Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

olie peilen automatische versnellingsbak

Hierbij een kort beschrijving van het peilen van de olie van de automatische versnellingsbak.

14052010208.jpg

De olie plug
14052010210.jpg


Deze zit vanuit de bestuurders zijde aan de rechterkant van de bak.

Als je deze los draait en er komt olie uit dan is het peil in orde.

Komt er geen olie uit dan zal dit bijgevuld moeten worden. Als u dit zelf wilt doen raad ik u aan een pompje te halen waarmee u de olie in de bak kunt pompen. Want de uitlaat en kat zitten in de weg. De olie die u moet gebruiken is de dexron III transmissie olie.
Als u aan het pompen bent en de olie stroomt uit het gat dan is het peil in orde. Vergeet niet om een nieuwe carter ring te gebruiken.

De auteur is niet verantwoordelijk voor eender welke schade dan ook.

Gr Jack
 
Wellicht overbodig om te vermelden, maar men dient dit te doen met de bak in P en de motor stationair laten draaien.

Franklin.
 
Hier heb ik nog nooit van gehoord, dat de automaat eigen olie heeft....
Enige oliepeil die ik ken is de 'gewone'...

Maar eerlijk gezegd... zou ik nog niet precies weten waar dat dan zou moeten zitten, die 2 bovenste foto's zeggen mij dus totaal niks!|

en die overbodige vraag van in de P en stationair, is totaal niet overbodig, ik had het dus niet geweten!

Maar ik zal er eens op letten!
 

yoyo

The UK brothers
Die foto's zijn van de versnellingsbak (onderzijde) en daar zit aan de zijkant dus een (vul)plug en daar moet hij dus gevuld worden op boven genoemde manier.
Er is geen andere manier om het versnellingsbakolie peil te kontroleren (geen peilstok of venstertje oid)
 
Toevoeging: Als je bij de automaatbak de carter los draait, dan zit daar ook een filter in, die zul je ook moeten vervangen/schoonmaken
 
En eigenlijk moet je ook de juiste bakolie temperatuur hebben, dit ivm de viscositeit van de olie , ik dacht aan 70 graden bak temperatuur, als ik me niet vergis,

mvg
Amca
 
Maar dit is een gesloten systeem, waarom zou je dit bij moeten/willen vullen? Dan is er waarschijnlijk een lekkage ergens.

Gr. Paul
 
Bovenaan