Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Het zal er aan liggen als ik rijverbod heb ja of nee en of ik mijn A plat genoeg krijg.... momenteel ligt ie maar 8 cm lager. Zou toch nog graag 4 a 5 cm lager willen en dan moet ik nog velgen passen.
 
Vandaag "brak" het raammechaniek af in de deur. Bleek een popnagel afgebroken te zijn waardoor het hele raammechaniek naar beneden hing. Resultaat was een hoop gerammel en gekraak en een raam dat niet meer dicht gaat (en dat met een mooie regenbui). Dus deurpaneel weer eraf voor de 2e keer in twee weken en met een 5mm moertje + boutje opgelost. Gelukkig ging dat redelijk snel. Even hopen dat de ellende even voorbij is, beestje begint namelijk wel erg vervelend veel kuren te krijgen de afgelopen 3000km. Met vandaag ff flink inhouden van de motor als 'toetje'. Misschien even wat injectorreiniger erin mikken, kijken of dat werkt...

Nog even de bijna kale zomerbanden oprijden en dan komt er eind van de maand 4 keer nieuw rubber onder. Met 85.000 km gereden te hebben met deze bandjes kan ik niet klagen!
 
Dus een gouden tip is: Als je dan toch een deurpaneel om de een of andere reden af moet halen vervang dan direct de popnagels *O*

Als tip voor het inhouden zou ik eerst de bougies nakijken. Let daarbij op op lekkage van de kleppendeksel. Bougies die in de olie staan doen het ook niet lekker.
 
Laatst de bougies en pakking vervangen, bougies zijn ook gewoon droog. Dus vandaag maar eens een fles injectorreiniger erin gemikt. Eens kijken of dat helpt!

Deurpaneel zit nu weer goed, inclusief alles dat in de deur vervangen moest worden, hopelijk hoeft ie niet meer open! *O*
 
En de bobinerail? Hoeveel km/hoelang zit die er al in?
Die zit er nu ~120.000km in. Bij de vorige Vectra’s die ik had, heb ik ze overigens nog nooit (hoeven) vervangen. De vorige bobine in de Omega heb ik vervangen op aanraden van de VOD nadat deze goed en flink onder de olie zat wegens een lekkende kleppendekselpakking. Vooralsnog is alles droog beneden aan de bougies.

Deze week ook nog even de zomerbandjes eronder gelegd. Aangezien ze nogal kaal zijn na bijna 90.000km komen er z.s.m. 4 nieuwe onder.
 
Bovenaan