Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nut van sealant over PB Wheel sealant

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ben een beetje de draad kwijt...

Heb nu de Poorboys World Wheel Sealant gebruikt na een lichte polish op de velgen (20").

Heeft het nut om hierna nog een Poorboys EX-P sealer aan te brengen?

Of ben ik per definitie al mis met de roze "Wheel sealant" als Wax te aanschouwen. ..?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die EX-P gaat je weinig helpen, want is minder goed bestand tegen de temperaturen daar beneden om tot zijn recht te komen.

Een Sealant is geen wax, de samenstelling is anders, in theorie moet een sealant langer meegaan (bescherming bieden) en is een wax meer af te stemmen op de ondergrond, om zodoende de glans van je lak mooier uit te laten komen. Je kunt een Sealant wel toppen met een wax om het beste van beiden te combineren.

Je Wheel Sealant is in dit geval voldoende bescherming. :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ok thx, hoef ik vanavond geen onnodig werk te leveren. Zal nog lang genoeg duren met alle tussen-droogtijden ...

Ik heb geen aparte wax gebruikt... maar dacht dat dat net die roze wheel stuff was.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je hebt velgenwax en sealant, in dit geval is het dus niet een wax. Maar voor wielen vind ik dat wel een voordeel.

Nu wellicht voor nu wat te laat voor je, maar ik haal een mooi resultaat door eerst wat te polishen met Monello Finale op een handpadje en daarna de velgenwax / sealant erop te smeren.
 
Bovenaan