Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

o.a xenonlamp vervangen

hallo opel omega verslaafden.

tís alweer even gelden,maar hier even een paar vraagjes;

1/sindskort verbruikt mijn opel omega 2.2 busines olie, onder de kap is niets te zien van lekkage,onder de auto ook niet.iemand enig idee?


2/ook het koelvloeistof reservoir moet ik regelmatiger bijvullen,heeft het een met het ander te maken ?

3/de linker xenon lamp is defect ,moet vervangen worden,welke lamp moet ik bestellen om deze te vervangen,zijn er nog tips van mensen die deze reparatie hebben uitgevoerd.

gr pim
540

Berichten: 15
Geregistreerd: 21 nov 2012 02:47
 
Als er olie en koelvloeistof verdwijnt heb je denk ik toch wel een probleem.
Weet je zeker dat er nergens iets lekt?

Hoe is je uitlaatgas? Stinkt het erg? Is die blauw?
Vettige pijp (binnenzijde eindstuk)?
Lekt er nergens iets bij je waterpomp?

Mijn vader had ook hoog olieverbruik en naar hij achteraf zij koelvloeistof.
Bij hem is tijdens het rijden de waterpomp kapot gegaan (poelie kun je allekanten op bewegen ipv ronddraaien).
Dat is dan einde motorblok.

De lamp is dan nog je minste probleem, dat is een D2S.
Van Philips zijn ze erg goed. Origineel heb je 4300k, maar je kan er voor kiezen om naar 6000 te gaan.
Dat is iets witter. 8000k is blauw 10000 nog blauwer en 12000 paars.
Hoe hoger de k's hoe minder zicht je krijgt, omdat geel(4300k)/wit(6000k) het beste is gebleken vwb zicht.
 
Olie en koelvloeistof verlies samen zou de koppakking kunnen zijn maar er kunnen ook andere dingen kapot zijn natuurlijk.

De xenon vervangen is vrij simpel. Je moet het wel een keer gezien hebben. Beste is om je hele unit eruit te halen. Eerst het stripje onder de koplamp eraf halen, zit met 1 plastic drukkertje vast en de rest zit geklemd. 1 van de 3 bouten onder de unit zit ver naar achteren verstopt de andere 2 zitten bovenop. De stekkertjes even loshalen en dan zit de lamp zelf achter een plastic afdekkapje die met 3 torx boutjes vastzit.
Ik heb nog niet gekeken waar je woont, als het in de buurt is wil ik wel even helpen

Gr. Paul

Edit: het beste kun je 2 nieuwe bestellen op Ebay ivm kleurverschil, 4300k philps zijn €60 voor 2, zelf heb ik 5000k genomen, die waren €80 voor 2.

Linkje 1:
Xenon-lampen-vervangen

viewtopic.php?t=5385

Linkje 2:
xenon-lampen

viewtopic.php?t=1112
 
Toch kunnen olie en koelvloeistof ook los van elkaar staan. Olie bij een 2.2 is een bekend probleem met de kleppendeksel pakking. Meestal loopt daardoor je bougie schacht vol met olie.

Koelvloeistof kan bv de 3-wegklep zijn maar ook een koppakking, kijk idd naar de rook, kijk bij je oliedop met een zaklamp of je glitters ziet, of houd een aansteker bij je peilstok en kijk of de olie lichtjes knettert.

Greetz Emiel
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als je iets witter wil hebben dan de wat gele 4300K Xenon lampen dan kan je ook de 5000K versie nemen.
Neem alleen Phillips lampen, Osram past niet goed.

 
bedankt allemaal,ga binnenkort de garage maar eens opzoeken.

wat het vervangen van de lampen betreft,heb beide xenon lampen al eens vervangen bij een renault espace; geen pretje,wel leuk als het lukt.

gr pim, en ijsblok ik woon in numansdorp. 3281.
 
540 zei:
bedankt allemaal,ga binnenkort de garage maar eens opzoeken.

wat het vervangen van de lampen betreft,heb beide xenon lampen al eens vervangen bij een renault espace; geen pretje,wel leuk als het lukt.

gr pim, en ijsblok ik woon in numansdorp. 3281.
Ok, ik Ridderkerk dus is niet al te ver. Als je hulp nodig hebt stuur dan maar een PB.

Gr. Paul
 
Bovenaan