Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Nee, je past het slot aan. Bij een B2 sedan duwt hij vanuit daar de klep omhoog tijdens het ontgrendelen. Dus B2 DWA unit erin, sleutels, kofferbak vergrendeling en een Catera achterklep kun je monteren.

Let wel op dat er geen mistachterlicht in een Catera zit. Jouw Omega is van 97 volgens je profiel dus dat zal geen punt zijn bij de APK.


Ik merk al dat ik tegen die tijd wel wat expertise van jullie kan gebruiken :?
 
2 weken terug maar weer eens een nieuw riempje + pomp erop laten zetten bij de VOD en nu gauw door met flink kilometers vreten. Alweer het 3e riempje in 3 jaar tijd, 118.000km tikt door....!
 
Wederom heeft mijn Omega weer zijn waarde bewezen. Ik ben verhuisd. En heb hem daarvoor (mis)(ge)bruikt. Wat een bakbeest is zo'n wagen zeg! En geen krimp geven!
De komende weken hem maar eens gaan vertroetelen en onderhouden. (Overigens heb ik tussendoor wel even de klokkenunit vervangen voor een engelse. Moest wel wat contactjes solderen, maar nu lijkt het nog meer op een lhd Vauxhall)
 
Slechts 40 km van het veilingterrein waar ik eerst woonde. Ik bewoonde daar een bedrijfswoning en omdat ik niet meer werk, werd het tijd deze in te ruilen voor een huisje in een stad. Gezellig tussen andere mensen ipv vrachtwagens.
 
Ik had behoorlijke olie lekkage. Ik dacht een originele krukassensor gekocht te hebben, blijkt het imi te zijn. Rubberringtje "weggesmolten". Daardoor verloor ik nogal wat olie. Dacht eerst aan kleppen deksels, duurt ff voor dat je dat ziet.
 
't Wordt tijd om te sleutelen: slot aan de bestuurderskant kapot waardoor de deur tijdens 't rijden met regelmaat openvliegt en tankdop sluit niet meer af...! Hopelijk niet het begin van 't eind...?
 
Hahaha, ja natuurlijk! ;) Helaas had Berry ze niet 1-2-3 op voorraad. 't Was aardig wat speurwerk, maar heb nog eentje uit weten te halen. Schijnbaar is linksvoor toch een exotisch onderdeel.
 
Voor 2 weken terug van Dries een set velgen overgenomen en aan het Doe-Het-Zelven geslagen met wat verf.

o8xhso.jpg

Zoals ie eruit zag :S

5uyw4.jpg

Geschuurd en primer erop :Y

2s920t0.jpg

Nu nog ff een laagje clear 8)
 
Bovenaan