Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hier ook niet , Browser is Google

Heb ik niet deze "knop" en blijkbaar is Renepaul mijn lotgenoot

Kunnen jullie het nog eens controleren? Ik zie dat Clach de functie wel gevonden heeft / kan gebruiken. Bij jullie stonden 2 vinkjes iets anders, dat heb ik aangepast. Ik heb net @Dummy gebruikt met dezelfde rechten als jullie en daarmee kan ik in Chrome en Firefox een bijlage toevoegen dus het zou moeten werken.
 
Vandaag nog een lekkage van koelvloeistof verholpen: een van de koppelingen op het schutbord lekte lichtjes. Koppeling weggesneden en vastgezet met een slangklem. Hopelijk is het lange hoofdstuk van kleine lekkages nu voorbij..!
 
Afgelopen week een nieuwe aircopomp en droger laten installeren. Na bijna 22 jaar was de oude toch wel flink aan het lekken. Kunnen we weer koel de zomer door en dit alles nog voor een schappelijke prijs (€670). Kan uiteraard goedkoper als je het zelf doet, maar aangezien ik een airco leeghalen en vullen niet zelf kan, laat staan een brug heb om de pomp te wisselen, een prima investering om de Omega netjes op de weg te houden. Tuffen we vrolijk door richting de 3 ton!
 
En weer een keer de driewegklep vervangen… De Febi van augustus vorig jaar hield het dus maar kort uit. Nu maar eens een ander willekeurig merk geprobeerd (AIC). Kijken hoe lang dat ding dichtblijft!
 
We hebben weer een ruim jaar APK. Eerste keer helaas afgekeurd ivm speling op de hulppitmanarm, maar dat mocht de pret niet drukken. Armpje vervangen na bijna 3 ton en 22 jaar, kan ik niet echt teleurgesteld van raken. ;)
 
Zou ooit vervangen kunnen zijn voordat ik ‘m in 2015 kocht maar acht de kans vrij klein gezien alle nog niet vervangen onderdelen aan de stuurinrichting en ophanging. Dit armpje zat erin toen ik ‘m met 81.000km kocht, nergens aftermarket wat ik kan zien. Heb ‘m in ieder geval bewaard, komt een nieuw lager in en dan in de bak met onderdelenvoorraad!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Van weinig gebruik slijten ze hard, toen ik mijn B2 kocht met 9jr en 87000km was dat helemaal op. De rest van de stuurkogels heeft het daarna nog jaren uitgehouden, die zijn OEM erg goed. Toen er nog veel rondreden stond het (oude) forum vol met die zwabberende Omega's door o.a. dat armpje.

Die is voor jouw tijd al 1 of 2x vervangen.

Sinds de lager upgrade blijft ie het hier goed volhouden.
 
Bovenaan