Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Vanmorgen de doorgerotte middendempers en aangerotte einddemper vervangen door dichte exemplaren. Pijpen waren achteraan compleet doorgerot, bijna knap dat 't niet er onderuit is gevallen..!
 
nou vorige week, heb ik ook de 2 middenpempers en de einddemper vervangen, er zat een gaatje net bij de aanhechting met de einddemper, maar omdat dit allemaal aangekoekt zit gelijk ales gedaan, alleen probleem dat origineel niet te krijgen was dus, via uitlaatmagazijn besteld, en moet zeggen, de kwaliteit ervan qua materiaalkeuze en dikte is prima, alleen de eindpijpjes van de einddemper zit geen chrome sierstukken op en ze stonden niet goed recht, dus de eindstukken van mijn oude demper afgeslepen en van de nieuwe de pijpjes op 5 cm na er af gehaald en toen netjes de andere er overgeschoven einddemper eronder en netjes recht zoals het hoort en die er op vastgelast, en alles netjes in de zinkspray gezet, omdat ik er toch onder was, gelijk de hittschilden eruit gehaald en laten stralen en ook die weer voorzien van nieuwe laag, verder geen rare dingen qua roest, dus alles weer gemonteerd en nu zoemt ie weer als een 6 cilinder en geen bromgeluid meer, prijs complete uitlaat 150 euro, was ik al kwijt aan de einddemper als ik origineel liet komen, zou alleen 5 weken duren
 
Lijmen met 2k lijm (geschikt voor harde plastic), ondergrond ABSOLUUT vetvrij maken.....! OPRUWEN.....! PRIMEREN met 'ruiten -primer' (zwart) goed door laten drogen (min 5min) alvorens het kitten..... Secuur werken en de goede volgorde aanhouden en dan kan het inderdaad jaren zitten..... SUCCES!
Is het te lijmen deel van de radiator (bij mij bovenaan rechts scheurtje in aansluitstuk naar dikke slang) plastic of aluminium? Welke specifieke primer en lijm hebben jullie precies gebruikt?
 
wim ik had je al een reactie gestuurd via pm wat je vroeg, maar is goed te doen zit bij mij al vele jaren wel 2 k lijm van UHU, heb er fotos van
 
Pas geleden in mei al de achterste demper vervangen. Vandaag het midden stuk vervangen. _O-_O-. Maar nu geen gebrom meer .
 
Oldtimerdag Diever met mijn A
37087817_1547188428719503_794341844774289408_n.jpg

37193451_1547581142013565_8535692092809150464_n.jpg
 
Vandaag even langs gegaan bij mijn Omega. Aangezien ik er nog jaren plezier van wil hebben de dorpel kaal laten maken en waar roest tevoorschijn kwam laten lassen enz. Momenteel staat hij er zo bij:

IMG_20180822_085033.jpg

IMG_20180822_084937.jpg

IMG_20180822_084914.jpg


Als er dan toch aan gewerkt moet worden meteen maar goed laten doen :Y
 
Nou das mooi. Zeker foto's plaatsen met het eindresultaat. Zou stiekem wel is een meet en greet willen doen met alle A's uit de groep hier.
 
Nou das mooi. Zeker foto's plaatsen met het eindresultaat. Zou stiekem wel is een meet en greet willen doen met alle A's uit de groep hier.

Thanks! Dat ga ik zeker doen! Lijkt me een heel erg leuk idee! Als hij klaar is en het is nog geen winter/ rotweer ben ik zeker geïnteresseerd!
 
België vergeten is niet tof he! :$
En mij lijkt Amersfoort Utrecht zowat meer centraal Nederland dan Zwolle. En als je een beetje rekening wilt houden met België gok ik eerder ergens op wijk bij Duurstede en dan eventueel bij het kasteel ... Moet wel een toffe locatie zijn.
 
Jup, die heb ik er ook al weer een paar weekjes op liggen. Heb me vandaag geamuseerd met de carterontluchting. Omega liep na een tankbeurt maar matig, met name in het middentoerengebied liep ie niet soepel maar continu stotteren. Geen foutmelding en niks. Goed doortrekken ging prima. Nog een andere LMM geprobeerd, geen verschil. Bleek uiteindelijk de olieafscheider wel al redelijk vol te zitten, dus deze maar eens grondig schoongemaakt en nu lijkt het een stuk beter. Overige pijpen van carterontluchting ook gecheckt en schoongemaakt (al dan niet preventief). Carterdruk lijkt overigens nog altijd hoog: bij stationair lopende motor danst de olievuldop nog aardig. Misschien toch maar eens een flush overwegen..?

Gek genoeg is het olieverbruik beperkt, ook geen blauwe walm uit de uitlaat, geen sludge en ook geen olie/KVS mengperikelen.
 
Bovenaan