Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Net wel iets bijzonders gedaan met de Omega, kon hem niet voor de deur kwijt dus stond 10 meter verder op de parkeerplaats. Ineens een burenruzie met 20 man, was een feestje aan de gang en daar was een buurman het niet mee eens. De omega maar even veilig gesteld en aan de overkant geparkeerd...

Gr. Paul
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

vandaag de voorste remschijven vervangen ivm trillen (kromme schijven)
& preventief de krukaspositiesensor vervangen, sjonge wat 'n verschil dat laatste, auto rijdt echt een heel pak aangenamer plots, niet meer schokkend optrekken, m'n naald van de toerenteller doet weer 100% normaal ipv schokken,... kortom z'n geld meer dan waard!
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag de ledlampen voor de stadslichten en de kentekenverlichting binnen gekregen.
Even snel voor de deur geprobeerd te wisselen.

De schroefjes van de kentekenlampjes zijn dusdanig roestig dat je ze direct rond draait.
Bij de stadslichtjes kan ik niet bij aan de bestuurderskant, accu zit onwijs in de weg.

Dus ik was snel klaar -O-

Rijd van de week wel ff naar de garage van mijn vader, heb ik ook gereedschap e.d. hangen.
 
Marcel3.2 zei:
Bij de stadslichtjes kan ik niet bij aan de bestuurderskant, accu zit onwijs in de weg.

Dus ik was snel klaar -O-

Rijd van de week wel ff naar de garage van mijn vader, heb ik ook gereedschap e.d. hangen.
O, ik had er anders geen problemen mee, maar unit loshalen kan ook, 3 boutjes 8mm.

Gr. Paul
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Versteker, sub, radio en alle bijbehorende bekabeling uit de auto gehaald. Verder nog alle troep opgeruimd, tank bonnetjes van een half jaar oud weg gegooid.
Auto is weer leeg. Laatste avond dat hij bij mij op de oprit staat. Toch wel raar gevoel hoor. Vind het nog steeds een mooie auto. ;w
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zojuist stilgevallen met de Omega. Bij het stoplicht allerlei indicatielampjes (motormanagement, airbag, ABS, olie etc.) die spontaan begonnen te branden, daarna beroerd opgetrokken tot bijna voor de deur en toen ook de ECC, de benzinemeter en temperatuurmeter raar gingen doen in combinatie met allerlei meldingen in het display, heb ik 'm maar uitgezet en daarna de selectorhendel in P gezet. Na een hoop gebedjes jegens God weer proberen te starten. Helaas ging dat niet meer, startmotor lijkt geen stroom meer te krijgen. Omega gaat ook moeilijk op slot met de afstandsbediening, alsof het veel kracht kost. Pieptoon van sleutel in het contact klinkt ook zwakker. Ralph gelijk gebeld met de bijna 100% zekere melding van: Kapotte accu. Mooi klote dus. :(

Morgen met de zwarte 2.2 ernaast proberen te starten met startkabels, kijken of dat wel lukt. Kan ik het een en ander uit gaan sluiten en 'm fatsoenlijk wegzetten.

-- 01 okt 2013 20:28 --

StefanS zei:
Versteker, sub, radio en alle bijbehorende bekabeling uit de auto gehaald. Verder nog alle troep opgeruimd, tank bonnetjes van een half jaar oud weg gegooid.
Auto is weer leeg. Laatste avond dat hij bij mij op de oprit staat. Toch wel raar gevoel hoor. Vind het nog steeds een mooie auto. ;w
Waar gaat ie heen dan en wat ga je nu rijden?
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Heb hem ingeruild. Krijg er teveel problemen mee. Als ik dat allemaal wil oplossen gaat dat me zoveel geld kosten dat ik het niet meer waard vind..
Heb een Citroen C4 Coupe uit 2006 op diesel terug gekocht. Was eerst een Opel Corsa wezen kijken, maar daarvan was de automaat kapot bleek na een test ritje. Wist de verkoper ook niet.
Toen wat verder wezen kijken in dezelfde stad en toen deze tegen gekomen.
http://i.imgur.com/dWIIZjH.jpg
 

Colinh

Donateur 2023
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Joep zei:
Zojuist stilgevallen met de Omega. Bij het stoplicht allerlei indicatielampjes (motormanagement, airbag, ABS, olie etc.) die spontaan begonnen te branden, daarna beroerd opgetrokken tot bijna voor de deur en toen ook de ECC, de benzinemeter en temperatuurmeter raar gingen doen in combinatie met allerlei meldingen in het display, heb ik 'm maar uitgezet en daarna de selectorhendel in P gezet. Na een hoop gebedjes jegens God weer proberen te starten. Helaas ging dat niet meer, startmotor lijkt geen stroom meer te krijgen. Omega gaat ook moeilijk op slot met de afstandsbediening, alsof het veel kracht kost. Pieptoon van sleutel in het contact klinkt ook zwakker. Ralph gelijk gebeld met de bijna 100% zekere melding van: Kapotte accu. Mooi klote dus. :(

Morgen met de zwarte 2.2 ernaast proberen te starten met startkabels, kijken of dat wel lukt. Kan ik het een en ander uit gaan sluiten en 'm fatsoenlijk wegzetten.

-- 01 okt 2013 20:28 --

StefanS zei:
Versteker, sub, radio en alle bijbehorende bekabeling uit de auto gehaald. Verder nog alle troep opgeruimd, tank bonnetjes van een half jaar oud weg gegooid.
Auto is weer leeg. Laatste avond dat hij bij mij op de oprit staat. Toch wel raar gevoel hoor. Vind het nog steeds een mooie auto. ;w
Waar gaat ie heen dan en wat ga je nu rijden?


Heb je er weer eentje bij dan ??
 

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

StefanS zei:
Versteker, sub, radio en alle bijbehorende bekabeling uit de auto gehaald. Verder nog alle troep opgeruimd, tank bonnetjes van een half jaar oud weg gegooid.
Auto is weer leeg. Laatste avond dat hij bij mij op de oprit staat. Toch wel raar gevoel hoor. Vind het nog steeds een mooie auto. ;w

Hallo Stefan .

wat lees ik heb je hem weg gedaan kreeg je hem niet goed lopend.
wel jammer dat je zo een probleem niet opgelost krijgt :S :F

gr Richard.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

StefanS zei:
Heb hem ingeruild. Krijg er teveel problemen mee. Als ik dat allemaal wil oplossen gaat dat me zoveel geld kosten dat ik het niet meer waard vind..
Heb een Citroen C4 Coupe uit 2006 op diesel terug gekocht. Was eerst een Opel Corsa wezen kijken, maar daarvan was de automaat kapot bleek na een test ritje. Wist de verkoper ook niet.
Toen wat verder wezen kijken in dezelfde stad en toen deze tegen gekomen.
http://i.imgur.com/dWIIZjH.jpg

Jammer dat het je niet gelukt is met de Omega, succes met de C4
 
Re:

IJsblok zei:
Marcel3.2 zei:
Bij de stadslichtjes kan ik niet bij aan de bestuurderskant, accu zit onwijs in de weg.

Dus ik was snel klaar -O-

Rijd van de week wel ff naar de garage van mijn vader, heb ik ook gereedschap e.d. hangen.
O, ik had er anders geen problemen mee, maar unit loshalen kan ook, 3 boutjes 8mm.

Gr. Paul

Ja het was eigenlijk al bijna donker en wilde het nog snel erin hebben.
Zulke dingen moet je altijd ff de tijd nemen.
Zal van de week wel ff de unit loshalen want ik kom er echt niet tussen.

Ik heb dan ook handen formaat kolenschop, dat helpt ook niet echt mee ;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Bijzonder ja, maar niet aan de Omega.

Ik heb hem vanmorgen laten staan en het aluminium ros genomen om naar het werk te gaan.
Hopelijk lukt dit met de ondertussen toch wel een beetje gerecupereerde rug, en mag de Powerstation vanaf nu voornamelijk dienen om opnieuw lange afstand te doen d:)b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ik heb er weer een paar keer naar gekeken. Eerst staand op de stoep en vervolgens een paar keer vanuit mijn vrachtauto! :)
 
R

Ralph

Gast
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

1X apk op de omi, afkeur 1 stuurkogel.
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Mag je weer uitlijnen. :/
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag officieel Omega loos.. Hoewel de 2.2 niet barre snel was, mis ik hem toch wel. De 1.6 turbo diesel heeft geen profijt van meer toeren. Vanaf de 2500 tpm is de kracht allemaal hetzelfde.
De 1.6 is snel zat om het verkeer voor te blijven, maar een strepen trekker is het zeker niet. Als ik met de Omega op een zandpad het gas intrapte dan begon hij te slippen en scheurde hij weg. De C4 bromt alleen een beetje en rijdt rustig verder. -O-
Maar goed, een verbruik van 1:20 klinkt ook niet raar tegenover 1:8.5 d:)b
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Het is een keuze die jezelf maakt.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

C4 is toch semtex ,dan zou je toch meer verwachten .
Maar ja ,net wat yoyo zeg het is een keus die je zelf maak :h :h
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Gisteren de B2 gewassen en met nr. 3 en een aantal OOP'ers een ritje gemaakt.

IMG_1963m_zps390e7781.jpg


IMG_1964m_zpsf458e044.jpg
 
Bovenaan