagarmen gesloopt. Gaat vrij goed met grof geweld.7(8)7 Tevens meteen nieuwe fusee's en Powerflex rubbers besteld. Ook zijn verstevigde koppelstangen reeds onderweg.
Op een ander gebied....Zaterdag gaan we in Duitsland de donorauto halen vanwege de aanrijding afgelopen week. Er zit zo te zien een heel net stoffen interieur in met verwarmde voorstoelen. Ik heb in principe alleen de bumpers en spatborden nodig dus ik meld me wel als er leuke onderdelen te koop zijn.
 
Ja motor is 2.2 en heeft 203k gelopen. Ik heb er zaterdag 2.5 uur mee terug gereden vanuit Duitsland. Was een boterzachte rit. Volgens mij is wel het spruitstuk gescheurd, maar dat hebben bijna alle 2.2's op een gegeven moment. Heeft nieuwe olie en kvs.
 
schrapend, gillend geluid van achteren.
alsof de cardan rondjes draait in een emmer knikkers, of een wiellager verder vierkant door het leven wil gaan.
zoiets, was moeilijk te bedenken wat het nou kon zijn.
gestopt, en het geluid was natuurlijk weg.
langzaam rijden, geen punt, boven de 50 kwam de ellende weer.
weer langzamer. en weer weg.
vreemd.
uitgestapt, onder de auto kijken....
niets te zien natuurlijk.
ingestapt, weer rijden. voorzichtig.
en nu?
ging goed. 50 niets aan de hand, 60 geen gegil te horen.
80, en daar was hij weer. harder dan daarvoor.
snel gestopt om nog een keer te kijken.
uitgestapt en inene was het duidelijk.
kloten straaljagers 8)7
 
ongelooflijk grappig, en toch ook herkenbaar.
Ralph zei me eerder: het is toch wel een raket hoor hee...
vanaf nu dus een straaljager
 
Er doet zich een (voor mij) nieuw probleem voor, het volgende.

6 weken terug de airco weer laten vullen na plaatsing nieuw vulplugje. Na een week minder koud, na twee weken niet meer koud. Vacuumtest was oke dus....Ga dat nog wel eens nazien.
Maar wat er nu gebeurt: Ik heb de airco op Off gezet en dan heb ik een stevig verlies van koelwater, makkelijk een liter per dag. Ruik nix, zie nix lekken.
Zet ik de airco weet op Aut dan heb ik geen koelwater verlies meer. Ik snap niet hoe dat werkt, is dat de beruchte driewegklep??
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat zijn 2 aparte defecten.

Koelwater: inderdaad beginnen bij de kachelkraan. Zet je verwarming eens op standje sauna en kijk hoe snel het eruit loopt.

Airco: zit er lekdetectie vloeistof in? Dan is het met een speciaal lampje/bril wel te zien. Dat heeft elke airco boer.
 
Bovenaan