Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Oliefilter Y26SE dol..?

Colinh

Donateur 2023
Beste mensen,
Zou het kunnen dat het oliefilter dol is?
Heb nooit zo’n modern oliefilter gehad. Maar ik kan er aan draaien tot ik een ons weeg..
Loshalen ging al moeizaam, iemand eerder zoiets gehad?

gr Colin
 

Colinh

Donateur 2023
Ik zie dat je zo’n dop los kan kopen, dat hele huis draait mee.. einde verhaal.. of is daar iets aan te doen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat filterhuis komt weleens mee los als de vorige persoon die eraan gezeten heeft het deksel te strak aangedraaid heeft. Filterhuis draai je apart vast dus als ie nu meedraait is dat niet ok. Als je ze van elkaar krijgt is het hopelijk op te lossen door opnieuw vast te zetten en niets stuk getrokken. Je hebt dan wel een nieuwe o-ring nodig tussen blok en filterhuis (en ja, we hebben een eigenwijs figuur meegemaakt die dacht dat dat niet nodig was. Je kunt hem echt niet hergebruiken _O-).
 

Colinh

Donateur 2023
Dat filterhuis komt weleens mee los als de vorige persoon die eraan gezeten heeft het deksel te strak aangedraaid heeft. Filterhuis draai je apart vast dus als ie nu meedraait is dat niet ok. Als je ze van elkaar krijgt is het hopelijk op te lossen door opnieuw vast te zetten en niets stuk getrokken. Je hebt dan wel een nieuwe o-ring nodig tussen blok en filterhuis (en ja, we hebben een eigenwijs figuur meegemaakt die dacht dat dat niet nodig was. Je kunt hem echt niet hergebruiken _O-).
Hij is alleen niet meer vast te krijgen, in z’n geheel. Misschien als hem aandruk en dan draai bedenk ik me nu.
Hij staat nu met een leeg carter en druppelend filter in z’n box :h
Kan er echt aan draaien zonder weerstand, snap niet waar het geheel aan vast zit nu.
Morgen maar eens zien of ik het huis weer vast krijg en de dop eraf..
Wat een rotsysteem.. zag al met de zoekfunctie dat Ralph een ouderwetse filter erop had gezet. Helaas doen z’n foto’s het niet meer.

Bedankt voor de snelle uitleg Jacco d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je schroeft dat huis vast met nr. 13 op de foto, als het hele huis meedraait is daar wat mis mee.

Klopt, je kunt een adapter erin draaien en de ouderwetse filter gebruiken. Part nr. van die adapter: 90412159
 

Vega

Medewerker
Administrator
Wat je kan doen is een rubberen band (stuk multieriem) om het filterhuis te doen om het daarmee tegen te houden en dan met een sleutel het deksel los proberen te draaien.
 

Colinh

Donateur 2023
Je schroeft dat huis vast met nr. 13 op de foto, als het hele huis meedraait is daar wat mis mee.

Klopt, je kunt een adapter erin draaien en de ouderwetse filter gebruiken. Part nr. van die adapter: 90412159
Helaas niet meer verkrijgbaar..

Wat dat betreft is de Volvo onderdelenvoorziening wel beter, alles is eigenlijk makkelijk te krijgen.

De Omega staat nog op hetzelfde plekje.. heb er nog eens onder gelegen. Maar ik ga het niet op kunnen lossen.
Zonder weerstand gaat het hele huis beide richtingen op.
Een lokale Opel garage, die raadt weet met oudere types, haalt hem eerdaags op.
Ik wilde er al eens langs voor onder andere de distributieriem.
Zelf hebben ze een Monza B en Omega A Caravan, zal er eens foto’s van maken..

 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De onderdelenvoorziening bij Opel was al matig, inmiddels erg slecht geworden. Is er met invloed uit Frankrijk niet bepaald op vooruitgegaan helaas.

Anders kan je hem altijd bij ons neerzetten, mocht je er niet uitkomen.
Inderdaad. Ook voor distri e.d.
 
Bovenaan