Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Haha dat kan kloppen echter hoor of zie je daar weinig van verschijnen op het forum wat er gepresteerd word:b

Toen dat nog wel gebeurde waren er scheve gezichten en verhalen omheen, daar ben ik jaren terug mee gestopt. De Omega is er ondertussen alleen maar beter van geworden. Dat vond de taxateur gelukkig ook.

Aan een Mercedes en BMW kun je ook leuke dingen doen, en tussendoor ook nog een Catera op de weg gekregen. Wij vermaken ons prima. :Y
 
Ja we hebben dan ook nog van iemand niet meegekregen wat het eindresultaat is van een zoektocht naar een vervanger voor het slachtoffer van stormschade door een boompje. Wij zijn nieuwsgierig :b
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat is een F11 BMW 528i Touring 2011 geworden.

Toen dat nog wel gebeurde waren er scheve gezichten en verhalen omheen, daar ben ik jaren terug mee gestopt.

Klopt, in de 4 jaar dat ik de Omega heb gehad is er heel veel aangedaan, door mij en ook met hulp van andere en door bovenstaande had ik ook geen zin meer om daarover iets te melden.
 
Laatst bewerkt:
wederom een hele goeie keus Peter, prachtige auto mooie lijnenspel en aan alles merk je dat hij goed in elkaar zit, is ook niet voor niks een van de beste autos gemaakt, en dan heb ik het over alle 5 series van nu en eerder, wat niet wil zeggen dat hij geen manco s kent maar overall een hele goeie investering, ik mag er ook al weer bijna een half jaar mee sturen:Y
 
Kijk aan! De mijne krijgt over 2 weken nieuwe draagarmen, schokbrekers, stabi-stangen en stalen remslangen. Onlangs nog de driewegklep/kachelkraan kapot gehad na 243dkm. Airco laten reinigen bij de Duitse VOD, maandje terug setje originele 17” sport velgen gemonteerd en de kokerbalken weer eens inwendig voorzien van een mooi waslaagje. Kan er ook weer even tegen. ;)
 
Nou... lekker bezig geweest met een allen. Ik moet voor eind deze maand weer verschijnen op de keuring. Zal weer een paar uurtjes zweten worden
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Vandaag eindelijk de 3wegklep vervangen

Toch maar op de originele plaats gemonteerd maar nu met bajonet aansluiting voor de volgende keer _O-_O-_O-

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vorige week met Sjors aan de lang geanticipeerde ombouw van de radio begonnen. Ik ben ondertussen helemaal klaar met die Siemens troep.

index.php


En verder vandaag met de Omega en vooral een hele praktische 5 serie Touring wat vers gespoten AMG plastic voor de CLS opgehaald waar Gerard en Cliff eerst hun kunsten op hebben losgelaten en wat mooie aanpassingen en reparaties aan hebben gedaan.

index.php
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dit is beter dan OEM.

Mijn 2015 was al eens gereviseerd maar daar was na 5 jaar gebruik geen lol meer aan. Het is gewoon troep welke ik lang geaccepteerd heb omdat ik de looks van de middenconsole wilde behouden. Buiten dat viel het geluid me inmiddels teveel tegen nu ik het HK systeem in de CLS gewend ben. Niet helemaal een eerlijk vergelijk, 550W vs 210W, maar ik zie het als een mooie uitdaging om het in de Omega te gaan verbeteren.

Er zit nu een Pioneer in. 2Din display, 1Din inbouwhoogte waardoor genoeg plaats voor alle extra stekkers. Eventueel kunnen scherm en radio unit gescheiden worden zodat er nog meer plaats ontstaat doordat je de radio unit dan elders kunt plaatsen. Vooralsnog niet nodig.

Zit in een inbouwframe waarmee de diepte instelbaar is, dus alles netjes weg te werken i.p.v. de meeste die je online tegenkomt waarbij de radio een stuk uitsteekt.

Uiteraard met Bluetooth, Aux, DAB+ en stuurwielbediening.

Voorlopig nog even aan de Bose, dat gaat er komende winter of volgend jaar (afhankelijk wanneer ik weer zin en tijd heb) allemaal uit.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat kan met deze ook doordat het scherm van de radio gescheiden kan worden. Vooralsnog niet nodig, past allemaal heel mooi.
 
Vandaag de Omega teruggekregen met nieuwe draagarmen, stabi-stangen, schokdempers en rondom stalen remslangen. Wel nog even uitlijnen, maar rijdt al een heel stuk fijner! Oude draagarmen heb ik retour, die bussen zijn in ieder geval goed gaar...
 
Vandaag had iemand op een parkeerterrein in Den Bosch de behoefte mijn voorspatbord te voorzien van een mooie deuk. Natuurlijk geen briefje onder de ruit...:H
 
Bovenaan