Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gisteren de Omega maar eens wakker geschud uit z'n schorsing, het was weer tijd voor de APK. De opmerkingen over zijn staat waren weer erg goed voor z'n ego.

index.php


De verlichting is weer uitgebreid bekeken. _O- De buitenkant kent geen enkel gloeilampje meer.
index.php



En zo mogen we weer een jaartje.
index.php


Maar eens zien wat dat gaat worden, voorlopig terug naar binnen tot het beter weer is. Tussen deze en de vorige APK zat een whopping 1100km.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dit is H1.

50W / 6000lumen per lamp volgens de specificatie. Heb het niet nagemeten, maar ze zijn erg fel. Helaas schijnen ze alleen recht naar voren in de Cecotto bumper dus onderweg heb je er weinig aan, maar ze worden ook aangestuurd als coming home verlichting samen met de achteruitrijd LEDs en op die manier levert het een stuk meer licht op dan met de halogeen lampen hiervoor.

+ betere kleurmatch bij de Xenon.

Ze staan niet meer te koop bij de ebay verkoper waar ik ze weg heb zie ik, was ook alweer een paar jaar geleden dat die erin gekomen zijn zie ik.
 
Netjes! Heb zelf de knipperlichten en achteruitrijlichten omgestoken naar LEDs, met name omdat de donkere achterlichten ook niet je-van-het zijn met gloeipeertjes vergeleken met nieuwe auto’s (hoewel daar amper nog knipperlichten op zitten heb ik ‘t idee). APK heb ik onlangs ook gedaan, op olielekkage aan carter na, geen gekke dingen dus weer een vol jaar APK. Binnenkort maar eens de lekkage bestrijden...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Knipperlichten achter zijn sinds vorige week 2000lm per stuk, sterkte voor wie erachter staat. _O-

Niet helemaal waar.

Daar moest ik even over nadenken, maar idd. Grootlicht moet nog iets anders worden. Die was ik even vergeten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat vind ik geen gloeilampje, dat is gasontlading.

En vanuit het oogpunt upgrades... daar is weinig aan te verbeteren behalve de projector.
 
165523667_3547108272060832_3963883235949894382_o.jpg


Laatste tijd al een km of 1000 met de MV6 gereden. De koppakking bleek nog heel. Termostaathuis was wel kapot. Verder met nog ander werk loopt hij nu weer als een zonnetje. Het slechte lopen (cilinder overslaan enz) was een bobine die zijn werk niet deed.
166868996_3563020977136228_6569725261030106371_n.jpg

Het interieur is na een uur of 6 poetsen weer netjes en de buitenkant in elk geval schoon. Het cosmetische werk hebben we eerst even gelaten door drukte bij de garage. Op een rustiger moment gaat hij er alsnog heen om delen gespoten te krijgen en wat roestplekken weg gewerkt. Na een uur polijsten kon ik echter niet ontevreden zijn over 24 jaar oude lak met 178.000 km ervaring
168466053_3575583329213326_7176252503167600445_n.jpg

Komende dagen de chromestrip op de achterbumper herstellen en terugplaatsen. Verder nog de zonnerollo afstellen maar daar heb ik hier even een topic voor geopend voor hulp. Verder gewoon genieten van dit monster. Als het slechte weer echt weg is ook een fotoserie maken met de A er naast. Ondertussen op laag tempo wat losse onderdelen van de B2 aan het opknappen en verzamelen zodat die ook verder kan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi dat ie weer loopt! De zoveelste die terminaal verklaard was maar helemaal niet zo stuk was. Het is vaak de warmtewisselaar, is die ook gecontroleerd toen ze bij het thermostaathuis waren?

Als de DIS module (bobine) defect was even je bougiekabels in de gaten houden. Als je nog de originele hebt willen die ook wel eens stuk gaan. Sowieso verharden ze door de temperatuur daar. Voor niet te gek geld heb je van Bosch een setje kabels met silicone mantel, die zijn een stuk beter bestand tegen de hitte.

De foto's doen het helaas niet, ben wel benieuwd naar de MV6.
 
Mooi dat ie weer loopt! De zoveelste die terminaal verklaard was maar helemaal niet zo stuk was. Het is vaak de warmtewisselaar, is die ook gecontroleerd toen ze bij het thermostaathuis waren?

Als de DIS module (bobine) defect was even je bougiekabels in de gaten houden. Als je nog de originele hebt willen die ook wel eens stuk gaan. Sowieso verharden ze door de temperatuur daar. Voor niet te gek geld heb je van Bosch een setje kabels met silicone mantel, die zijn een stuk beter bestand tegen de hitte.

De foto's doen het helaas niet, ben wel benieuwd naar de MV6.

Hij was inderdaad opgegeven maar hij is nu gered en zal enkel beter worden. Ik ben wel van het type dat nog liever een auto jaren weg zet in een garage dan dat ik hem weg doe. Daarnaast zou ik wel heel erg ruzie krijgen met mijn vader als ik deze weg doe want hij is er helemaal gek op. (en mijn broertje ook). Het is nu mijn heerlijke reisauto voor priveritten. Mijn woon/ werk verkeer doe ik nog lekker met de Corsa B met 3 ton op de teller ;)

De warmtewisselaar is inderdaad ook gecontroleerd. De kabels waren nog netjes want die waren al vervangen. Het fijne is wel dat ik zo'n garage heb die het zelf ook leuk vinden en een dorpsgarage mentaliteit hebben. De auto heeft 2 maanden bij hun gestaan en ze pakte hem gewoon weer even als er tijd over was. Ik had toch geen haast dus kon het mooi zo. Voorbeeldje van hun fijne werkwijze was de bobine... Ze twijfelden of het die was dus 1 van de monteurs haalde even de versie van zijn eigen zolder voor een Calibra. De aansluitingen zijn het zelfde alleen past die niet op de plek in een Omega. Ze konden echter wel even perfect testen of dat het probleem was zonder meteen alles te bestellen. Met die bobine liep hij meteen als een zonnetje. Komende tijd dus lekker rijden en de laatste kinderziektes eruit halen (tikt nog iets in de ophanging soms ondanks dat er 2 nieuwe draagarmen in zitten door de vorige eigenaar maar auto heeft ook bijna 2,5 jaar stil gestaan in totaal). Dan komt het spuitwerk over een tijd als het rustiger is.

De foto's:

165523667-3547108272060832-3963883235949894382-o-1.jpg

166868996-3563020977136228-6569725261030106371-n.jpg

168466053-3575583329213326-7176252503167600445-n.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ziet er goed uit. Mooi dat de lokale garage zijn best doet, zie je helaas niet vaak meer.

Tikken in de ophanging kan diverse oorzaken hebben maar is gelukkig bij deze simpele opstelling snel uit te vinden wat het is.

Veel plezier ermee! Ben benieuwd naar je verdere vorderingen, keep us posted. d:)b
 
Bedankt allemaal. Ik zal jullie op de hoogte houden tussendoor. Ben inderdaad ook erg blij met de garage. Is een dorpsgarage en ben goede vrienden met de eigenaar dus dan kan er vaak makkelijk wat.

De B2 staat ondertussen rustig in de stalling te wachten op aandacht. Al wel wat losse onderdelen aan het opknappen. De A staat ook in de stalling netjes te wachten op beter weer en hopelijk wat oldtimerdagen. Vind het zonde om die te verpesten na de spuitbeurt enz met slecht weer
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lekker laten staan tot er tijd en gelegenheid is om er weer wat mee te doen. Vpower of vergelijkbaar met brandstof stabilisator erin is wel belangrijk, E10 is geen succes in ons brandstofsysteem. Zeker niet als het er langere tijd in blijft zitten.

Hier staan ze ook nog rustig binnen te wachten op beter weer.
 
Lekker laten staan tot er tijd en gelegenheid is om er weer wat mee te doen. Vpower of vergelijkbaar met brandstof stabilisator erin is wel belangrijk, E10 is geen succes in ons brandstofsysteem. Zeker niet als het er langere tijd in blijft zitten.

Hier staan ze ook nog rustig binnen te wachten op beter weer.

Ja precies. Dat doe ik met de A dus ook. Die staat netjes droog. Accu staat hier in huis aan de druppellader dus dat gaat prima.

De MV6 staat hier onder de carport (Corsa moet nu buiten slapen XD). Brandstof doe ik inderdaad altijd E5 en gooi er nog een flesje prut in. Vorig jaar was het wel grappig. De A had toen drie kwart jaar stil gestaan.... besloot toen dat ik ermee op vakantie wilde.... Accu erin, banden op spanning en rondje gereden. Alles deed wat het moest doen en de dag erna in 1 ruk mee naar Zwitserland gereden d:)b Deed geen slag verkeerd (op het ene probleem wat hij al lang heeft en de garage en ik nog niet uitkomen. Heb er echter weinig last van dus niet zo'n punt. Als je met minder dan een halve tank flink gas geeft gaat hij, valt hij helemaal dood en gaat er dan als een haas vandoor. Soms herhaalt dat zich. Alles rond en in de tank al bekeken en vervangen maar hielp nog niet en rest lijkt goed. Bij volle tank doet hij het minder vaak)
 
Bovenaan