Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

olielamp saga opgelost!!!

Re: olielampje dan wel, dan niet

Ralph zei:
3 tot 4 uur werk.

en de kosten hiervan? En wie kan het? Wil er best een stuk voor rijden, daar niet van. Ik wil gewoon heel graag de auto zelf houden.
 
Re: olielampje dan wel, dan niet

Ben toch langzaam aan een upgrade naar v6 aan het denken als dit niet te duur is. Van wat ik heb kunnen vinden bij het RDW is dat ik moet omkeuren als ik van 4 naar 6 cilinders ga maar wel binnen de 40% vermogenstoename. Echter denk ik dat de kosten zullen meevallen aangezien er reeds een typegoedkeuring is voor een omega met 6 cilinders. Verder zie ik dat de remmen even groot zijn als die van mijn huidige 2.2 Ik zou dan wel andere schokdempers moeten plaatsen of niet.... Heeft iemand hier ervaring met omkeuren en de kosten ervan?
Ik ben er helaas nog lang niet uit wat het goedkoopste zal zijn....
 

Joep

Verbannen
Re: olielampje dan wel, dan niet

Ik heb dat idee ook gehad toen mijn Omega een lekke koppakking had. Echter komt er wel een stuk meer bij kijken. Je hebt de gehele uitlaat van de v6 nodig, het subframe waar het blok op komt te rusten, je motorcomputer, een extra ventilator op je radiateur en nog veel meer etc. Het is zeker te doen maar een ander 2.2 blok is zo veel makkelijker en een stuk goedkoper. De gehele ombouw naar v6 en het omkeuren is bij elkaar een prijzige zaak.
 

tonboy

Verbannen
Re: olielampje dan wel, dan niet

Aan gebruikte onderdelen kom je denk ik aan, zonder motor, op minimaal 500 euro. Naast wat Joep opnoemt moeten ook de veren, motorsteunen, koppeling met drukgroep, eventueel versnellingsbak, katalysatoren en ga maar verder allemaal gewijzigd worden.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: olielampje dan wel, dan niet

Reaper zei:
Heeft iemand hier ervaring met omkeuren en de kosten ervan?
Ik ben er helaas nog lang niet uit wat het goedkoopste zal zijn....

Ja.

Na 1999 niet interessant. V6 kopen met auto eromheen als je dat wilt.
 
Re: olielampje dan wel, dan niet

Zo bedankt voor jullie reacties jongens!!!
Had er echt niet bij stil gestaan dat er nog zoveel bij kwam kijken. Beetje naief misschien maarja zoveel verstand heb ik er nou ook niet van.
Dat v6 verhaal gaat dus niet door denk ik ;w
Tja de zoektocht naar een (goeie) 2.2 werpt helaas nog geen vruchten af.....
 
Re: olielampje dan wel, dan niet

Hah;

witsao.jpg


-O-
 
Tja......

ben vanavond even bij mijn vaste monteur langs geweest om de olie en filter van de omi te verversen.
En wat schetst mijn verbazing.... er komt nog geen halve liter olie uit het blok!!! :7
Elke morgen gepeild en nu blijkt achteraf dat de f@#$ cking peilstok te lang is en dus niet in de olie dipte zoals gebruikelijk is, maar door boog in het carter. Hierdoor leek het elke keer alsof er genoeg olie in het blok zat. Ik wist even niet meer hoe ik het had. Het is ook nog eens een originele van opel. Enfin....olie afgevuld en vers filtertje geplaatst en het blokje zoemt weer als vanouds. Onvoorstelbaar!!!
In elk geval wil ik de mensen hier bedanken voor jullie meedenken en tips.

Gegroet...
 

Joep

Verbannen
Nog geen halve liter?? Is de boel niet droog gelopen dan? 4.5 liter zou er toch wel uit horen te komen.
 
Ja dat is het hem juist. ik snap er niks van. Met zo weinig olie had het blok al lang vast moeten lopen zou ik denken. Wat ik ook vreemd vind is dat het olielampje niet veel eerder is gaan branden of op z´n minst eens een keer knipperen of zo. De auto stinkt niet en rookt ook niet dus qua olieverbruik is er denk ik ook niks mis. misschien heb ik gewoon ontzettend veel geluk gehad en ben ik er net op tijd bij geweest. Een andere verklaring heb ik ook niet.
 

Andrew

600.000
Ik zeg zeker niet dat het goed is voor een motor om met te weinig olie te draaien, maar je zult verbaasd staan hoe lang een motor zonder olie blijft lopen alvorens in de soep te draaien.

En ik ben toch wel blij met de Check Control in mijn Omega, als die in het display aangeeft "oliepeil contr." dan gaat er precies 1 liter olie bij.
Ik dacht eigenlijk dat alle B2's dat standaard hadden. Of de betreffende sensor is bij jouw Omega overleden.

Als er nu een juiste oliepeilstok inzit, dan zou ik voor de zekerheid toch maar af en toe het oliepeil controleren, het euvel begon tenslotte na een lange reis in Engeland.
En mijn Omega stinkt en rookt ook niet, maar consumeert toch wel een litertje olie elke 2.000 km (maar goed, daar is een reden voor 8) _O- ) dus die indicatoren zijn ook maar relatief.

Andrew
 
Bovenaan