Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Heel mooi! Dat zijn de echte. Ik heb bij mij de achterlichten van de B1 ingezet. Ze lijken er op, alleen ze zijn het niet echt. Mooie auto Yvonne!
de achterlichten van een B1 zijn wat ronder afgewerkt en van de B2 zijn hoekiger omdat de hele b2 hoekiger is maar kleurstelling is allebei donkerglas, ikzelf heb ze ook erin van de b1 omdat die vind ik beter passen kijk maar eens naar de vouw in de achterklep, die loopt niet mooi door in de lampen, en die van een b1 wel dat loopt in 1 lijn door
 
Contactslot doet moeilijk, was ook al zo bij de vorige Omi. Schoongespoten met renreiniger opnieuw gesmeerd maar krijg de sleutel pas gedraaid na heel veel gewiebel en geklooi.
Ik geloof niet dat ik dit al eerder gehoord heb op het forum, heb ik zo'n vieze sleutel. Een kennis van mij heeft dit ook eens gehad met zijn Astra, Ople kwaaltje.
Ik heb een nieuwe besteld bij Berry, kijken of ik het slot kan wisselen. Moet ik nog ergens speciaal op letten?? Iets met het stuurslot?
 
de achterlichten van een B1 zijn wat ronder afgewerkt en van de B2 zijn hoekiger omdat de hele b2 hoekiger is maar kleurstelling is allebei donkerglas, ikzelf heb ze ook erin van de b1 omdat die vind ik beter passen kijk maar eens naar de vouw in de achterklep, die loopt niet mooi door in de lampen, en die van een b1 wel dat loopt in 1 lijn door

Ik heb daar echter niet op gelet. Ik wilde deze units er in zetten omdat mijn auto zilver-grijs is en het staat mooi. En toevallig had ik ze nog liggen.
 
Nou, vorig jaar al wat rotte plekken in de draagbalk gehad en die zat net op de grens van wel of niet te mogen lassen. Daarna wel heel de de bodem en draagbalken getectyleerd.....................dus spannend
 
Nou, vorig jaar al wat rotte plekken in de draagbalk gehad en die zat net op de grens van wel of niet te mogen lassen. Daarna wel heel de de bodem en draagbalken getectyleerd.....................dus spannend

Dát is zeker spannend! Had ik ook met een vorige auto, en ik zat op mijn werk steeds te koekeloeren op RDW.nl en ineens stond daar dat ie weer een jaar gekeurd was, ze hadden mij dus nog niet eens gebeld, dus ik heb de garage zelf gebeld dat ik 'm zo snel mogelijk op kom halen, ze waren verrast dat ik het al wist. Maar ja iedereen kan dat tegenwoordig gewoon à la minute zelf checken!
 

ommie b2

Heer van Stand
Zie je wel Pieter? Positive thinking..... werkt altijd..... meestal dan toch..... uhhhh soms... Maar fijn dat tie nog een ronde verder kan....

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Ik mag volgende maand. Het is de eerste keer dat ik met deze Omi zelf naar de keuring ga dus ik ben benieuwd. :)
 
Ik kreeg nog geen enkele reactie op een stroef draaiend (zeg maar vastzittend) contactslot. Ben ik de enige? Ik heb inmiddels een "nieuwe" thuis gekegen, van Berry en het slot even gewisseld. Dat gaat simpel zeg. Daarna de transponder overzetten in de nieuwe sleutel(s) en de machine werkt weer.
Weer bedankt Berry, voor je soepele service en een pakje wat door de brieven bus gaat !!
 
Bovenaan